Blåste tydligen rejält idag och det var under 18 grader samt moln.Gustav O skrev:Intressant att se hur jämna de flesta hojarna är i toppfartsnoteringarna och att det går långsammare i år, har säkert med vinden att göra.
Gustav O skrev:3. Shinya Nakano JPN Kawasaki Racing Team 1min 43.245 secs (Sat)
......
......
6. Randy de Puniet FRA Kawasaki Racing Team 1min 43.847 secs (Sat)
Gustav O skrev:Vilket antiklimax med regn idag.
Edwards fick en ny BMW med sig hem.
1. Colin Edwards USA Camel Yamaha Team 1min 57.102 secs
18. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team 2min 07.326 secs
19. Vittoriano Guareschi ITA Ducati Marlboro Team 5min 13.977 secs
Absolut, kanske Pedrosas största svaghet. Han har ännu inte heller kört racesimulation med RCV:n. Ska bli spännande att följa.2ono skrev:Pedrosas stora nackdel att han aldrig varit känd som en bra regnförare, minst ett par race brukar bli regnrace.
Surt sade rävenAxxexs skrev:Rykten säger att HRC inte är nöjda med Haydens tester hittils. HRC ska ha erbjudit Barros att få bli deras testförare men han har tackat nej med anledning till att han vill koncentrera sig på WSBK nu.
Axxexs skrev:Rykten säger att HRC inte är nöjda med Haydens tester hittils. HRC ska ha erbjudit Barros att få bli deras testförare men han har tackat nej med anledning till att han vill koncentrera sig på WSBK nu.
Det ska bli intressant att se hur Hayden fixar att vara föraren med tyngst börda på sina axlar. Tar han inte titeln i år lär han knappast göra det alls. AMA here I come...Axxexs skrev:Honda har problem med...Hayden...inte är nöjda med Haydens tester...erbjudit Barros...
Ja, nu har man ingen senior förare att vända sig till.Chris Ash skrev:Haha, vad kul det är att se HRC bita sig själva i svansen....![]()
HRC gör aldrig fel.Chris Ash skrev:Haha, vad kul det är att se HRC bita sig själva i svansen....![]()
gthyni skrev:Svinhugg går igen, HRC stängde dörrar för Max så att hans tid
rann ut. Nu sitter man där själv.. alla som kan hjälpa HRC har
andra jobb och andra prioriteringar, och tiden rinner iväg.
Neutral skrev:Nicky ger ju intryck av att vara grinfärdig i de intervjuer jag läst. Var han 1,5 sekund efter Rossi nu, inte så bra för Hondas framtidsförare.
1,5 sekunder efter Rossi som dock var mer än halvsekunden, som vanligt känns det som, före näst snabbaste kille.Neutral skrev:Nicky ger ju intryck av att vara grinfärdig i de intervjuer jag läst. Var han 1,5 sekund efter Rossi nu, inte så bra för Hondas framtidsförare.
Så det är enbart Rossi/Edwards som Michelinfolket tar sin primära input om däckens utveckling från? Att de vill ha Rossis åsikter är ju inte konstigt men att däcken enbart anpassas efter dem känns väl underligt...eller har HRC killarna givit så risig feedback att däcken inte passar deras hojar?Axxexs skrev:Honda har problem med dom nya Michelindäcken. Man får inte det fästet i bakdäcken man haft innan. Melandri säger att det för tillfället är hemskt att köra med dom nya däcken och att dom fått börja om från början och inte kan använda sig av dom gamla inställningarna. Hayden, som också har jobbat med det nya HRC-chassiet, säger att dom har ett hårt arbete framför sig med däcken men att det ska resultera i att dom ska förbättra sig mot ifjol.
Rykten säger att HRC inte är nöjda med Haydens tester hittils. HRC ska ha erbjudit Barros att få bli deras testförare men han har tackat nej med anledning till att han vill koncentrera sig på WSBK nu.
Så där får han gärna fortsätta när säsongen börjar.Axxexs skrev:MotoGP Official Test-Jerez 06-03-06
125cc: Day 1
1 Lukas PESEK DERBI RACING 1´47.038
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |