Det skulle ju vara om Ducati kan tänka sig att utöka sin lineup med tre fabikshojar, men jag ser inte det som speciellt troligt. De är nog mer än nöjda med Ianonne och Dovi, som båda vet vad de har att jobba med utan att gnälla över det.
Ja, fast bara en idiot till förare, med några som helst ambitioner om att regelbundet besöka pallen, hade skrivit på för Ducati i dagsläget... Särskilt om man redan idag sitter på en fabrikshoj av japansk härkomst... Vi ska ju också ha i åtanke att Ducati fortfarande kör med mera soppa än dom andra fabrikshojarna, och när dom väl blir av med den fördelen så tror jag Både Dovi och Iannonne kommer dala några positioner i racen...
Att Lorenzo skulle köra något annat än fabriksyamma ser jag som HÖGST osannolikt, för att inte säga omöjligt... Skulle väl vara om det dök upp en ledig plats i Repsol nån gång i framtiden (ser ju högts osannolikt ut dom närmaste åren i alla fall), och det då skulle passa in samtidigt som hans kontrakt med Yamaha gick ut...
Dessutom känns det om att "all bets are off" när det väl är dags för byte av däckstillverkare. Som det är idag så verkar det ju otroligt känsligt för vilken typ av hoj som däcken byggs för. Och nu för tiden verkar det ju vara upp till hojtillverkarna att bygga en hoj som passar däcken, som i sin tur verkar ändras från säsong till säsong. Ena säsongen passar dom Yamahan bättre, och nästa säsong så passar dom Hondan bättre (och inte sedan Stoners dagar verkar dom passa Duccen). Vad som händer nu när Michellin tar över vet ju ingen, och jag antar att lobbyisterna hos varje tillverkare just nu har rätt bråda dagar med att "bjuda på fikabröd" hos Michellin och berätta för dom exakt hur ett MotoGP slicks ska utformas...