MotoGP Silly Season 2013.

...jag vill se gammelförarnas reaktion när han vräker sig fram.
Sannerligen. Det blir god underhållning.

Rossi är inte den som drar sig för att sätta hårt mot hårt. Something's gotta give...

Honda vill och räkar förstås med att Marquez gör processen kort med Yamahaförarna, på ett mer resolut sätt än Pedrosa har visat sig kapabel till. Jag känner inte till hur Marquez bakgrund ser ut, men han har kanske få eller inga erfarenheter av att vika sig eller bli bryskt tillrättavisad av andra förare.

Tydligen är harmonin hos Yamaha inget annat än en chimär. Intressant läsning på superbikeplanet.com när Yamahas pensionerade MotoGP-guru Furusawa tar bladet från munnen:

”It will be a very difficult year for the people who live inside that garage. I think Rossi and Lorenzo will fight a lot. It will be a good spectacle, but it will also be a big problem for Yamaha. I can't see anyone managing a situation that, in my opinion, will get harder and harder.”

Han säger också att Yamaha egentligen ville neka Rossi att komma tillbaka, men att det kommersiella värdet inte gick att bortse ifrån och att de nu fått honom på halsen. Så det ser ut som ett perfekt upplägg för nervig och stingslig aggressvitet när Lorenzo vill visa den dryge Rossi att han är en jobbig föredetting och Rossi vill visa både Lorenzo och Yamaha varför det står ”THE DOCTOR” på hans skinnställ.

Mer frustration och osämja i MotoGP-depån! :yoparty
 

Bifogat

  • 97504.jpg
    97504.jpg
    15.5 KB · Visningar: 171
  • rossi_sete_205796671.jpg
    rossi_sete_205796671.jpg
    40.2 KB · Visningar: 141
  • 249738.jpg
    249738.jpg
    215.3 KB · Visningar: 145
  • Jorge-Lorenzo5.jpg
    Jorge-Lorenzo5.jpg
    44.9 KB · Visningar: 139
Sannerligen. Det blir god underhållning.

Rossi är inte den som drar sig för att sätta hårt mot hårt. Something's gotta give...

Honda vill och räkar förstås med att Marquez gör processen kort med Yamahaförarna, på ett mer resolut sätt än Pedrosa har visat sig kapabel till...
Du ska ha cred för Din förmåga att leta reda på bilder till Dina inlägg, Radare:)

Mmm, upplägget för en spännande säsong verkar bättre än på länge med Marquez som den nya fixstjärnan i Hondastallet. Iannone blir inte heller ointressant att följa när det gäller placering i f t Hayden och Dovi, även Bradl lär få en god hare i Marquez när det gäller hans egen karriär.

Rossi har en hel del att bevisa för sig själv, Yamaha och supporters redan under försäsongen - måhända är karln både en sällsynt talang såväl som en mental jätte men jag tror inte han har en hel säsong på sig att göra sig gällande efter de två senaste säsongernas resultatmässiga ökenvandring. Clownhatten klär inte en veteran med hans meriter, i alla fall så länge uttalandena inte backas upp av resultat...

Så - i bästa fall får vi med Rossi i toppstriden men även utan denne borde säsongen bjuda på tät racing i toppen. Det tog väl Marquez en handfull tävlingar att göra sig gällande både i 125 och Moto2? Har vid en ny generation Aliens att se fram emot redan under säsongens senare halva?
 
Last edited:
Det tog väl Marquez en handfull tävlingar att göra sig gällande både i 125 och Moto2? Har vid en ny generation Aliens att se fram emot redan under säsongens senare halva?

Marquez började köra 125 2008 för ktm. Tror de va först 2010 när han började köra för Ajo som han började göra riktigt bra resultat.
 
Marquez började köra 125 2008 för ktm. Tror de va först 2010 när han började köra för Ajo som han började göra riktigt bra resultat.
Mmm, men visst stod han väl på pallen redan under debutåret 2008? Jag vill minnas att han började visa framfötterna under senare delen av säsongen, men kanske utan att tillhöra topp 3.
 
P€RRA;5693693 skrev:
Bland annat förbjuds kolfiberfälgar i MotoGP med omedelbar verkan.

Helt ointressant och obegripligt införande av denna regel då ingen åker eller vill åka kolfiberfälgar i vilket fall som helst. Däremot finns viss risk för folkracenivå på bromsar och fjädring från 2015...
 
Ingenting om att Suter förlorat rätten till att leverera slirkopplingarna till Moto2.
Kommer det annan leverantör eller dom skiter totalt i det och kör motorerna helt std?
 
Vet att flera planerat tester med Neil Spaldings koppling (Sigma), men jag har inte hört om de definitivt valt att gå ifrån Suter, eller om de ens kommer att få göra så...?
 
Vilket skämt CRT framstår som när man kollar igenom line-up'en! Nu senast är Lukáš Pešek klar för Ioda.. 2010 var hans sista år i GP-depån, då i Moto2 och med det imponerande resultatet 5 poäng på 11 race.

Nu ska han alltså kvala ihop med Lorenzo, Rossi, Pedrosa & Marquez, lycka till grabben :D
 
Vet att flera planerat tester med Neil Spaldings koppling (Sigma), men jag har inte hört om de definitivt valt att gå ifrån Suter, eller om de ens kommer att få göra så...?

Hört det från en som känner flera på Suter. "Det blir tufft men vi klarar oss ändå.." hade dom sagt.

Vad jag förstått så förlorar Geo Technology rätten att ha hand om motorerna och DORNA kommer själva sköta det i Madrid. Anledning pga kostnader enligt dom. Men det är säkert bara att dom själva vill komma åt mer pengar..
 
Vad jag förstått så förlorar Geo Technology rätten att ha hand om motorerna och DORNA kommer själva sköta det i Madrid. Anledning pga kostnader enligt dom. Men det är säkert bara att dom själva vill komma åt mer pengar..
Jag förstod det som att tillverkarna av motorerna ger dem till Dorna som sen delar ut dem för att det inte ska löna sig att lägga så mycket pengar på en enskild motor som de inte vet kommer att ges till "rätt" team.
 
P€RRA;5694329 skrev:
Jag förstod det som att tillverkarna av motorerna ger dem till Dorna som sen delar ut dem för att det inte ska löna sig att lägga så mycket pengar på en enskild motor som de inte vet kommer att ges till "rätt" team.

Moto2 har Honda CBR600RR-enhetsmotorer. Har varit Geo Technology i Schweiz som servat och haft hand om att administera ut dom åt teamen. Dessa motorer är plomberade och får bara öppnas av Geo Technology och räknas då av som en förbrukad motor. Teamen kan bara öppna kopplingssidan som är utan plomberingar.

Du blandar nog ihop allt med kommande regler för Moto3? Där har bara Geo Technology haft HRC´s rättighet att få lov att sälja deras kit.
 
Vad jag förstått så förlorar Geo Technology rätten att ha hand om motorerna och DORNA kommer själva sköta det i Madrid. Anledning pga kostnader enligt dom. Men det är säkert bara att dom själva vill komma åt mer pengar..

Har inte hört något de sista veckorna, men ryktet runt Valencia var att Geo blivit utkastade till förmån för en firma som tydligen håller till på Aragon. Kommer inte ihåg vad de heter, med det är tydligen samma ägare som banan och han är någon slags släkting till Carmelo Ezpeleta själv. Go figure...
 
Ingen som skrivit något om att Randy och Lauren gift sig?

randyylauren2.jpg


randyylauren3.jpg


randyylauren.jpg


wedding_img_5400_slideshow.jpg


wedding_img_5350_slideshow.jpg


wedding_img_5274_slideshow.jpg


wedding_1dx_1890_slideshow.jpg


wedding_1dx_1877_slideshow.jpg
 
Vilken MotoGP-förare och vad har han gjort för silly?

iannone2.jpg
 
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top