MotoGP Silly Season 2013.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Bradley Smith kommer köra nästa veckas race i Qatars Superbike Mästerskap QIRRCH. Det för att få lite mer inkörning på stor hoj på den banan innan dom riktiga försäsongstesterna för MotoGP körs där. Detta racet är avdelning 2 i denna Nationella serien och med Bradley på gridden blir man 13st i SBK.

bradley_smith_bahrain_sakhir_1.jpg

bradley_smith_bahrain_sakhir_2.jpg

bradley_smith_bahrain_sakhir_4.jpg

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
P€RRA;5703787 skrev:
Körs det officiella försäsongstester på den banan?

Sista IRTA-testerna brukar väll vara veckan innan racet eller om det är samma vecka? Eller har man slutat med det? :)

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Last edited:

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Lorenzo byter hjälmmärke till HJC.

Är dessa hjälmar samma som kan köpas över disk?
Personligen har jag alltid varit skeptisk till de mer prisvärda alternativen men om dessa vurpbenägna gossar och Elena Rosell susar omkring i grejorna så kanske jag resonerar lite fånigt?

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Hitta Inget nytt om 14 April – TBC TBC i MGP kalendern? Någon som vet nått?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
PBM har fått det första chassie som Michael Laverty ska köra i CRT, GPMS som gjort det. Aprilia-rova.

A_65kYCCIAAeJxe.jpg

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Är dessa hjälmar samma som kan köpas över disk?
Personligen har jag alltid varit skeptisk till de mer prisvärda alternativen men om dessa vurpbenägna gossar och Elena Rosell susar omkring i grejorna så kanske jag resonerar lite fånigt?

Hjälmarna tas från det "löpande bandet" innan sista lackeringen därefter lackeras förarnas hjälmar (i det allra flesta fall) för hand då de vill ha en egen lack. Med andra ord ja det är samma hjälmar och precis samma innehåll som kan köpas över disk. Söker man på youtube finns där ett par inslag, bland annat från AGV där de plockar Rossis hjälm från produktionsbandet.

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Hjälmarna tas från det "löpande bandet" innan sista lackeringen därefter lackeras förarnas hjälmar (i det allra flesta fall) för hand då de vill ha en egen lack. Med andra ord ja det är samma hjälmar och precis samma innehåll som kan köpas över disk. Söker man på youtube finns där ett par inslag, bland annat från AGV där de plockar Rossis hjälm från produktionsbandet.

Skalen är samma. Men tror dom rätt ofta formgjuter frigoliten efter GP-förarens huvud.

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Skalen är samma. Men tror dom rätt ofta formgjuter frigoliten efter GP-förarens huvud.

Nej det har man slutat med sedan tidigt 2000 tal när man inte brydde sig om kostnader. Idag är allt detsamma och all anpassning sker med sista lagret foder precis som alla vi normala dödliga kan göra. Åtminstonde om man ska lita till de senare reportage om hjälmar för raceförare som gjorts av hjälmtillverkarna.

Ska se om jag hittar det jag såg sist på tuben, kommer bara inte ihåg vems hjälm det handlade om just då.....dom var väldigt tydliga just med att det var samma hjälmar till 100% som säljs på marknaden som deras high end hjälmar förutom just den handmålade biten.

Last edited:

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Nej det har man slutat med sedan tidigt 2000 tal när man inte brydde sig om kostnader. Idag är allt detsamma och all anpassning sker med sista lagret foder precis som alla vi normala dödliga kan göra. Åtminstonde om man ska lita till de senare reportage om hjälmar för raceförare som gjorts av hjälmtillverkarna.

En av våra förare i SM skulle ner till en hjälmtillverkare för att gjuta av sitt huvud förra året. Så nja..
Många tillverkare kanske inte gör det. Tror inte arai gör avgjutningar tex. Men istället har dom andra visir som inte går att köpa i vanlig handel. Så det finns alltid några små detaljer som skiljer även om dom säger att det ska vara precis som Svensson-hjälmarna.

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79

Ska se om jag hittar det jag såg sist på tuben, kommer bara inte ihåg vems hjälm det handlade om just då.....dom var väldigt tydliga just med att det var samma hjälmar till 100% som säljs på marknaden som deras high end hjälmar förutom just den handmålade biten.

Det kallas PR... Skulle tro att den anpassas ganska mycket till föraren.

Gick med
10 Sep 2003
Hoj
CB1000RA
INte silly season men jag gillar Lorenzos kommentar till Crutchlows tweet. :)

Cal Crutchlow ‏@calcrutchlow
So we have a trivia book for Christmas Day ! Did you know on average a man say 2000 words a day. And a female 7000 a days ! Brilliant …

Jorge Lorenzo ‏@lorenzo99
@calcrutchlow so are you a female?? Hahaha! Merry Christmas Cal!

Hahaha!

Från början hade jag väldigt svårt för Lorenzo.. men år för år så diggar jag han mer o mer.
Kommentaren om han och Pedrosas relation på en presskonferans var ju klockren tex

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Den har jag missat, vad sa han?

Han och Pedrosa hade väl en ganska frostig relation, men han sa väl att numera är den väldans bra, nästa steg är att dom gifter sig om jag inte är helt ute och cyklar.

Och då rodnade lille Pedrosa aningen :D

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...