MotoGP Silly season 2015

007

.
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
.
Vad som än händer och fötter så är jag mycket glad att få se Valentino Rossi ännu en säsong. :Bugar

Om man lever då det vill säga..
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Vad som än händer och fötter så är jag mycket glad att få se Valentino Rossi ännu en säsong. :Bugar

Om man lever då det vill säga..

Precis.. Om VR inte tappa motivation när karriären dippade rejält hos "crapbike" vettetusan när han ska tappa lusten o lägga av. Nästan så man får ont i magen av blotta tanken på ett MGP utan VR ..
 

RaffeKawa

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Broby
Hoj
Kawasaki A7 -68
Det jag ser fram emot är att slippa de olika grupperna Factory, Satelite och Open.
Nu kommer ju fabrikarna att vara längs fram i alla fall, men pratet om "bästa openhoj" och liknande försvinner.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Hetaste silly season ryktet just nu är väl vad som kommer att hända Stefan Bradl. Nuvarande teamägare i fängelse och teamet i upplösningstillstånd. Kommer definitivt inte till start i Indy och knappast heller i några fler race. Lär bli utkastade med huvudet före och sedan blir det budgivning om deras startplatser. Tror inte någon i depån är särskilt ledsen för detta. Den numera fängslade teamägaren är skyldig folk pengar till höger och vänster och känslan är att de flesta är glada om de slipper detta team.

Hetaste ryktena just nu placerar Bradl på Melandris Aprilia, kanske redan innan Brno. Andra rykten talar om Bradl såväl som andra förare på en andra Marc VDS hoj, men i så fall först efter att man fått köpa en startplats av Forward.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Då är de fler som går i de spåret och spånar med andra ord, läste den sammanfattningen om Bradl och Aprilia ryktet samt ev. Marc VDS hoj i del två av den artikeln som #space länkade till.

Där spekulerades de även om att skulle Marc VDS köpa sig en startplats av Forward så är väl stort sett den platsen tingad till Tito Rabat som gjort klart att efter denna säsong så vill han upp i MotoGP oavsett om de blir med Marc VDS eller inte, stallchefen är väldigt sugen på att behålla Tito inom teamet. Så kan bli intressant och se hur de hela kommer spela ut sig.

Apropå Silly season:

Dani Pedrosa hälsade på LUC1 teamet i Frankrike och har lekt lite både på sladd och på bakhjulet.

 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Hetaste silly season ryktet just nu är väl vad som kommer att hända Stefan Bradl. Nuvarande teamägare i fängelse och teamet i upplösningstillstånd. Kommer definitivt inte till start i Indy och knappast heller i några fler race. Lär bli utkastade med huvudet före och sedan blir det budgivning om deras startplatser. Tror inte någon i depån är särskilt ledsen för detta. Den numera fängslade teamägaren är skyldig folk pengar till höger och vänster och känslan är att de flesta är glada om de slipper detta team.

Hetaste ryktena just nu placerar Bradl på Melandris Aprilia, kanske redan innan Brno. Andra rykten talar om Bradl såväl som andra förare på en andra Marc VDS hoj, men i så fall först efter att man fått köpa en startplats av Forward.

Är det bara team-ägaren som man är skeptisk till? Teamet i övrigt verkar ju vara kompetent, Aleix gjorde ju bra ifrån sig förra året åtminstone.

Apropå skurkar i depån så verkar det ju som att LCRs huvudsponsor CWM också är blåsväder. Ägaren till CWM är tydligt under utredning, och har inte betalat de utlovade sponsorspengarna, så vissa rykten gör gällande att LCR kommer att fimpa CWM som sponsor helt. Frågan är bara vem som ersätter?
 
Last edited:

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Då är de fler som går i de spåret och spånar med andra ord, läste den sammanfattningen om Bradl och Aprilia ryktet samt ev. Marc VDS hoj i del två av den artikeln som #space länkade till.

Där spekulerades de även om att skulle Marc VDS köpa sig en startplats av Forward så är väl stort sett den platsen tingad till Tito Rabat som gjort klart att efter denna säsong så vill han upp i MotoGP oavsett om de blir med Marc VDS eller inte, stallchefen är väldigt sugen på att behålla Tito inom teamet. Så kan bli intressant och se hur de hela kommer spela ut sig.

Apropå Silly season:

Dani Pedrosa hälsade på LUC1 teamet i Frankrike och har lekt lite både på sladd och på bakhjulet.


Intressantaste med det klippet var ju hur avspänd Pedrosa såg, skrattade och drog skämt. Inte så han brukar se ut.
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
Triumph 765 rs Moto2 racer
Och därmed försämrat sina chanser till ny styrning 2016.
Med poäng i ryggsäcken kommer man längre.
Med en sämre hoj gäller det att vara duktig när det är blött.

Eller kämpa på under resten av året o få fortsatt förtroende hos Aprilia som kanske passar utmärkt med de nya Michelinmackorna? För det är väl bara Bautista som är klar för Aprilia 2016?
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Eller kämpa på under resten av året o få fortsatt förtroende hos Aprilia som kanske passar utmärkt med de nya Michelinmackorna? För det är väl bara Bautista som är klar för Aprilia 2016?

Känner tyvärr inte till hur det ser ut inför 2016.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Är det bara team-ägaren som man är skeptisk till? Teamet i övrigt verkar ju vara kompetent, Aleix gjorde ju bra ifrån sig förra året åtminstone.

Apropå skurkar i depån så verkar det ju som att LCRs huvudsponsor CWM också är blåsväder. Ägaren till CWM är tydligt under utredning, och har inte betalat de utlovade sponsorspengarna, så vissa rykten gör gällande att LCR kommer att fimpa CWM som sponsor helt. Frågan är bara vem som ersätter?

Jag skulle nog påstå att Forwards framgångar beror mer på den support man får från Yamaha och från chassiebyggaren FTR. Teamen själva är sällan några vetenskapsmän då det gäller att utveckla hojar. Deras uppgift är driften av hojen och där är det nog ingen större skillnad mellan Forward och andra team i liknande ställning.

Jag tror faktiskt att CWM har betalat sina sponsorpengar, men precis som i fallet Forward så rynkar andra sponsorer såväl som fabrikerna på näsan om de måste förknippas med någon som utreds för brott. LCR kommer nog att fimpa CWM så fort de har lagligt tillfälle att göra så. Lucio Cecchinello brukar annars vara en jävel på att hitta sponsorer så jag är inte ett dugg orolig för teamets framtid.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
http://www.bikesportnews.com/news/news-detail/milwaukee-in-shock-switch-to-aprilia-for-wsbk-2016

Nicky till WSBK ryktet känns helt okey. Onekligen dax att ge en annan liga chansen..

Ingen missade väl att det rör på sig i Tech3.. Pol Espargaro skrev i eller under Indianapolis nytt kontrakt över 2016.. Pol Espargaro som till skillnad mot Smith är kontrakterad av Yamaha.

Såg nu i kväll att ryktet ändå talar om att Smith snart signerar ett nytt Tech3 kontrakt för fortsatt rejsande med fabriks uppbackad M1:a även 2016!! Något annat är väl egentligen inte att vänta, Smith har ju så här långt gått bäst av de två..

Om det skiter sig med Smith, är det då självklart att Rabat, Zarco eller annan Moto2 pilot tar Tech3 styrningen, eller finns det någon annan som lurar bakom hörnet?? ??
 
Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Var hamnar Miller nästa år, och vem kör för Aspar (2 Honda?)? Vem kör för Avintia (2 ducati?), MarcVDS (1-2 Honda?) och Ioda (1 Aprilia?) ?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vi borde väl börja höra lite om tester av KTMs motogphoj snart med, om de inte skrinlagt planen att delta 2017...
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Screenshot_2015-08-18-23-18-53.jpg
Cal Crutchlow med ny spons..!!

Cal Crutchlow's LCR Honda was dressed in a Castrol livery during Monday's Michelin MotoGP test at Brno.

Given the uncertainty surrounding the future of the team's CWM title sponsorship, might Crutchlow be in the Castrol colours for his home round at Silverstone from August 28-30?

Speaking in the Brno pits, team boss Lucio Cecchinello said: “It's a new livery, but we are making a video commercial for our sponsor Castrol and that's why we didn't make any, let's say, statement. Because from the contract point of view at this moment we are still linked with our current sponsor and we need to meet them and decide the future.”

Asked specifically about the bike colours for Silverstone, Cecchinello replied: “Normally we will continue to go with CWM, unless we take a different decision.” That decision will be made “by the end of this week, or beginning of next week.”

Paddock rumours suggest that LCR may revert back to a single rider team in 2016, with Cecchinello confirming that his top priority is to re-sign Crutchlow on the team's factory RC213V. Only then will he see if funding is available to continue with the second bike for Jack Miller.

“At this moment I think that I'm trying to be as pragmatic as possible, so work for priorities. The first priority is to secure the collaboration with Cal for one or more years if possible, because we really like working with him and really believe in his potential,” Cecchinello explained.

“We are still under discussion with his manager. Then as soon as the deal will hopefully be finalised, we will try to see what we can do for the second rider. At this moment also the truth is that we are waiting for an answer from some potential sponsors.

“But again, to keep the feet on the ground, at this moment we have the budget only for a one rider operation.”

Crutchlow is the only satellite rider to take a podium this season, but only ninth in the championship due to four DNFs.

Rookie Miller is third in the Open class with a best race finish of eleventh. The 20-year-old Australian is contracted directly to Honda and would be placed at another team if LCR are unable to run the second bike.
 
Last edited:

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Last edited:

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Från Motogp.com:

"Silverstone is the deadline to sort out my MotoGP™ future. Perhaps I was a little too vocal at the Indianapolis press conference about the lack of progress but I thought I needed my voice heard and certain things needed to be addressed. I just wanted people to start paying attention because I’m the leading Satellite rider and have beaten my teammate Pol, who signed a new contract in Indianapolis, in nine out of 11 grands prix this year. I felt it was not a fair situation and I think that’s why there has been a delay on a new contract because I want to be on a level playing field with my teammate both on equipment and financially. We both need to be starting on the same level because I believe I’ve earned the right to be in that situation. I love going head to head with Pol and I want to do that in 2016 and move onto bigger and better things.

It was not something that I wanted to do but back anybody into a corner when they feel they are not being heard or listened to and they are going to come out swinging. I thought I was more diplomatic than I could have been but I owe enormous respect to both the Monster Tech 3 team and Yamaha. I’m in debt to them for the opportunity they have given me for the last three years but I’ve stepped up a level in my performance. I’m confident all the issues are being sorted and all will be revealed next week."
 
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top