MotoGP-test på Philip Island

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Masonit skrev:
Att jämföra McWilliams med denna killen:
http://motogp.tiscali.com/en/motogp/riders_info/riders_info_6201_profile.htm
är ju löjligt! :fakta

Många kan vara en dags fantom, få kan utföra samma bedrift varje race...

\Masonit

Många kan titta på Motogp, få verkar fatta vad det är de ser....

Jeremy McWilliams är ingen endagsfantom, han körde jävligt snabbt i princip varje race 2002.

Folk HAR sett Gibernau,Roberts JR och Edwards mfl ligga och harva på dåliga cyklar långt bak i fältet, folk HAR sett dessa killar få en bra maskin och prestera topptider/resultat direkt. Varför i hela helvete lär ni er ingenting av det? Exakt vad är det ni inte kopplar liksom...

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Neil Hodgson (Ducati): "To tell you the truth I wouldn't mind racing here next week - I want to get into some action!"

Fränt, så ska det låta!

Colin Edwards (Honda): "I'm just cruising around and I feel there's a lot more time to gain in there."

Haha, ännu fränare!

Last edited:

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Sedär, även Colin Edwards har gått den hårda 250-skolan ser jag! :) Kunde inte låta bli, nu återgår jag till att försöka sköta mitt jobb!

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chris Ash skrev:
Jeremy McWilliams är ingen endagsfantom, han körde jävligt snabbt i princip varje race 2002.
McPensionär 2002:

JPN: Not Classified
RSA: Not Classified
SPA: 16:e
FRA: 10:e
ITa: Not Classified
CAT: 12:e
NED: Not Classified
GBR: Not Classified
GER: 7:e
CZE: 7:e
POR: 9:e
BRA: Not Classified
MOT: 10:e
MAL: 12:e
AUS: 10:e
VAL: 8:e

Pinsamt. :fakta

Last edited:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Masonit skrev:
Jaja, läs istället! :fatta!

OBS!! Min länk funkade inte. Läs mitt föregående inlägg!

\Masonit

"Att jämföra McWilliams med [Edwards] är ju löjligt! Många kan vara en dags fantom, få kan utföra samma bedrift varje race..."

Var det något annat du tyckte att jag skulle läsa? :va

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
Nyteknik skrev:
"Att jämföra McWilliams med [Edwards] är ju löjligt! Många kan vara en dags fantom, få kan utföra samma bedrift varje race..."

Var det något annat du tyckte att jag skulle läsa? :va

Jag förmodade att du tryckte på min länk som bara ledde till Motogp sidan. Gick inte att länka till förarprofilerna. Så jag ändrade inlägget å la Edwards profil i mitt inlägg.

\Masonit

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Masonit skrev:
Jag förmodade att du tryckte på min länk som bara ledde till Motogp sidan. Gick inte att länka till förarprofilerna. Så jag ändrade inlägget å la Edwards profil i mitt inlägg.

\Masonit

:confused:

Så vad är din poäng i detta åsiktsutbyte om McWilliams?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
"Capirossi quickest from Rossi and Gibernau on second day of tests in Australia."

"Xaus airlifted to hospital after Phillip Island crash but released with bruising."

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
valmers skrev:
"Capirossi quickest from Rossi and Gibernau on second day of tests in Australia."

"Xaus airlifted to hospital after Phillip Island crash but released with bruising."

Varför är man inte förvånad :rolleyes:

Unofficial lap times

Loris Capirossi (Ducati): 1’30.71 (65 laps)
Valentino Rossi (Yamaha): 1’30.75 (70 laps)
Sete Gibernau (Honda) : 1’30.81 (60 laps)
Colin Edwards (Honda): 1’30.97 (58 laps)
Max Biaggi (Honda): 1’31.07 (86 laps)
Nicky Hayden (Honda): 1’31.18 (88 laps)
Makoto Tamada (Honda): 1’31.25 (54 laps)
Troy Bayliss (Ducati): 1’31.56 (63 laps)
Alex Barros (Honda): 1’31.59 (88 laps)
Ruben Xaus (Ducati): 1’31.64 (48 laps)
Neil Hodgson (Ducati): 1’31.77 (69 laps)
Marco Melandri (Yamaha): 1’31.70 (84 laps)
Carlos Checa (Yamaha): 1’31.80 (70 laps)
Norick Abe (Yamaha): 1’33.74 (54 laps)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det verkar bli svårt att räkna bort Rossi som huvudaspirant till titeln trots hojbyte. De andra heta spekulanterna får jobba hårt i vilket fall som helst.

johannes

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Såld
valmers skrev:
McPensionär 2002:

JPN: Not Classified
RSA: Not Classified
SPA: 16:e
FRA: 10:e
ITa: Not Classified
CAT: 12:e
NED: Not Classified
GBR: Not Classified
GER: 7:e
CZE: 7:e
POR: 9:e
BRA: Not Classified
MOT: 10:e
MAL: 12:e
AUS: 10:e
VAL: 8:e

Pinsamt. :fakta

svalmers: det skall bli kul att se vad DU kommer att prestera iår... :7peta

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
johannes skrev:

Det kvittar väl om valmers inte kommer ur soffan?
Att vara världsstjärna innebär att man får finna sig i att en prestationer kritiseras öppet. Skulle en MotoGP-förare inte klara att leva med valmers käbbel så finns det säkert förare som kan.

Så länge det gäller prestationer så måste det väl vara ok att ha en åsikt och vädra den flitigt även om det kanske inte blir så bra alla gånger?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chris Ash skrev:
johannes skrev:
Jag presterar troligen inte ett skit. Jag ville bemöta Herr Äschs påstående ovan om McPensionärs insatser 2002, som jag anser vara helt uppåt väggarna om man gluttar på fakta.

johannes

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Såld
valmers skrev:
Jag presterar troligen inte ett skit. Jag ville bemöta Herr Äschs påstående ovan om McPensionärs insatser 2002, som jag anser vara helt uppåt väggarna om man gluttar på fakta.

Att köra med underlägset material innebär att man måste tänja lite extra mycket på gränserna om man vill komma nån vart och då är det större risk att vurpa. Man kan ju inte påstå att han fegar direkt. Han hade säkert kunnat köra lite mer på säkerhet och kommit runt 16 plats varje race istället men vad hade han varit då. Kommer man runt 10 platsi dom flesta racen i motogp med det materialet han har (och den åldern) är man fan inte pinsam. Det var DET jag ville ha sagt från början med det personliga påhoppet...det är ganska många sådan här så man blir lite inspirerad...Sorry valmers.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
valmers skrev:

Du bortser från fakta hela tiden... Faktat att McWilliams åkte på den hoj med absolut minst hästkrafter, en tre-cylindrig 500'a. Medan det snurrade 2st 990cc fyrtaktare, två 990cc Yamaha och 2st suzuki 990cc. De _andra_ som fortfarande åkte tvåtakt, fick åka med Honda respektive Yamaha 01 fabriks-kit, som även de uppdaterades från fabrik under 02.
Sedan fick Barros en rcv de fyra sista rejsen, kawa dök upp på några rejs om jag inte minns fel(kawa och suzukis fyrtaktsinsatser kanske inte ska höjas till skyarna dock).
McWilliams gjorde alltså väldigt bra ifrån sig med det utgångsläget han hade under 02 :fakta

Vi kan göra jämförelserna mot "lilla" världen här hemma. Under 02 så åkte Mårtensson på en tz250 modell äldre 93'a, man såg verkligen att det går knappt att åka mycket fortare med den där cykeln, han fick ta i så han sket på sig, en del avåkningar, en del strul iom att materialet var så gammalt som det var etc. Till 03 lyckades han få tag på lite bättre prylar och åkte ganska direkt 3-4 sekunder fortare.

D.v.s Kräv resultat med tanke på utgångsläget..

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
oFFkeFF skrev:
Varför är man inte förvånad :rolleyes:
Den gode Xaus klamrade sig tydligen fast vid hojen vid vurpan, och var inne i däckbarriären och härjade. Jävla tur att han inte blev värre skadad. :näsblod

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
valmers skrev:
Den gode Xaus klamrade sig tydligen fast vid hojen vid vurpan, och var inne i däckbarriären och härjade. Jävla tur att han inte blev värre skadad. :näsblod

Han har vanan inne..

Å andra sidan bör nog D'antin redan nu se sig om efter någon ersättningsförare för inhopp när Xaus är skadad (jo jag sa inte om, utan när). Gurareschi är iofs disponibel å har en ju hel del körvana på Desmosedicin..

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Bj.O.rn skrev:
Han har vanan inne..

Å andra sidan bör nog D'antin redan nu se sig om efter någon ersättningsförare för inhopp när Xaus är skadad (jo jag sa inte om, utan när). Gurareschi är iofs disponibel å har en ju hel del körvana på Desmosedicin..

Fast det var ju läääänge sedan Guareschi var snabb, var väl när han körde Yamaha Thundercat i SS600 VM innan kriget ungefär.

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...