MotoGP Silly Season 2013.

Inget race i Argentina?

Even before the Argentinian round of MotoGP had been officially added to the calendar, the race has been in doubt. The race, provisionally scheduled to take place on April 14th next year at the Termas de Rio Hondo circuit, has been caught in the crossfire between the Argentinian government and Repsol, over the former nationalizing Repsol YPF, the Argentinian arm of the Spanish petroleum giant.

http://www.motomatters.com/news/2012/11/22/argentina_motogp_round_set_to_be_cancele.html
 
Skälet till detta var att Dorna fick email med klartecken från Spanska regeringen 2 dagar för sent...:3freak
Oj så det kan gå i politikens värld. :huvet

The deadline for Dorna Sports, commercial rights holder of the MotoGP™ World Championship, to officially propose the 2013 MotoGP™ Calendar to FIM was November 18th.

On November 20th, the Spanish government notified through email sent to Dorna Sports the withdrawal of the above-referred recommendation, when the time for the Calendar presentation had already expired and therefore, there was no possibility to include a new MotoGP™ event.

http://www.motogp.com/en/news/2013/Noninclusion+of+Argentinan+GP+on+2013+MotoGP+calendar
 
Paul Bird Motorsport today officially announced their 2013 line up, confirming that Yonny Hernandez and Michael Laverty are to race for the team in MotoGP next season. Hernandez is to race an Aprilia ART, as James Ellison did during 2012, while Michael Laverty is to race a British-built machine featuring a chassis built by GPMS Technology and powered by a modified Aprilia engine.
 
Inget emot Micael Laverty som verkar trevlig och är hyfsat snabb men GP förare på en egenutvecklad engelsk hoj i PBM-teamet är ju ett uselt recept.
Paul Bird är ju en känd skitstövel.
 
Laverty var ju snabb i BSB ibland men i MotoGP har han inget att göra. Det finns iofs fler i GP som inte har där att göra...
 
Någon som såg senaste Formel1 racet i USA, Texas?
Visst är det den banan som även MotoGp skall gå på, eller?
Verkar vara en grym bana, skall bli riktigt kul att se. En hel del höjdskillnader på banan verkade det som :tummenupp
F1-racet var grymt, återstår att se om MotoGP blir lika bra på COTA, denna fantastiskt fina anläggning.

S-partiet blir häftigt att se! :tummenupp
 
Skriver som en kratta....
Menade BSB-förare. Det är en Apriliamotor men eget chassie. Hernandez ska köra med en ART.
Ok. Förstår. Jo, BSB-förare är ju ingen hit. Inte ens de som varit mästare har ju gjort några avtryck i MotoGP. Shakey till exempel. Men att chassit är egenutvecklat är väl inte så konstigt? Det är ju alla chassin. Prototyp. Fast PBM har förstås inte de vassaste chassi-byggarna i världen. Det kommer såklart gå åt helvete. :-)
 
Jag skulle inte avfärda ett chassie från GPMS. Detta är folket som en gång var GP Motorsport, det vill säga Kenny Roberts / KR3 / KR5. De har haft en massa konsultuppdrag i MotoGP såväl som Superbike under de sista säsongerna (de gör flera av de "uppochnervända" svingar som figurerar i WSB).
Yonny Hernandez är ju inte heller helt ointressant, han rejsade ju på samma nivå som de Puniet och Asparagus vid några tillfällen, trots underlägset material.
 
Jag skulle inte avfärda ett chassie från GPMS. Detta är folket som en gång var GP Motorsport, det vill säga Kenny Roberts / KR3 / KR5. De har haft en massa konsultuppdrag i MotoGP såväl som Superbike under de sista säsongerna (de gör flera av de "uppochnervända" svingar som figurerar i WSB).
Yonny Hernandez är ju inte heller helt ointressant, han rejsade ju på samma nivå som de Puniet och Asparagus vid några tillfällen, trots underlägset material.
Tror det kommer bli som vanligt med PBM. Stora ord och stora planer som visar sig vara mer eller mindre luftslott och då börjar han uttala sig om hur dåliga hans förare är osv. osv.
Inget fel på GPMS men frågan är vad de får att jobba med? En GP-rookie och obefintlig data.
 
Paul Bird är onekligen en sliskig typ som håller på med racing med en enda avsikt - pengarna han har kvar i sin egen ficka då säsongen är slut...Se bara på årets deal med ART. Man har leasat hojarna helt utan support (inga ingenjörer från Aprilia), med endast ett set fälgar och fjädring per hoj (de andra har tre till fem set...) och helt utan reservdelar. Under andra halvan av säsongen har hojarna sett ut som något från en låg amatörserie, med skrapade ramar, krokiga fotpinnar och hemmalagade kåpor...Pinsamt är bara förnamnet. Jag tror inte att Aprilia (och inte heller GPMS) kommer att gå med på en sådan deal en gång till.
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top