MotoGP Silly Season 2013.

Det kommer säkert en, skulle bli förvånad om det inte kom en.
Var inte den appen jävligt dyr? har för mig att den gick på 300 spänn eller nåt... Liiite saftigt pris om du frågar mig.
Dyrt för att vara en app, men om du frågar mig så är det ju relativt billigt om man ser till kostnader för att se live både på plats och via tv.

Kunde man se racen live i den? Hade för mig att man bara kunde följa varvtider, läsa nyheter och så.
Om det går att streama racen och se dom på mobilen så är det ju helt klart prisvärt.

Yamaha har löst ut honom ur det kontraktet.

The addition of Monster created a problem for Yamaha's management. Jorge Lorenzo had just extended his personal sponsorship deal with rival energy drink Rockstar for two years, a contract reportedly worth a million euros a year to the 2012 World Champion. Yamaha were forced to exercise a clause to buy out Lorenzo's Rockstar sponsorship from the Spaniard. Monster upped their offer to Yamaha to cover both the cost of sponsoring both riders, and to cover the cost of Lorenzo's lost Rockstar deal.

Last edited:
Ducati GP13

73340-10200329162572071-1746696162-n.jpg

Tycker den blev snygg, Ducatin.

Det kommer bli spännande att se hur Spies och Dovizioso lyckas på den.

Jag tycker att intervjun med Spies var väldigt intressant. Jag hade aldrig trott att skillnaden i inställningar mellan förare var så olika. Spies gillar alltså betydligt hårdare fjädringsinställningar / hårdare körstil än Rossi, och ska nu byta till Ducati. Med tanke på Stoners körstil, gissar jag att även han använder hård fjädring. Eftersom att Stoner lyckats på Ducatin, kanske det chassiet fungerat bättre med hård fjädring?

Nu, efter Rossis år, är chassiet dock inte detsamma, så vad som fungerade för Stoner under hans storhetstid kanske inte fungerar lika bra nu längre.

Dovizioso tycker jag ser ut att ha samma (mjuka/kurvsnabba) körstil som Rossi/Lorenzo. Spies och Dovizioso kommer alltså sannolikt använda relativt olika inställningar. Dovizioso och Spies verkar annars ganska jämnsnabba - runt 4:e plats i MotoGP. Det gör att deras resultat nästa år kommer bli intressanta att studera, tycker jag.

Last edited:
Det der er IKKE GP13.
GP 13 har en "up side down" swingarm som ALLE andre har nå.

Coolt att göra presentationen i Madonna Di Campiglio. :)

Fin passning från Dovi till Rossi.
With regard to replacing Valentino Rossi he said: "Taking the place of Valentino is very special, but the fact that he has not done much with this bike helps."

EDIT: Från MotoGP.com EJ bike.se! ;)

Last edited:
Dem har alltid sin presentation där :)

With regard to replacing Valentino Rossi he said: "Taking the place of Valentino is very special, but the fact that he has not done much with this bike helps."

Stakkars, stakkars Dovi ( og Hayden ). 99% samme hoj som i 2012 og nå er Marquez med i gamet samtidig som at Bautista og Bradl har 1 år bak seg på Honda..... Stakkars......

Stakkars, stakkars Dovi ( og Hayden ). 99% samme hoj som i 2012 og nå er Marquez med i gamet samtidig som at Bautista og Bradl har 1 år bak seg på Honda..... Stakkars......

Och samtidigt, att vara en underdog är HÄRLIGT! INGEN förväntar sig NÅGONTING! Allt annat än en sistaplats är en seger! Jag vet hur det är! Naaaaajs!:tummenupp

Nyheter
BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show