MotoGP: Tester 2006

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
45.jpg

"And den 'arada left a gap, so I a-went for it. Dat's 'ow I became world a-champion."
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
jag gillar Sukkans nya Styrdämpare och knappen som dom glömde att slå på

41.jpg
:hihi :hihi
 

P.Björk

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Skälby
Hoj
ZX9R -98 8200mil
Gottis skrev:
jag gillar Sukkans nya Styrdämpare och knappen som dom glömde att slå på

41.jpg
:hihi :hihi
Hmm.. På bilar med antispinn så har man ofta en rattvinkelgivare.Undra om man har styrvinkelgivare/gyrogivare på hojar som har "antispinn". Med on/off knapp.
Eller är knappen till depåfarthållaren ?
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Axxexs skrev:
Tydligen hade du ganska rätt om det.


"Marco Melandri has also been complaining very loudly that Michelin is doing all of it's 'official' testing with Yamaha and not with Honda. He says this will give Yamaha a huge advantage this season. Michelin have said that the reason for this is because Honda still haven't decided which one of it's RC211V evolutions it will use this year meaning tyre testing with them is pointless.

Talk is that Honda's new RCV which has a smaller and lighter engine is using some technology that will be seen in the 800cc bike in 2007. This is rumoured to be one of the reasons they have been struggling although Honda now say that they are in the best position they've been in all off-season. There is also talk that Nicky Hayden wants off the development bike because he hasn't decided if he's going to stay with Honda next year and what's to be on the most competitive motorcycle possible so that he can put himself in the best negotiating position in time for the 2007 silly season."
Intressant analys. Ganska intressant svar från Michelin också och det ligegr väl en del i det också. Var/vem är citatet ifrån.

Mattias skrev:
"And den 'arada left a gap, so I a-went for it. Dat's 'ow I became world a-champion."
:lol
Med tanke på teknikerns trötta uppsyn har du nog rätt.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Gustav O skrev:
Intressant analys. Ganska intressant svar från Michelin också och det ligegr väl en del i det också. Var/vem är citatet ifrån.
..

Han heter Matt som skrev det. Han jobbar innom media och hör mycket om skvaller då han känner flera innom racingen. Han jobbade även åt en 125-förare i GP förra året.

Här är en länk som brukar ta skvaller från honnom bl.a: http://www.motoreview.net/news/misc/0803rumourmill/


Några depåbilder på Hayden.
 

Bifogat

  • hay.JPG
    hay.JPG
    68.6 KB · Visningar: 93
  • hay-2.JPG
    hay-2.JPG
    68.8 KB · Visningar: 87
  • hay-3.JPG
    hay-3.JPG
    111.1 KB · Visningar: 112
  • nh.JPG
    nh.JPG
    93.1 KB · Visningar: 83

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:
Vilken idiot. Han borde förstås få sparken omedelbart.

:rolleyes:

Ja att de vågar klaga på världens bästa motorcykel! De borde naturligtvis ägna mer tid åt att agera reklampelare med strumpor på huvudet än att utveckla hojar.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
gthyni skrev:
jo, vem vågar klaga på HRC?
Frågan är fel ställd. Vem skulle kunna tänkas ha anledning att klaga på HRC? De kan ju inte göra fel.

Peno skrev:
Dock anses väl M1 vara den bästa cykeln, och Yamaha med Rossi, Burgess et al vara det bästa teamet.
Har du inte läst här på forumet. Hondan är bäst. ALltid, oavsett vad. Att Rossi och Burgess är bäst i sitt gebit är en annan femma. HRC är bäst, bästigare och bästigast. ;)
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Honda Repsol är en hönsgård som saknar en tupp. När teknikerna inte får respons och vägledning i fom av teknisk analys från testaren vänder de sig till varandra och börjar utvärderar testet själva, de gissar och drar slutsatser baserade på en verklighet som de brutit ner i digitala småbitar som de kan analysera och pussla ihop till en ny bättre värld. Man kan bara hoppas att den världen stämmer överens med förarens verklighet.
 

Bifogat

  • nh.JPG
    nh.JPG
    7.3 KB · Visningar: 246

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Totala tiderna för testerna.
Catalunya IRTA test times - Overall best.

1. Valentino Rossi ITA Camel Yamaha Team 1min 42.477 secs (Sat)
2. Carlos Checa SPA Tech 3 Yamaha 1min 43.142 secs (Sat)
3. Shinya Nakano JPN Kawasaki Racing Team 1min 43.245 secs (Sat)
4. Colin Edwards USA Camel Yamaha Team 1min 43.388 secs (Sat)
5. Sete Gibernau SPA Ducati Marlboro Team 1min 43.784 secs (Sat)
6. Randy de Puniet FRA Kawasaki Racing Team 1min 43.847 secs (Sat)
7. John Hopkins USA Rizla Suzuki MotoGP 1min 43.885 secs (Sun)
8. Nicky Hayden USA Repsol Honda Team 1min 44.029 secs (Sat)
9. Makoto Tamada JPN Konica Minolta Honda 1min 44.246 secs (Sat)
10. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team 1min 44.369 secs (Sat)
11. Kenny Roberts USA Team Roberts 1min 44.407 secs (Sat)
12. Marco Melandri ITA Fortuna Honda 1min 44.512 secs (Sat)
13. Loris Capirossi ITA Ducati Marlboro Team 1min 44.581 secs (Sat)
14. Toni Elias SPA Fortuna Honda 1min 44.702 secs (Fri)
15. Chris Vermulen AUS Rizla Suzuki MotoGP 1min 45.001 secs (Sat)
16. James Ellison GBR Tech 3 Yamaha 1min 45.488 secs (Sat)
17. Jose Luis Cardoso SPA Team d'Antin Pramac 1min 45.582 secs (Sat)
18. Alex Hofmann GER Team d'Antin Pramac 1min 46.185 secs (Sat)
19. Vittoriano Guareschi ITA Ducati Marlboro Team 1min 47.379 secs (Fri)

Stämmer det att Ducati släpper mer konkuresnkraftigare delar till D Antin i år o att man satsar på tre cyklar i Marlboro teamet hela säsongen 2006..?
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
#space skrev:
Stämmer det att Ducati släpper mer konkuresnkraftigare delar till D Antin i år o att man satsar på tre cyklar i Marlboro teamet hela säsongen 2006..?
Guareschi är väl primärt däckstestare åt Bridgestone. Det var han förra året iaf.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Teddy skrev:
Honda Repsol är en hönsgård som saknar en tupp.
Så är det verkligen. Doohan och Rossi (och Criville) var fullvärdiga försteförere i Hondas stoltaste team. Ska bli mkt intressant att se vad som händer i år och inte minst om vi får höra något om Biaggi när det vankas nya kontrakt till 2007; denna "nya" osäkerhet hos HRC skulle ju kunna få dem ångerfulla. Verkar dock inte troligt.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
RedBaron skrev:
Guareschi är väl primärt däckstestare åt Bridgestone. Det var han förra året iaf.
Exakt!! O då stod han som förare ( Ducati test team) o i år som (Ducati Marlboro team)Samt att ryktet i höstas var inne på tre hojar från Ducati till 2006 o mer spons till D Antin!

Varför får jag inte fram förare på Team Kr. Roberts jr verkar ju köra för far i år med honda 990cc motorer men knappt någon info alls om detta på deras sida.
http://www.motoring.co.za/index.php?fSectionId=942&fArticleId=3072765
 
Last edited:

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
ZX6R
Gustav O skrev:
Har du inte läst här på forumet. Hondan är bäst. ALltid, oavsett vad. Att Rossi och Burgess är bäst i sitt gebit är en annan femma. HRC är bäst, bästigare och bästigast. ;)
Nakcskåt på den som säger annat :mad:
 

Evol

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Nix
Jerez Test- MotoGP

Day One: Provisional times as of 1pm
1. Sete Gibernau - Ducati Marlboro 1'41.450
2. Loris Capirossi - Ducati Marlboro 1'41.619
3. Colin Edwards - Camel Yamaha 1'42.038
4. Shinya Nakano - Kawasaki Racing 1'42.173
5. John Hopkins - Rizla Suzuki MotoGP 1'42.273
6. Carlos Checa - Tech 3 Yamaha 1'42.435
7. Valentino Rossi - Camel Yamaha 1'42.448
8. Randy de Puniet - Kawasaki Racing 1'42.614
9. Makoto Tamada - Konica Minolta Honda 1'43.121
10. Marco Melandri - Fortuna Honda 1'43.579

Som Kawa-freak är jag glad, men jag börjar nästan tycka synd om Marco Melandri. Vad är det som händer hos Honda?
Dåliga hojar, dålig stämning och självförtroende hos Honda eller är Randy de Puniet helt enkelt en bättre förare än Marco?
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Peno skrev:
Nakcskåt på den som säger annat :mad:
Fast enligt det jag läst är alla eniga om att Yamahan är den bästa hojen. Hondan bäst acceleration men inte lika bra chassie och enligt Mamola sämst av alla fem hojarna i inbromsningarna. Mamola rankar Yamahan, Ducatin och Hondan som de tre bästa med Kawasaki en bit efter, den har tillsammans med Yamahan bäst chassie men för dålig elektronik. Suzukin är sämst av alla fem testade 2005 hojar.

Evol skrev:
Jerez Test- MotoGP
Som Kawa-freak är jag glad, men jag börjar nästan tycka synd om Marco Melandri. Vad är det som händer hos Honda?
Dåliga hojar, dålig stämning och självförtroende hos Honda eller är Randy de Puniet helt enkelt en bättre förare än Marco?
Kawasaki har ju en ny motor med bla balansaxel och bättre elektronik så de kan nog börja utmana ordentligt om pallplatserna i år. Skitkul!
Honda verkar vara ute och cykla i år igen men Melandri komemr vara bäste Honda när året är slut - det är jag övertygad om.
 
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Top