MotoGP - Silly season 2015

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
2010 - Bautista/Capirossi
2011 - Bautista
2012 - hasta la bye bye
Tack, då fick vi det rätt :)
Jag tänker att i och med att Suzuki körde med två förare under flera år trots en lägre ambitionsnivå, så borde även nystarten 2015 innebära att de kör med två förare. Man kan ju hoppas iaf, åtminstone vissa pressreleaser har talat om en högre ambitionsnivå nu än sist. Samtidigt har jag för mig att Alatalo här på forumet skrev något om att cykeln inte imponerat hittills. Frågan är dock om bromsklossen är Randy de Puniet eller om det är hojen. Randy har, åtminstone i MotoGP, aldrig imponerat med resultaten.
Mmm, vi är eniga om fördelarna men nu blir det spännande att se vilka förare man lyckas signa och vilken budget man anser sig ha råd med. I testerna fattas det ännu en hel del tid för att man på allvar ska göra trovärdigt att man regelbundet ska kunna kriga om t ex topp tio-placeringar.
 
Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Det är kanske bara bra att Cal får tillgång till bästa hojen, så kan sponsorerna bränna lite mer pengar på att höra hans gnäll och ursäkter under 2015 - så är vi av med honom för gott sen 2016 då det är helt klarlagt att han inte har där att göra.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Det är kanske bara bra att Cal får tillgång till bästa hojen, så kan sponsorerna bränna lite mer pengar på att höra hans gnäll och ursäkter under 2015 - så är vi av med honom för gott sen 2016 då det är helt klarlagt att han inte har där att göra.

Den som gapar efter mycket mister oftast..............

Idioten hos ducati som signade cal från första början borde få sparken omedelbart. I intervju efter intervju i vintras är hur mkt han får i lön nästan det enda han pratade om. Ducati borde redan där brutit kontraktet med cal och signat ianonne.
 

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
Jag tycker att Cal Crutchlow är en pajas som hör hemma i nån gärdsgårdsserie som WSB eller BSB. I MotoGP gör han ingen nytta. Försvinn!
Menar du att det bara är jovialiska förare som hör hemma i GP-racing? För min del får det gärna vara en del koleriska förare i både Superbike- och GP-racing. Tycker detta har skapat många underhållande konflikter under decennierna. Och bra racing!

:)
 

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
...Cal...helt klarlagt att han inte har där att göra.
Nja, menar du verkligen det? Han hade väl fyra pallplatser sista säsongen hos Tech 3 innan han bytte till Ducati. Såg ofta väldigt stabil ut tillsammans med sin teamkompis Dovizioso. Nog är han tillräckligt snabb för MotoGP.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Nja, menar du verkligen det? Han hade väl fyra pallplatser sista säsongen hos Tech 3 innan han bytte till Ducati. Såg ofta väldigt stabil ut tillsammans med sin teamkompis Dovizioso. Nog är han tillräckligt snabb för MotoGP.

Men han valde pengarna före pallen!
 

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Ändå gör Andrea Dovizioso ( just nu 4:a i VM sammandraget) bästa resultaten på Ducati sedan 2007 eller nått!

2 pallplatser i år och 42p efter 3e placerade, bästa resultatet sen 2007?

Tror du räknar lika illa som du spekulerar.
 

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Bradl har 1 pallplats på 43 race vs Crutschlow 6 ggr på pallen på 60 race.
Ändå sitter Bradl på ett av fältets bästa material idag, utvecklingen går knappast framåt.

Vad är det för fel att välja ett jobb som ger bra betalt??
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Bradl har 1 pallplats på 43 race vs Crutschlow 6 ggr på pallen på 60 race.
Ändå sitter Bradl på ett av fältets bästa material idag, utvecklingen går knappast framåt.

Vad är det för fel att välja ett jobb som ger bra betalt??

Inget fel alls men går man ut i intervju efter intervju sätter pengarna i fokus och inte det idrottsliga, blir lite svårt att leva upp till pengarna när man egentligen vet att man är slagen på förhand men han borde ändå tonat ner pengapratet och fokuserat på hojen och teamet!
 

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
Ändå gör Andrea Dovizioso ( just nu 4:a i VM sammandraget) bästa resultaten på Ducati sedan 2007 eller nått!

Dovi har nu 99 poäng efter 9 race. Rossi hade 98 poäng vid lika många race första året hos Ducati (2011). 2010 hade Stoner 103 poäng efter 9 race, då inkluderat 2 DNFer.
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Stora skillnaden var att herr Stoner kunde vinna på Ducati.
Tror ni Redding kan/kommer bli snabbare än Bautista på en RC213V?
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Absolut inte. Men det är inte det bästa resultatet på en Ducati sen 2007, vilket var sakfrågan.

Okej. Så Du förstod inte när jag skrev sedan 2007 eller nått! Sakfrågan var att någon tror han kallar sig / heter lindhamre skrev Ducati är fortfarande i särklass är det sämsta alternativet om du vill nå framgång som toppförare. var på jag tyckte att Dovi ändå gör ett chysst jobb på sin 4:e plats i VM sammandraget. Det var sakfrågan. Och jag skrev sedan 2007 eller nått![/I] just för att jag inte var säker och just då inte hade tid att kolla.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Jlo I've got a surprise for Indy, Can you guess what it is?

Något har läckt ut att Jlo ändå kan hamna på crapbajk! Han är tydligen inte nöjd med lönen, så kanske blir 2015 än mer intressant än många väntat sig hehe
 
Last edited:

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
Okej. Så Du förstod inte när jag skrev sedan 2007 eller nått! Sakfrågan var att någon tror han kallar sig / heter lindhamre skrev Ducati är fortfarande i särklass är det sämsta alternativet om du vill nå framgång som toppförare. var på jag tyckte att Dovi ändå gör ett chysst jobb på sin 4:e plats i VM sammandraget. Det var sakfrågan. Och jag skrev sedan 2007 eller nått![/I] just för att jag inte var säker och just då inte hade tid att kolla.


Absolut gör han ett jäkligt bra jobb. Det säger jag inte emot på. Dock håller jag med om att Ducati just nu är det sämsta alternativet för framgång (vilket förhoppningsvis ändras till nästa år, och då menar jag inte att det skulle vara för att Suzuki kan ta den platsen).

Let's face it - fabrikare är det som behövs för att ligga i topp i MotoGP. Då finns det bara tre fabrikat att välja på - Ducati, Honda och Yamaha. Av dessa så rangordnar i alla fall jag Ducati som den sämre hojen just nu.
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Menar du att det bara är jovialiska förare som hör hemma i GP-racing? För min del får det gärna vara en del koleriska förare i både Superbike- och GP-racing. Tycker detta har skapat många underhållande konflikter under decennierna. Och bra racing!

:)
Nej, absolut inte. Men en förare som mest välter och skyller på allt utom sig själv och dessutom inte är i närheten av toppen kan gott sticka. Crutchlow är nutidens Ellison.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Jlo I've got a surprise for Indy, Can you guess what it is?

Något har läckt ut att Jlo ändå kan hamna på crapbajk! Han är tydligen inte nöjd med lönen, så kanske blir 2015 än mer intressant än många väntat sig hehe
Mjo, jag har sett vad som skrivs men har ändå svårt att smälta det. Att JL, som av allt att döma fortfarande när mästarambitioner, skulle spela tärning med sin karriär och teckna kontrakt med Ducce utan att Dall'ignas baby visat sin potential känns inte som det bästa, mest logiska valet. Den enda orsak jag i så fall kan föreställa mig är att det skurit sig duktigt gentemot Yamaha, samtidigt som Ducati sockrat sitt bud ordentligt, möjligen i kombination med prat om att den platsen inte nödvändigtvis står till buds inför nästa års silly season?

Alatalo vet mer om detta, men visst känns det mer än lovligt naivt att Dall'igna skulle svinga sitt spö och dra upp en fullblodsräser ur hatten, så bra att tidigare setupdata skulle fungera på den nya konstruktionen utan mer omfattande arbete än det som hinns med under den tid som står till buds inför varje rejshelg? Att Ducati efter Valencia kommer att testa en mycket bättre plattform tror jag absolut, men att hinna få den så konkurrenskraftig redan innan säsongsstart 2015 att den direkt kan utmana Marquez/Honda känns nästan otroligt. Eller?
 
Last edited:

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Nej, absolut inte. Men en förare som mest välter och skyller på allt utom sig själv och dessutom inte är i närheten av toppen kan gott sticka. Crutchlow är nutidens Ellison.

Så dålig kan han inte vara. Set enda bra Ellison gjorde i MotoGP var att flytta på sig rejält när Rossi skulle jaga ikapp fältet efter vurpan i Valencia 2006.
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Jag tycker ändå det är trist att se Bradl läma plats åt Cal på Hondan. Bradl kanske har haft det lite tungt under första halvan av 2014, men sett till förra året och den kapacitet som jag tycker att han faktiskt har, så är han ju ett klart bättre val för LCR. Han har ju dessutom bra kännedom om Hondan också.

Jag har alltid gillat Cal, han är väldigt frispråkig och har en rejäl vinnarskalle. Tyvärr så valde han ju pengar och "factory ride" framför konkurrensmässigt material när han gick till Ducati, och har under året kanske gått från "frispråkig" till "gnällspik". Det är ju inte direkt så att han inte visste vad han gav sig in på när han gick till Ducati. Jag menar, om inte Rossi lyckats få till det på Duccen på 2 år, så kunde han väl ändå inte tro att det bara skulle säga "poff" och så stod han på pallen på samma hoj första racet. Lite "som man bäddar får man ligga".... Och då håller det inte att gå runt och vara sur-kuk och gnälla på hojen redan efter typ 3 race, samtidigt som Dovi och Iannone faktiskt presterat helt OK på samma hoj...

Tyvärr så tror jag att Cal nu gjort ett ganska bra val, och kanske haft "LITE" tur med en ny Brittisk huvudsponsor till LCR, och faktiskt gått från en skithoj till en av startfältets bästa hojar. Jag skulle själv valt en satelit-honda framför en Factory Ducati varje gång om jag fick välja... Och allt detta på bekostnad av Bradl, som jag tycker förtjänar ett bättre öde. Han är en hårt arbetande, duktig förare, som känna väldigt lojal och ärlig. Nu återstår det väl bara några piss-hojar för hans del att hoppas på. Forward racing? En Pramac Ducce? Eller kanske en "Aprilia"? Alla tre känns som "career-enders" i MotoGP. Kanske får han till och med ta ett kliv nedåt och leta en bra styrning i Moto2?
 
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top