MotoGP Silly Season 2013.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Edwards lär väl ryka, men man får hoppas att han är kvar på något sätt, han är rätt kul att följa på twitter iaf. :hihi
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Edwards har avtal med Forward Racing för 2013 också. Vad och i vilken serie de ska köra är dock inte klart.
 

MC Doktorn

Guest
Här är ursprungs artikeln angående "80s" diskussionen
http://www.sportrider.com/news/146_...s_move_to_ducati_motogp_with_rossi/index.html

I can watch some of these lesser riders on the Ducatis .....When I think, clearly, if we had that issue with Valentino it’d be fixed in 80 seconds.
Är man Rossi hatare om man påstår att det kan tolkas som att dom övervärdade sin förmåga :glömdet

Hur som helst så fick nog Rossi en släng av det han gett till Stoner med all rätt.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Ja, för det är ju en oootrooooolig skillnad mellan fabrikarna och satellitcyklarna.

Gubben gjorde sig till åtlöje, och har, med rätta, fått äta upp det (Stoner uttryckte ju det hela galant, för övrigt).
För att komma vidare kan vi ju droppa vad han sa om vad, för oavsett om det var satellit- eller fabriks-duccar hade han väldigt fel. Pratade han om den japanska hojarna är det en annan femma.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
"Ni" tillför med ert "intresse" för sporten en massa intressant till debatterna, men väx upp och ta till er av kritiken som ni får från många här på forumet, så blir era inlägg både intressantare och trådarna roligare för alla, även för er.
Utan tvekan är vi några stycken som uppenbarligen har svårt för varandra och det färgar oss när vi skriver våra inlägg. Så funkar det ju även i den riktigt världen, en del personer gillar man, andra inte.

Den här trådens sista 1-2 sidor är ett perfekt exempel på att vissa personer enbart ser vad jag har skrivit och struntar i att ett par andra tycker ungefär samma sak. Det innebär att jag får mina inlägg citerade och ifrågasatta vilket jag då försöker svara på och vips så ser det värre ut än vad det egentligen är :)

Jag vill för övrigt ändra "bitterf*tta" till "bitterhen" i mitt tidigare inlägg :tungan
 

Steny

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2003
Ort
Kalix
Hoj
Helt Nytt
Haha! - näääää de e han inte, slutar 3:a i totalen nästa år efter lorre o peddo.

De som diskuteras när de gäller CRT är att de borde ta bort skiten, eller göra radikala förändringar som låter dom komma längre upp i resultatlistan.

CRT teamen får använda 12 motorer. När Biaggi vann WSBK använde man 37 motorer, alltså har Aprilia CRT en nertrimmad Superbikemotor att leka med troligtvis erdet ungefär lika ut för dom andra.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
CRT teamen får använda 12 motorer. När Biaggi vann WSBK använde man 37 motorer, alltså har Aprilia CRT en nertrimmad Superbikemotor att leka med troligtvis erdet ungefär lika ut för dom andra.
Den exakta siffran kanske vi aldrig får men jag har läst att det var 28 st. Hur som helst är det inte så konstigt att CRT kör med relativt lätt trimmade motorer då de måste sälja dem för €15.000 st utan växellåda. Att då plöja ner en massa pengar blir ett ekonomiskt självmord.
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
CRT teamen får använda 12 motorer. När Biaggi vann WSBK använde man 37 motorer, alltså har Aprilia CRT en nertrimmad Superbikemotor att leka med troligtvis erdet ungefär lika ut för dom andra.
37 motorer !? - ojsan hoppsan... haha sjukt.
Men kontentan av detta är ju fortfarande att reglementet för CRT behöver justeras för att de ska bli intressant. Hur vet jag inte, kanske svårt eftersom de ska va en "budget" klass... men som de varit i år är pinsamt tråkigt. Kan man inte med en regeljustering se till att de får ca 30hk mer utan att de måste svida i plånboken, och lite bättre elektronik ?
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Kan man inte med en regeljustering se till att de får ca 30hk mer utan att de måste svida i plånboken, och lite bättre elektronik ?
Fri soppa borde vara steg ett och sedan någon typ av enhetselektronik som är närmare fabriksteamen än det skräp de har nu. I princip alla förare verkar klaga på den dåliga elektroniken och om jag förstod Edwards rätt så använder de inte samma elektronik som BMWs WSBK-team utan försöker utveckla något eget från ett Bosch-system.

Ska man vara helt ärlig fyller inte CRT någon funktion alls för tillfället, för utom att reta upp Stoner förstås :hihi
 

Steny

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2003
Ort
Kalix
Hoj
Helt Nytt
Den exakta siffran kanske vi aldrig får men jag har läst att det var 28 st. Hur som helst är det inte så konstigt att CRT kör med relativt lätt trimmade motorer då de måste sälja dem för €15.000 st utan växellåda. Att då plöja ner en massa pengar blir ett ekonomiskt självmord.

Enligt väl insatta och ej officiella var det 37st, SBK motoreglemente då skulle nog Karel Abraham få se upp för RDP
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Deal! :hej

På tal om motorförbrukning, så har jag för mig att Cralle förbrukade 50+ motorer under en säsong för Ducati i IDM. Så det är ingen helt ny företeelse.

Det sägs ju att Ducati under perioder i WSBK bytte motorer mellan pass för att de hade sånkortmlivslängd. Sanningshalten kan det väl vara si och så med men det var betydligt fler motorer som gick åt då än det gör nu m
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Colin Edwards Sågar sin CRT hoj ordentligt och verkar inte optimistisk.

My biggest problem begins at the starting line and goes until the last corner. The biggest problem is everywhere :hihi

Fast ärligt är det inte dags att han kliver av om han inte finner nöje i detta?



http://topsportracing.com/colin-edwardsbehind-the-crt-bikes-is-getting-bigger

Han säger också att han trivs jättebra med teamet och att han vill fortsätta med dem. Det är hojen han inte gillar.
 

MC Doktorn

Guest
Han säger också att han trivs jättebra med teamet och att han vill fortsätta med dem. Det är hojen han inte gillar.


Jepp det är hans val och han andas lite bitterhet med glimten i ögat av att han inte längre får åka riktig hoj.
Men han ger rejäl indirekt pungspark till Carmelo Ezpeleta angående enhets ECU som han inte tror på.

Helt klart måste man minska avståndet mellan CRT och prototyperna annars lär konceptet självdö.

Man borde skrota begränsningen på antalet motorer då man är hopplöst efter på effektsidan samt själva kärnan i CRT Claiming dvs rätten som fabrikerna ha att köpa loss motorerna.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Det sägs ju att Ducati under perioder i WSBK bytte motorer mellan pass för att de hade sånkortmlivslängd. Sanningshalten kan det väl vara si och så med men det var betydligt fler motorer som gick åt då än det gör nu m

Kawwa använder enligt teamchefen 1 motor per race och var ganska nöjd med det då Aprilia använde två...
Har också hört läst historier från gamla duccetiden där man sett mekanikerna kastat en motor efter ett pass :3freak

Vet inte om det är wsbk som trimmar för mkt eller Mgp för lite eller båda...

Hur som är det kul att Rossi förhoppningsvis får en bra hoj som passar honom och så får vi se om han håller fortfarande! Kan uppskatta Stoners uppriktighet men han är den som kastar mest kritik runt sig och på ett tråkigt sätt.

Ska bli intressant och se om marginalerna blivit för små eller om dom fortfarande tillåter Rossi att jaga/tävla/rejsa då jag personligen tycker mig se att han höjer sig så fort det finns en fajt i närheten vilket även understöds av att han aldrig varit en kvalfantom av tex Stoners kaliber!
 
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

Top