Var finns aktuell info om http://www.teamkr.com/ står ju inget alls om tester o K.Roberts jr som ju ska köra i teamet 2006. Jag har sökt men det verkar vara mkt snålt med info generellt om teamet..
Deras hemsida är och har alltid varit usel. Enbart en ursäkt och något de tror sig måsta ha. En ouppdaterad hemsida suxxar på arset!#space skrev:Var finns aktuell info om http://www.teamkr.com/ står ju inget alls om tester o K.Roberts jr som ju ska köra i teamet 2006. Jag har sökt men det verkar vara mkt snålt med info generellt om teamet..
Gustav O skrev:Deras hemsida är och har alltid varit usel. Enbart en ursäkt och något de tror sig måsta ha. En ouppdaterad hemsida suxxar på arset!
Här är Kennys hemsida.#space skrev:Ok tack o visst är det så!! Konstig men hittar inte Kenny Roberts jr;s typ hemsida eller liknande..dataåldern inget för den familjen
![]()
#space skrev:Ok tack o visst är det så!! Konstig men hittar inte Kenny Roberts jr;s typ hemsida eller liknande..dataåldern inget för den familjen
![]()
Ähh, han börjar bli gammal, tunnhårig och är slut som artist. Hop, hop, hopGustav O skrev:Rossi testade även 2005 års M1 för att se vad som kan vara orsaken till deras chatterproblem.
Visar hur stor skillnad det kan vara på test och race.Axxexs skrev:Måndagen efter racet på Jerez så stannade en del team kvar och testade.
1. Nicky Hayden USA Repsol Honda Team 1min 39.910
5. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team 1min 40.845
7. Valentino Rossi ITA Camel Yamaha Team 1min 40.966
8. John Hopkins USA Rizla Suzuki MotoGP 1min 41.096
15. Kenny Roberts USA Team Roberts 1min 41.861
#space skrev:2006215Var finns aktuell info om http://www.teamkr.com/ står ju inget alls om tester o K.Roberts jr som ju ska köra i teamet 2006. Jag har sökt men det verkar vara mkt snålt med info generellt om teamet..
Axxexs skrev:2040957En intervju med Kenny jr:
http://www.roadracerx.com/conversation_2006_0321_KRJR.html
En vecka gammal dock men bättre än inget iaf.![]()
PSG Kawasaki teamet har precis tvärtom. Deras hoj funkar i fem sex varv men när greppet blir sämre så ökar deras chatter. Antagligen finns det så många olika faktorer som kan ge chatter att det kan uppkomma på olika vis.gthyni skrev:2073834jag hörde en intressant kommentar när äntligen kollade på
en inspelning från WSBK på Philip Island (hemma sjuk).
Expertkommentatorn på brittiska eurosport som tydligen
var en gammal speedkula (missade vem det var)
hävdade:
"the more grip the more chatter, it's a fact of life"
lr nåt liknande
kan det vara förklaringn på plötsliga chatterproblem?
alltså att chassit funkar med ett däck men när det kommer ett bättre
däck (som också är mindre förlåtande) så kan man plötligt få problem.
Stämmer bra med någon analys av Biaggi's problem jag läste. Tydligen hade Michelin tagit fram något nytt bakdäck till förra säsongen med mer grepp och efter det kom chatterproblemen. Max hade begärt att åka på "fjolårsdäcken" men blev nekad. Kan ha blandat ihop detaljer som fram och bak t ex men mer grepp var problemet i alla fall.gthyni skrev:"the more grip the more chatter, it's a fact of life"
lr nåt liknande
kan det vara förklaringn på plötsliga chatterproblem?
alltså att chassit funkar med ett däck men när det kommer ett bättre
däck (som också är mindre förlåtande) så kan man plötligt få problem.
Neutral skrev:2074024Stämmer bra med någon analys av Biaggi's problem jag läste. Tydligen hade Michelin tagit fram något nytt bakdäck till förra säsongen med mer grepp och efter det kom chatterproblemen. Max hade begärt att åka på "fjolårsdäcken" men blev nekad. Kan ha blandat ihop detaljer som fram och bak t ex men mer grepp var problemet i alla fall.
Rossis kommentarer efter racet i Qatar pekar ju också på det.Boris JR skrev:2074082Moody på brittiska eurosport chattrade något om det nu i senaste loppet, Rossis Michelintekniker hade tydligen sagt i en intervju att de fick chatter när där var för mycket grepp för att sedan avta när däcken slets för att därefter återkomma när däcket var sopslut.
Axxexs skrev:2134610Några tider från testerna från måndagen och tisdagen man körde efter racet i Turkiet.
Stoner var snabbast och nästan en sekund snabbare än sin egen tid han satte under helgen. Han körde mest på sin andrahoj för att få den till att bli så lik sin förstahoj som möjligt.
1. 27 Casey Stoner LCR Honda 1.52,42
2. 69 Nicky Hayden Repsol Honda 1.52,90
3. 33 Marco Melandri Fortuna Honda 1.53,00
4. 6 Makoto Tamada Konica Minolta Honda 1.53,22
5. 5 Colin Edwards Camel Yamaha 1.53,31
6. 10 Kenny Roberts Jr. Roberts Honda KR211V 1.53,60
7. 46 Valentino Rossi Camel Yamaha 1.53,61
8. 26 Daniel Pedrosa Repsol Honda 1.56,36
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |