MotoGP Silly Season 2013.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Paul Bird...skrapade ramar, krokiga fotpinnar och hemmalagade kåpor... Pinsamt är bara förnamnet. Jag tror inte att Aprilia (och inte heller GPMS) kommer att gå med på en sådan deal en gång till.
Men går Dorna med på det? De vill förstås inte ha skräp varken i depån eller på banan?

Bifogat

• article-0-1229AF69000005DC-554_634x389.jpg
    article-0-1229AF69000005DC-554_634x389.jpg
    38.1 KB · Visningar: 147
  • article-0-122979A7000005DC-872_634x401.jpg
    article-0-122979A7000005DC-872_634x401.jpg
    55.5 KB · Visningar: 142
  • article-2114836-1229AF74000005DC-552_634x386.jpg
    article-2114836-1229AF74000005DC-552_634x386.jpg
    64.1 KB · Visningar: 137
  • article-2114836-1229797B000005DC-710_634x412.jpg
    article-2114836-1229797B000005DC-710_634x412.jpg
    54.9 KB · Visningar: 154
  • Skärmavbild 2012-12-08 kl. 00.10.11.jpg
    Skärmavbild 2012-12-08 kl. 00.10.11.jpg
    15.7 KB · Visningar: 126

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Dorna låter dem nog vara med till vilket pris som helst, bara för att få så många deltagare som möjligt till sitt eget barn CRT. Bättre att de är där och ser taskiga ut än att de inte är där alls, typ. Man behöver ju inte visa några närbilder och det kan ju Dorna kontrollera ganska lätt.
Att Dorna sedan har visat sig tekniskt inkompetent är en ganska sorglig historia. Hela CRT-grejen känns som att den har missat båten totalt när det gäller vissa aspekter av säkerhetstänk.

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Från Visordown, Rossi ger en liten känga till Stoner, jävla synd att han har slutat... Jag hade gärna sett en säsong till när bästa vännerna fightas mot varann :)

VALENTINO ROSSI still can't resist a dig at former rival Casey Stoner.

In an interview with Dainese's new digital magazine, Legends, Rossi expressed the view that recently-retired Stoner has never recovered his pride after taking second at Laguna Seca four years ago. He said: 'Stoner started to hate me just because he lost.

'After that, he always seemed to talk about the past, this race, because he wasn't man enough to understand that at that time, he lost!'

Some might be surprised that Rossi's two poor seasons with Ducati, where Stoner excelled, have not replenished the Doctor's supply of humility...

Not for the first time, Rossi went on to bemoan the attitude of professionalism now dominant in the sport: 'In the last few years, the sport has become too serious and so have the riders.

'In the past it was more just about bravery but now everybody is more serious and very athletic. They diet and train a lot and don't have a normal life. I think it's important to be able to have fun too!'

On what keeps him competing: 'For me it's the taste of victory, its something different from all other things. It's like a drug. This is the main reason for racing. Unfortunately, it's very short lived - only three or four hours - the next day, you need more. It never stops.'

Rossi has returned to his former team Yamaha for the 2013 season, where fans will eagerly anticipate a resurgence. Stoner has now retired from the sport.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr

Bifogat

• 2466701992_ed172d7ced.jpg
    2466701992_ed172d7ced.jpg
    31.7 KB · Visningar: 125

Fohlin

Gotlänningen
Gick med
23 May 2003
Hoj
Ducati 916
Ha! Vilken grotesk brist på självinsikt. Killen har aldrig i slitt liv behövt tänka på annat än just att ha kul, fått höra av alla han möter att han är bäst i världen och blivit behandlad som en gudom.

Nja, de två sista åren har nog inte varit så kul... och jag håller inte med om att det är brist på självinsikt. Vad menar du att han inte förstår om sig själv?

Det är extremt få som blir bra på saker som de inte tycker är roligt (oavsett om det är sport eller annan kunskap). Sen är det såklart en balansgång. Att bara lattja räcker inte.

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
ZX6R
Tycker många glömmer bytet till Yamaha.. Han gick från den bästa hojen till den sämsta. Även fast han kanske inte kunde vinna på en Yamaha så föredrog han det mot Honda. Just för att att ha kul var i det skedet viktigare än att vinna.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag tror det är ett = mellan vinna och ha kul för Rossi. :)

Shootaz

Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Jag tror inte Suzuki kommer göra bort sig OM dom ställer upp 2014, dom har ju haft lång tid på sig att utveckla hojen.
Tror inte cykeln var problemet när dom slutade heller, Bautista gjorde ju liknande resultat på Sukkan som han gör på Hondan nu...
Frågan är ju om dom lyckas signa nån av toppförarna, vilket i min mening är ett måste om dom ska vara med.. satsa allt eller inget.
Det ryktas ju att Randy i princip är klar för dom och det är ju bra, han är för bra förare för att köra runt på CRT skit.. men dom behöver en till gubbe av klass.

Men dom uttalanden som Carmelo Ezpeleta gör är lite märkliga, han säger ju att det inte spelar nån roll om dom finns med eller inte.
I mitt tycke är det ju helt stört att säga en sån sak, ju fler som är med och leker desto bättre.

Fast å andra sidan så kanske han bara försöker sätta press på Suzuki som söker fördelar och spelar svåra? Vad vet jag...

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Från Visordown, Rossi ger en liten känga till Stoner, jävla synd att han har slutat... Jag hade gärna sett en säsong till när bästa vännerna fightas mot varann :)

VALENTINO ROSSI still can't resist a dig at former rival Casey Stoner.

In an interview with Dainese's new digital magazine, Legends, Rossi expressed the view that recently-retired Stoner has never recovered his pride after taking second at Laguna Seca four years ago. He said: 'Stoner started to hate me just because he lost.

'After that, he always seemed to talk about the past, this race, because he wasn't man enough to understand that at that time, he lost!'

Some might be surprised that Rossi's two poor seasons with Ducati, where Stoner excelled, have not replenished the Doctor's supply of humility...

Not for the first time, Rossi went on to bemoan the attitude of professionalism now dominant in the sport: 'In the last few years, the sport has become too serious and so have the riders.

'In the past it was more just about bravery but now everybody is more serious and very athletic. They diet and train a lot and don't have a normal life. I think it's important to be able to have fun too!'

On what keeps him competing: 'For me it's the taste of victory, its something different from all other things. It's like a drug. This is the main reason for racing. Unfortunately, it's very short lived - only three or four hours - the next day, you need more. It never stops.'

Rossi has returned to his former team Yamaha for the 2013 season, where fans will eagerly anticipate a resurgence. Stoner has now retired from the sport.

Måste säga att det är en av de första gångerna jag blivit lite besviken på Rossi!

Visst förstår jag att det måste till en stor portion mod för att tex "brake when you see god" men det känns till viss del som den käre Vale är lite lat...
Att bara kunna gå på talang är idag i stort sett inte möjligt i någon sport och inte heller att bara träna enbart genom utövning.
Racing har väl varit undantaget detta dels pga den ekonomiska biten men även just för att det alltid har varit den som vågat mest(inom rimliga gränser) som vunnit.
Det som är intressant är att det som Stoner var trött på(media osv) verkar Rossi gilla men att fysträna osv verkar han inte gilla. Nu tränar han säkert en del men jag tror inte han är i närheten av det Jorge och Stoner gör/gjorde. Och kom inte och säg att han är tränad bara för att han är smal för det är en stor skillnad.

Kan det till och med ligga något i Lorenzos löjliga jämnhet på banan som kan relateras till att han är bra grundtränad och således kan hålla ett jämt högt arbetstempo(Nej jag vet inte om han tränar mer än andra men antagligen mer än Rossi)?

Ta en idrott som störtlopp och försök att bara gå på talang när de riktiga utövarna bortsett från all träning i ungdomen tränar i åratal för att bygga upp tillräckligt med muskelmassa för att kunna vara med i toppen.

Jag har inte heller påstått att man kan vara vältränad och talanglös utan talang är en förutsättning för att ens deltaga på hög nivå.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Om inte Valentino har blivit totalt felciterad så är jag nog böjd att hålla med Radare. Dags att inse att MotoGP handlar om fler än en själv...! Bara för att man själv inte kunde matcha en annan förare på samma hoj betyder det inte att den andra föraren - eller andra förare överhuvudtaget - inte längre har kul...Jag tror (och vet) att Casey hade kul, trots allt snack om att däcken förstört sporten. Jag tror också att Lorenzo hade kul, lite grann då han vann VM och ganska mycket då han vann båda italienska GP för andra året i rad...Jag tror också att Dani hade ganska kul, han har aldrig vunnit sju GP förut.

Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Är detta revevant i silly seasontråden :va
Nån som har några riktiga nyheter?
Du kan ju föregå med gott exempel då och delge lite nyheter eftersom det vi andra diskuterade inte föll dig på läppen :tummenupp

De flesta verkar ha tröttnat på att servera nyheter på ett silverfat till dem som är för slöa för att ta reda på något själva... :död

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
P€RRA;5690972 skrev:
Du kan ju föregå med gott exempel då och delge lite nyheter eftersom det vi andra diskuterade inte föll dig på läppen :tummenupp

De flesta verkar ha tröttnat på att servera nyheter på ett silverfat till dem som är för slöa för att ta reda på något själva... :död

Det är väl mer en fråga om att man tycker att det kvittar att lägga ut saker man hittar som bara tuggas sönder till den låga nivå som trådarna brukar ha.
Har flera gånger skrivit inlägg men halvvägs igenom skitit i det och raderat, knappt att det här inlägget fick leva..

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Det är väl mer en fråga om att man tycker att det kvittar att lägga ut saker man hittar som bara tuggas sönder till den låga nivå som trådarna brukar ha.
Då får man höja nivån genom att själv komma med bra inlägg. Det blir inte bättre än vad vi gör det :)

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
P€RRA;5691017 skrev:
Då får man höja nivån genom att själv komma med bra inlägg. Det blir inte bättre än vad vi gör det :)

Jag beskrev just varför jag inte gör det.

Shootaz

Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Vad som är relevant eller inte får var och en avgöra.
Ja la upp vad Rossi har sagt för att jag tycker det är intressant, mest för att jag håller på honom och gillar karln.
Men det här var jävligt dåligt sagt av honom.
Faktum är att det sker inte ett skit i silly season just nu och då får man diskutera det man kan.

Passar det inte så skriv ingenting, eller som det skrevs tidigare: leta upp andra intressanta nyheter och lägg upp här så kan vi snacka om det.

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Vafan, forum är ju till för att skriva o diskutera. Alla som inte gillar de kan prova denna url: about:blank

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA