Hmm.. På bilar med antispinn så har man ofta en rattvinkelgivare.Undra om man har styrvinkelgivare/gyrogivare på hojar som har "antispinn". Med on/off knapp.Gottis skrev:jag gillar Sukkans nya Styrdämpare och knappen som dom glömde att slå på
Intressant analys. Ganska intressant svar från Michelin också och det ligegr väl en del i det också. Var/vem är citatet ifrån.Axxexs skrev:Tydligen hade du ganska rätt om det.
"Marco Melandri has also been complaining very loudly that Michelin is doing all of it's 'official' testing with Yamaha and not with Honda. He says this will give Yamaha a huge advantage this season. Michelin have said that the reason for this is because Honda still haven't decided which one of it's RC211V evolutions it will use this year meaning tyre testing with them is pointless.
Talk is that Honda's new RCV which has a smaller and lighter engine is using some technology that will be seen in the 800cc bike in 2007. This is rumoured to be one of the reasons they have been struggling although Honda now say that they are in the best position they've been in all off-season. There is also talk that Nicky Hayden wants off the development bike because he hasn't decided if he's going to stay with Honda next year and what's to be on the most competitive motorcycle possible so that he can put himself in the best negotiating position in time for the 2007 silly season."
Mattias skrev:"And den 'arada left a gap, so I a-went for it. Dat's 'ow I became world a-champion."
Gustav O skrev:Intressant analys. Ganska intressant svar från Michelin också och det ligegr väl en del i det också. Var/vem är citatet ifrån.
..
P.Björk skrev:Eller är knappen till depåfarthållaren ?
Vilken idiot. Han borde förstås få sparken omedelbart.Axxexs skrev:"Marco Melandri has also been complaining very loudly...
Nyteknik skrev:Vilken idiot. Han borde förstås få sparken omedelbart.
Fat det är ju Michelin han klagat på.Nyteknik skrev:Vilken idiot. Han borde förstås få sparken omedelbart.
Gustav O skrev:Fat det är ju Michelin han klagat på.
Det spelar ingen roll. En leverantör som HRC har valt är förstås inget att klaga över. Man gör det bästa av situtationen. Biter ihop.Gustav O skrev:Fat det är ju Michelin han klagat på.
Frågan är fel ställd. Vem skulle kunna tänkas ha anledning att klaga på HRC? De kan ju inte göra fel.gthyni skrev:jo, vem vågar klaga på HRC?
Har du inte läst här på forumet. Hondan är bäst. ALltid, oavsett vad. Att Rossi och Burgess är bäst i sitt gebit är en annan femma. HRC är bäst, bästigare och bästigast.Peno skrev:Dock anses väl M1 vara den bästa cykeln, och Yamaha med Rossi, Burgess et al vara det bästa teamet.
Guareschi är väl primärt däckstestare åt Bridgestone. Det var han förra året iaf.#space skrev:Stämmer det att Ducati släpper mer konkuresnkraftigare delar till D Antin i år o att man satsar på tre cyklar i Marlboro teamet hela säsongen 2006..?
Så är det verkligen. Doohan och Rossi (och Criville) var fullvärdiga försteförere i Hondas stoltaste team. Ska bli mkt intressant att se vad som händer i år och inte minst om vi får höra något om Biaggi när det vankas nya kontrakt till 2007; denna "nya" osäkerhet hos HRC skulle ju kunna få dem ångerfulla. Verkar dock inte troligt.Teddy skrev:Honda Repsol är en hönsgård som saknar en tupp.
Exakt!! O då stod han som förare ( Ducati test team) o i år som (Ducati Marlboro team)Samt att ryktet i höstas var inne på tre hojar från Ducati till 2006 o mer spons till D Antin!RedBaron skrev:Guareschi är väl primärt däckstestare åt Bridgestone. Det var han förra året iaf.
Nakcskåt på den som säger annatGustav O skrev:Har du inte läst här på forumet. Hondan är bäst. ALltid, oavsett vad. Att Rossi och Burgess är bäst i sitt gebit är en annan femma. HRC är bäst, bästigare och bästigast.
Fast enligt det jag läst är alla eniga om att Yamahan är den bästa hojen. Hondan bäst acceleration men inte lika bra chassie och enligt Mamola sämst av alla fem hojarna i inbromsningarna. Mamola rankar Yamahan, Ducatin och Hondan som de tre bästa med Kawasaki en bit efter, den har tillsammans med Yamahan bäst chassie men för dålig elektronik. Suzukin är sämst av alla fem testade 2005 hojar.Peno skrev:Nakcskåt på den som säger annat
Kawasaki har ju en ny motor med bla balansaxel och bättre elektronik så de kan nog börja utmana ordentligt om pallplatserna i år. Skitkul!Evol skrev:Jerez Test- MotoGP
Som Kawa-freak är jag glad, men jag börjar nästan tycka synd om Marco Melandri. Vad är det som händer hos Honda?
Dåliga hojar, dålig stämning och självförtroende hos Honda eller är Randy de Puniet helt enkelt en bättre förare än Marco?
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |