Shootaz
Real men ride naked twins
Ok, hoppas att dom kan bidra till att Ducati kan slåss med yamaha och honda snart... Börjar bli tjatigt med bara 4 potentiella podium kandidater varje race.De allra flesta som var involverade i utvecklingen av RSV4 har nu en eller annan form av jobb hos Ducati. Jag skulle dock inte påstå att det är Dall'Igna som "tagit med" dem. Dåliga tider hos Aprilia gjorde att bl.a. en av raceingenjörerna från 250-tiden blev chef över Ducatis interna testteam, en av de bästa och mest inflytelserika chassiekonstruktörerna i princip bara bytte skjorta och kontor samt att en av deras egna fjädringstekniker bytte arbetsgivare över en natt. De är alla att betrakta som Dall'Ignas närmaste kompisar, men de kom faktiskt till Ducati upp till två år före Dall'Igna. Den ende som följde Dall'Igna direkt är en kille som var Simoncellis ingenjör i 250 och nu senast teknisk chef i WSB. Han är numera Dall'Ignas koordinator hos Ducati och i mitt tycke den verkliga kunskapsmänniskan som verkligen försöker att förstå vad de har för problem.
Har en känsla av att så kan vara vara fallet, Aprilia har ju lyckats riktigt bra i wsbk mot giganterna från japan trots att dom är en liten pytte tillverkare från italien som inte har i närheten samma resurser som konkurrenterna.
Att ducati får in nytt blod därifrån för att utveckla hojen och få lite nya tankebanor i företaget är helt rätt, vägen dom har kört på nu duger ju helt klart inte, trots allt snack om att dom närmar sig toppen hela tiden så är ju det så att dom inte har en chans på en seger i ett race om inte top 5 vurpar, typ.