MotoGP Silly Season 2013.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Hade inte du kommenterat om du var i Stoners sits menar du? :)
Nej, inte om jag var en av de bästa i världen på att köra hoj. Då hade jag skrattat för mig själv och tänkt att snacka på du, vi vet alla att jag var bättre än dig (eller något sånt). Att kommentera som Stoner gjorde tolkar iaf jag som att han har svårt att släppa taget och tar åt sig av det Rossi sägs ha sagt.

Tror du tex att Stenmark skulle ha ägnat 3 sekunder åt vad någon sa om honom när hans karriär var över?

Sen tror jag att Stoners kommentar är klockren. Garanterat att Rossi känner sig lite mer säker på pallplatser nu när Stoner är borta. Vad tror du?
Jag tror att Rossi tror att han hade tagit pallplatser oavsett om Stoner varit kvar eller inte. Hade han inte trott det kunde han lika gärna lägga av.

Vem vet, Stoner kanske är lite rädd för att glömmas bort, om det nu har någon betydelse för honom. Jag tror han går samma öde som Hayden, Criville, KR Jr mfl till mötes. Om x antal år är det bara de inbitna fansen som minns honom medan legender som Agostini, Doohan, Rossi mfl lever vidare.

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Hoj
R1100S, XS400
P€RRA;5692173 skrev:
Varför kände han sig tvingad att kommentera?

Det var väl ganska roligt att han kommenterade!? =) Vad är det som stör dig?
Rossi kommenterade via Twitter i en väldigt lik situation för ett tag sedan. Jag har för mig att någon tagit ett gammalt Stoner-citat ur sitt sammanhang, så att det lät väldigt illa. Rossi kommenterade då ungefär: -Always so nice, my friend Casey.

Jag tycker att dom här Twittringarna visar att deras relation inte är särskilt "infekterad", utan att de tycker att det är lite kul/absurt allt som skrivs i media om dem. Att de tycker det är roligt att lägga några pinnar på elden, från lugnet i hemmet. Att de gärna spelar rollen som stereotypen av sig själv, då och då.

Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
P€RRA;5692173 skrev:
Så frågan kvarstår: Varför kände han sig tvingad att kommentera?

Kanske av samma anledning som du, när du svarar på ALLT som skrivs på SH: han tycker det är kul!:7peta
:)

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
P€RRA;5692235 skrev:
Vilket redan nämnts i tråden. Skärpning Gustav! ;)
Det var ändå bra att upprepa. Kan nog inte sammanfattas bättre än såhär:

"The rivalry does not just polarize the two riders, it also polarizes their fans. The comments section of almost any news story featuring the two men is riddled with posts by people blinded by fanaticism, with logic and calm consideration nowhere to be found. "

Vissa måste liksom bara fortsätta älta om hur dum, löjlig, gnällig och whatever Stoner är...

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Årets julkort från IRTA. Ansiktet bakom tomtemasken är misstänkt likt Corrado Cecchinelli, den person hos Dorna och Grand Prix Commission som jobbat med införandet av enhets-ECU...

Bifogat

• Christmas_Card_from_IRTA.JPG
    Christmas_Card_from_IRTA.JPG
    125.8 KB · Visningar: 281

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Att kommentera som Stoner gjorde tolkar iaf jag som att han...
Den som har utvecklat en fixering (tvångsmässigt inriktad på en viss konflikt eller idé) skulle kunna höra ganska högt ringande varningsklockor om den var a) medveten om detta och b) insåg att fixeringen var ett hinder för utveckling av andra intressen och underutvecklade färdigheter.

Så på förekommen anledning:

Bifogat

• alarm.jpg
    alarm.jpg
    73.3 KB · Visningar: 115
  • sanya-bell-below.sea.level.jpg
    sanya-bell-below.sea.level.jpg
    18.8 KB · Visningar: 111
  • ring_my_bell_tshirt-d2350558821942056231f52_325.jpg
    ring_my_bell_tshirt-d2350558821942056231f52_325.jpg
    15.5 KB · Visningar: 113
  • 778alarm_clock.jpg
    778alarm_clock.jpg
    79.6 KB · Visningar: 116

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Den som har utvecklat en fixering (tvångsmässigt inriktad på en viss konflikt eller idé) skulle kunna höra ganska högt ringande varningsklockor om den var a) medveten om detta och b) insåg att fixeringen var ett hinder för utveckling av andra intressen och underutvecklade färdigheter. Så på förekommen anledning:
Hoppas du läser det där inlägget flera gånger för det stämmer in väldigt bra på din nästan sjukliga fixering vid mig. Du verkar inte kunna hantera mina åsikter/funderingar och angriper mig som person istället. Tragiskt.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
P€RRA;5692613 skrev:
Du verkar inte kunna hantera mina åsikter/funderingar och angriper mig som person istället. Tragiskt.
Jag tycker inte att du själv verkar kunna hantera dina ”åsikter/funderingar” – du har skrivit vääldigt många inlägg som handlar om att Stoner är bitter. Jag skickar ett PM!

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Lägg av nu för fan, båda två. Det är snart jul, kan vi inte bara vara vänner och acceptera varandra som vi är...?

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Något unikt (eller?) med 2013 blir att vi till slut får se ”Mästaren mot Lärjungen”. Just det som vi blev blåsta på när Doohan tvingades till pension under säsongen -99 och därmed aldrig fick möta Rossi.

Nu blir det verklighet: en superhajpad ungtupp av sällan skådat slag får möta en legend i slutet av sin karriär som vill ta avsked med flaggan i topp. Marquez mot Rossi.

Bifogat

• Obi-wan-and-Luke-ben-kenobi-and-luke-skywalker-24875456-400-318.jpg
    Obi-wan-and-Luke-ben-kenobi-and-luke-skywalker-24875456-400-318.jpg
    41.1 KB · Visningar: 112

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
...Nu blir det verklighet: en superhajpad ungtupp av sällan skådat slag får möta en legend i slutet av sin karriär som vill ta avsked med flaggan i topp. Marquez mot Rossi.

Dessutom verkar ju ungtuppen ha mästaren som idol. :)
Något säger mig att ungtuppen sk-ter fullständigt i det på banan. :rolleyes:

Nelsen

#169 Superbike
Gick med
28 Jan 2009
Hoj
Panigale 899

Marques är tuff helt klart, men Rossi är tuffare när det väl gäller "och en aning mer erfarenhet av att sätta av folk" som vi alla fick skåda på Motegi 2010 när Rossi visade Lorenzo med halvbrötet ben vem som igentligen är the Boss..

Nä men tror det kommer kanske vara lite Simocelli över marques första halvan, sen kommer han nog bara köra skiten ur gamlingarna.

Smagatusk

Guest

Jag hoppas verkligen att du har rätt. Det skulle vara skitkul om Marquez kunde ha kvar sin attityd i MotoGP som han har haft i Moto2. Jag personligen tycker inte om hans körstil hur han trycker sig förbi och pressar andra av banan, men jag vill se gammelförarnas reaktion när han vräker sig fram.

Och det är mycket tråkigt att han inte får trängas med Stoner på banan 2013. Jävla Stoner... Sånt slöseri med talang.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA