MotoGP: Tester 2006

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Keihin skrev:
Läraren slår eleven. I år kommer Rossi få ordentligt med spö av Capirex! Äntligen har Loris fått fart på hojen. Melandri blir nog den enda utmanaren om titeln.

/K
Visst vore det lätt att hålla med dig. Men förhandsprognoserna slår sällan in. I alla fall inte helt och hållet. Ingen trodde att Rossi skulle ta titeln första året med Yamaha. Han är helt utan konkurrens när det gäller auktoritet, motivation och förmåga. Capirossi kommer säkert att stå på pallen ett flertal gånger i år. Men inte så regelbundet som Rossi. Samma sak med Gibernau. Melandri är lätt att tippa som en given utmanare eller till och med ny titelinnehavare vid säsongens slut. Jag känner mig inte övertygad att han kan följa upp förra säsongen med ännu bättre resultat; han lär vara stressad över att inte längre vara en positiv överraskning utan någon som det ställs höga förväntingar på. Jag tror att och skulle tycka det vore kul om Pedrosa gjorde en upprepning av Biaggis bedrift att som rookie sluta tvåa efter Mästaren i sammandraget.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Sepang är väl en bana som förare med Bridgestone brukar göra bra ifrån sig på. Finns ju fler banor dom kör på sen. På det här testet hann man ju inte testa allt pga dåligt väder ibland.

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Kul att se att Sugkuki inte är sist....

Dags för Hopper att göra resultat!

(Det har iofs varit dags ett tag....)

sandstream

Guest
Webspy skrev:
Kul att se att Sugkuki inte är sist....
Dags för Hopper att göra resultat!
(Det har iofs varit dags ett tag....)
Vore skoj om han kunde få kliva upp på pallen ett par gånger.
Men jag håller med, nu är det upp till bevis för Hopper.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
sandstream skrev:
Vore skoj om han kunde få kliva upp på pallen ett par gånger.
Men jag håller med, nu är det upp till bevis för Hopper.
Jag ser verkligen ingen anledning att tro mer på John Hopkins i år än något annat år. När man ser vad Vermeulen har presterat under försäsongen hos sin nya arbetsgivare är det svårt att tro att det är samma förare som körde i mål som...vad var det...femma, sexa, sjua...när han gjorde ett inhopp hos Honda förra året. Det säger kanske allt om hur konkurrenskraftiga Suzuki är - inte alls. Helt obegripligt att man inte vänder fullständigt på steken; sparkar alla som har lett utvecklingen av motorcykeln och anställer ett par förare som har vunnit race i MotoGP.

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Nyteknik skrev:
Helt obegripligt att man inte vänder fullständigt på steken; sparkar alla som har lett utvecklingen av motorcykeln och anställer ett par förare som har vunnit race i MotoGP.

Inte osannolikt att det blir så till -07.

2002 var dom iaf på G. Kollade precis på HELA MotoGP 2002 rewiew. Då va Suzuki med o slogs lite mot alla - utom rossi.... iofs ledde Sete i regnet - men gissa vad han gjorde då??

Inte för att smutskasta Biaggi, jag är ingen Biaggihatare - men fan va blek han var 2002. Vann 2 lopp varav ett fick han gratis när Rossis bakdäck började kasta gummi omkring sig. Annars var han allt som oftast en "midpack rider"Att han slutade 2a det året är inte rättvist - till o med KR jr. förtjänade den platsen bättre!

/Anders

Edit: Valmers får inte svara på detta inlägg!

Last edited:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Webspy skrev:
Inte för att smutskasta Biaggi, jag är ingen Biaggihatare - men fan va blek han var 2002. Vann 2 lopp varav ett fick han gratis när Rossis bakdäck började kasta gummi omkring sig. Annars var han allt som oftast en "midpack rider"Att han slutade 2a det året är inte rättvist - till o med KR jr. förtjänade den platsen bättre!

/Anders
Ingen som vet något om Biaggi kan tycka att hela hans medverkan i 500/MotoGP har varit en besvikelse - bortsett 1998. The Emperor of Rome var verkligen välförtjänt att kalla honom när han körde 250 och dominerade precis som Doohan gjorde i 500 och konkurrensen i 250 var minst lika hård som i 500. Hans första säsong i 500 var fullständigt osannolikt imponerande men sedan var det om man ska vara krass slut. Han skulle aldrig ha bytt från Honda till Yamaha men eftersom Honda inte visste att Doohan skulle sluta köra nästa år erbjöd man inte Biaggi hans plats. Det hade man förstås gjort på ett ögonblick med facit i hand. Frågan är hur det hade förändrat utgången i det långa loppet. Jag är säker på att Biaggi hade tagit titeln -99 och säkert också -00. Rossis inträde i klassen hade varit mer intressant om Biaggi hade varit en än starkare motståndare än han blev som smått stukad Yamaha-förare.

Last edited:

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Det finns ju en anledning till att alla strävade efter 4-taktare vart efter 2002 led....

Men Barros slalom på 500an var fan helt sjuk.... Både han o Capirex var dom stora hjältarna 2002. (tycker iaf jag)

Edit: Nu hamnade vi sjukt off topic ! :felämne

Sorry.....

Last edited:

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
En bild på Hondan som Okada testade som lät helt annorlunda.

Bifogat

• 08550.jpg
    08550.jpg
    31.9 KB · Visningar: 186

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Rossi testade 16-tums bakhjul på testerna på Sepang.

Bifogat

• 34117.jpg
    34117.jpg
    24.3 KB · Visningar: 159

Mam

mam
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
En blå gixxer K6
Ja och vi i Sverige får harva på med uråldriga 17 tum... själva i hela världen om det.....

MC Doktorn

Guest
oFFkeFF skrev:
Ser ut att sakna ett utblås i jämförelse med de "vanliga" hondorna.
Fast så hade de ju hondan från början ändå.
Kul om de redan är ute och spänner musklerna inför nästa år iaf.

Precice saknar ett där bak ? kanske en rad 3 eller 4.

Mam skrev:
Ja och vi i Sverige får harva på med uråldriga 17 tum... själva i hela världen om det.....

16" var högsta mode för ett 20 tal år sedan, sedan några år är det 16,5" som gäller kanske den gyllene medelvägen.
Tror det var Mccoy på en redbull GP500 som började med 16,5 " för ett antal år sedan.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
2ono skrev:
16" var högsta mode för ett 20 tal år sedan, sedan några år är det 16,5" som gäller kanske den gyllene medelvägen.
Menar du på gathojar så var det väl bara framdäcken som var 16", bak var det väl 18" innan det blev 17/17". :va

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
oFFkeFF skrev:
Ser ut att sakna ett utblås i jämförelse med de "vanliga" hondorna.
Fast så hade de ju hondan från början ändå.
Kul om de redan är ute och spänner musklerna inför nästa år iaf.

Jag tycker mig skymta ett utblås under där. Fast jag har nog fel som vanligt.

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Pedrosa säger i ett Repsol pressmedelande att han inte använde kvaldäck på det senaste testet i Sepang. Enda gången han har kört med kvaldäck var på förra testet för tre veckor sen.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Nyteknik skrev:
Hade inte GPX 600 R och GPZ 600 R 16" bakhjul?
Jag roade mig med att kolla -86 års modeller då det begav sig och hittade alla kombinationer:

GPZ600R: 16/16
GPZ750R: 18/18
GPZ900R: 16/18

De verkade inte kunna bestämma sig. :D

vulgopervot

kör så skiten ryker
Gick med
13 Jan 2006
Hoj
Såld
sandstream skrev:
Sete visar att takterna från förra året sitter i :hihi

sh_sete_pa_graset.jpg
ja han e ju inte van å sitta på en riktig hoj ju :yoparty

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...