MotoGP-test på Philip Island

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
valmers skrev:
Edwards fick en Honda-styrning -04. Skandal, den borde väl McPensionär fått?

Förare i ungefär samma kaliber, och som jag sagt innan, McWilliams har nackdelen att han är så gammal och inte så många år kvar..
Det enda folk här har sagt är väl att det skulle vara kul och se vad McWilliams presterat med en bättre hoj, eftersom man vet att han är snabb, eller snarare alla utom du vet att han är snabb, trots åldern.
Vill fortfarande veta vem du anser ska ha pensionärens plats i aprilia?
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Chris Ash skrev:
Det handlar inte om det, utan det faktum att du säger att gubben är långsam och en föredetting. Vad gäller kommersiellt värde ligger inte en 40-åring från Nordirland bra till....

Jo då, det har han, han är bra backad hemifrån, och jäkligt populär i england, så hans snabbhet och popularitet är väl största anledningen att han är kvar, trots åldern.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chris Ash skrev:
Det handlar inte om det, utan det faktum att du säger att gubben är långsam och en föredetting. Vad gäller kommersiellt värde ligger inte en 40-åring från Nordirland bra till....
Chris Ash skrev:
McWilliams hade 3-1 i inbördes möten mot Edwards ifjol....

Hur förklarar Valmers det?
VM 2003:

13. Colin Edwards, 62 poäng
18. Jeremy McWilliams, 27 poäng
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
oFFkeFF skrev:
Vill fortfarande veta vem du anser ska ha pensionärens plats i aprilia?
Nitrosan kanske, eller någon av topp fem i 250. Fan vet om inte lillbrorsan Hayden, som anses ha ännu mer talang än Nicky, borde provas någonstans.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
valmers skrev:
VM 2003:

13. Colin Edwards, 62 poäng
18. Jeremy McWilliams, 27 poäng

VM 2003

Colin E, aprilia fyrtakt, förmodligen mest effekt i klassen.
Jermey M. proton, tvåtakt, med minst 60hk mindre, mot slutet, en icke utvecklad fyrtaktare, med stora driftsproblem.
Bägges hojar hade dock inget med tätstriden att göra.

Men herregud, bara 62 poäng? då ska man ju pensioneras enligt ditt sätt att se det?
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
valmers skrev:
Nitrosan kanske, eller någon av topp fem i 250. Fan vet om inte lillbrorsan Hayden, som anses ha ännu mer talang än Nicky, borde provas någonstans.

Det behöver ju kanske presteras några resultat i någon erkänt bra serie först. Men lill-hayden har ju tiden för sig...
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
oFFkeFF skrev:
VM 2003

Colin E, aprilia fyrtakt, förmodligen mest effekt i klassen.
Jermey M. proton, tvåtakt, med minst 60hk mindre, mot slutet, en icke utvecklad fyrtaktare, med stora driftsproblem.
Bägges hojar hade dock inget med tätstriden att göra.

Men herregud, bara 62 poäng? då ska man ju pensioneras enligt ditt sätt att se det?
Kanske en VM-titel i WSBK har något med saken att göra? Han har ju presterat, till skillnad mot McPensionär.
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Bearfoth skrev:
Bästa ducce pilot. Ruben Xaus!

OK :tummenupp
alla utom Mamola och jag dömde ut Xaus.

Grabben kan köra ruskigt fort,
förra året kraschade han lite mycket först,
sen fick han inte köra om Hodgson förrän titeln var klar,
sen vann han 4 av de 6 sista heaten. :tuttar
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
valmers skrev:
Kanske en VM-titel i WSBK har något med saken att göra? Han har ju presterat, till skillnad mot McPensionär.

Det och en rejäl avbön efter gallan han spydde på Honda kanske ja.
Men ser man till 03-säsongen gav honda hellre en plats till Kiyonari som verkligen inte presterat något än en plats till Edwards.
Men du menar att man inte är något värd som förare om man inte får en Hondastyrning?
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
oFFkeFF skrev:
Jo då, det har han, han är bra backad hemifrån, och jäkligt populär i england, så hans snabbhet och popularitet är väl största anledningen att han är kvar, trots åldern.

Ja men det skiter Honda i.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
valmers skrev:
Kanske en VM-titel i WSBK har något med saken att göra? Han har ju presterat, till skillnad mot McPensionär.

Två stycken har han....

Och ändå blev han frånkörd av Jeremy på en gammal tvåtaktare.....
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chris Ash skrev:
Ja men det skiter Honda i.
Det gör de alldeles rätt i.
oFFkeFF skrev:
Det och en rejäl avbön efter gallan han spydde på Honda kanske ja.
Men ser man till 03-säsongen gav honda hellre en plats till Kiyonari som verkligen inte presterat något än en plats till Edwards.
Men du menar att man inte är något värd som förare om man inte får en Hondastyrning?
Stopp och belägg, det menar jag absoult inte. Det finns tre fabrikanter som kan vinna rejs i dagsläget, om du frågar mig.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chris Ash skrev:
Och ändå blev han frånkörd av Jeremy på en gammal tvåtaktare.....
VM 2003:

13. Colin Edwards, 62 poäng
18. Jeremy McWilliams, 27 poäng

Jag måste vara dum i huvudet, eller har någon myglat bort 36 poäng för McPensionär?
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
gthyni skrev:
OK :tummenupp
alla utom Mamola och jag dömde ut Xaus.

Grabben kan köra ruskigt fort,
förra året kraschade han lite mycket först,
sen fick han inte köra om Hodgson förrän titeln var klar,
sen vann han 4 av de 6 sista heaten. :tuttar

Xaus känner jag mig fullständigt likgiltig inför. Hans tid idag är förstås bra, men jag tror att han kommer vara hopplöst efter när övriga har ställt in alla nya delar bättre.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
valmers skrev:
Nej, men Jeremy borde nog tänka på refrängen.

Så länge han presterar så har han sin plats. VM-Racing är ingen instution, finns det ingen som har hopp om föraren åker han ut.
McWilliams är kvar.. Det fanns andra på Honda som inte hade i motoGP att göra förra året, Kiyonari...
Inte alltid rätt man på rätt plats. McWilliams har det som krävs.. Han har ju bevisligen en styrning i motoGP i år..
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
oFFkeFF skrev:
Så länge han presterar så har han sin plats. VM-Racing är ingen instution, finns det ingen som har hopp om föraren åker han ut.
McWilliams är kvar.. Det fanns andra på Honda som inte hade i motoGP att göra förra året, Kiyonari...
Inte alltid rätt man på rätt plats. McWilliams har det som krävs.. Han har ju bevisligen en styrning i motoGP i år..
Visst, låt honom harva med i Kennys gäng, inte mig emot.
 

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
Att jämföra McWilliams med denna killen:

Colin Edwards II started out as a promising motocrosser, winning the 80cc US National Championship before switching to road racing at the age of 16. The youngster won every event he contested in his first year on a 600 Honda, RC30 Honda and a TZ250 Yamaha and remained unbeaten in his amateur career, winning a record thirteen national titles in the AMA/CCS Race of Champions at Daytona and the WERA/GNF meeting at Road Atlanta. In 1992 he turned pro, winning the AMA 250cc title ahead of Kenny Roberts Jr, and spent two further years in AMA Superbike before clinching a factory Yamaha WSB ride. A move to Grand Prix collapsed in `97 and he returned to WSB with Honda, going on to clinch the crown twice - in 2000 and 2002. In 2003 the `Texan Tornado´ finally realised his MotoGP dream with Aprilia but failed to shine as he developed the four-stroke. For 2004 he rejoins Honda alongside Sete Gibernau with a real chance to compliment his talent with silverware.

är ju löjligt! :fakta

Många kan vara en dags fantom, få kan utföra samma bedrift varje race...

\Masonit
 
Last edited:
Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Top