MotoGP: Tester 2006

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
RedBaron skrev:
Mycket Batman t.o.m.

Melandri har ju lekt superhjälte tidigare, vi kanske får se honom tävla i slängkappa och spetsiga öron
sdb55487.gif
Tamadas Batman dräkt på Assen var ju en klar besvikelse så jag hoppas Melandri går all out. :)

valmers skrev:
Konstigt, helt plötsligt är kvaltider någonting att värdera förare efter? När Hayden toppar tidsammanställningen säger alltid talibanerna att test är test och race är race.
Precis. Hayden suzar på vröv! :D

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Hayden skulle få '06-hojen till idag att köra på. Okada körde den igår. Kanske Biaggis gamla? ;)

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Gustav O skrev:
Tamadas Batman dräkt på Assen var ju en klar besvikelse så jag hoppas Melandri går all out. :)
Den räknas inte. Troligen behövdes det ansenliga mängder sinnesvidgande örter för att se att det skulle vara Batman.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Axxexs skrev:
Hayden skulle få '06-hojen till idag att köra på. Okada körde den igår. Kanske Biaggis gamla? ;)
Precis. Jobbigt att vara försteförare och vara tvungen att testa alla nya saker hela tiden. :( :hihi

RedBaron skrev:
Den räknas inte. Troligen behövdes det ansenliga mängder sinnesvidgande örter för att se att det skulle vara Batman.
Precis. Helt omöjligt att se att det var Batman det skulel vara reklam för. Besvikelse de luxe..

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Började regna kl 15 lokal tid på testet. Sete var magsjuk och körde bara några varv innan han åkte tillbaka till hotellet.

RedBaron

Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
:backontop

Nå vad tror ni. Kommer Nakano att kunna vara med och slåss om pallplatser i år ?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Axxexs skrev:
Gustav O skrev:
Precis. Jobbigt att vara försteförare och vara tvungen att testa alla nya saker hela tiden. :( :hihi
Undrar om framändan "goes jump, jump, jump" nu också, eller om Stora Stygga HRC tagit bort den saboterade framgaffel som man lät Skägget köra med? :hihi

RedBaron skrev:
:backontop

Nå vad tror ni. Kommer Nakano att kunna vara med och slåss om pallplatser i år ?
Nej.

The message you have entered is too short. Please lengthen your message to at least 5 characters.

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
valmers skrev:
Undrar om framändan "goes jump, jump, jump" nu också, eller om Stora Stygga HRC tagit bort den saboterade framgaffel som man lät Skägget köra med? :hihi
...[/I]

HRC:s teamchef Tsutomu Ishii säger att Pedrosa gillar den hojen som Biaggi hatade. Pedrosa är helt fri att välja vad han vill köra på medans Hayden och Melandri måste köra på det som HRC säger dom ska ha eftersom dom har i sina kontrakt att det är dom som ska testa ut delarna.

Okada körde en helt ny Honda idag som vissa misstänker är en 800cc då den lät helt annorlunda. Inga tider från den hojen verkar ha kommit ut än.

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Checas tider med Dunlopdäcken gör nu att Gresini och Checcinello har börjat hålla koll på hur dom däcken kommer göra för resultat. Gör Checa bra resultat finns möjligheten att dom två teamen kommer byta däcksmärke pga att dom är billigare.

MC Doktorn

Guest
Axxexs skrev:
Okada körde en helt ny Honda idag som vissa misstänker är en 800cc då den lät helt annorlunda. Inga tider från den hojen verkar ha kommit ut än.

Intressant !! kan det vara en Rad4 eller V4

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
valmers skrev:

Nej. Den har dom smugglat in i Yamahastallet. :hihi :hihi

Another recurrent problem has been chattering on the M1 for the Camel Yamaha team. Valentino Rossi indicated yesterday to motogp.com that the problem was particularly prominent on the large bend of the Sepang track, but today he managed to improve his time by over three tenths. Teammate Colin Edwards was slower than yesterday, but still finished seventh fastest

Källa www.motogp.com

Lustigt att en kille som Rossi beklagar sig över chatter, det trodde jag bara föredettingar och gnällspikar gjorde... ;)

Greenblood

http://ninjaz.kicks-ass.net/greenblood/
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Mitsubishi Evolution IX -06 (vässad)...:o)
Kawasaki Racing´s Shinya Nakano put in the fastest lap of the day at the second session in Sepang. A hot and sunny day (although with more comfortable riding temperatures than yesterday), a heavy downpour towards the end of the session once again brought the action to a close, but not before the Japanese rider had clocked a lap of 2´01.80

The time was an improvement of nearly three seconds on the Kawasaki rider´s first day time, and is the fastest time so far at the Malaysian circuit.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
sleven skrev:
Nej. Den har dom smugglat in i Yamahastallet. :hihi :hihi

Another recurrent problem has been chattering on the M1 for the Camel Yamaha team. Valentino Rossi indicated yesterday to motogp.com that the problem was particularly prominent on the large bend of the Sepang track, but today he managed to improve his time by over three tenths. Teammate Colin Edwards was slower than yesterday, but still finished seventh fastest

Källa www.motogp.com

Lustigt att en kille som Rossi beklagar sig över chatter, det trodde jag bara föredettingar och gnällspikar gjorde... ;)
Men du förstår väl skillnaden mellan att "gnälla" och att "påpeka ett problem". Om man "gnäller" och är tunnhårig blir man omskriven till dödagar på ett svenskt diskussionsforum av en viss "Valmers". Och han slutar aldrig. Det bara fortsätter. Man vet ännu inte vad detta fenomen beror på.

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
Nyteknik skrev:
Men du förstår väl skillnaden mellan att "gnälla" och att "påpeka ett problem". Om man "gnäller" och är tunnhårig blir man omskriven till dödagar på ett svenskt diskussionsforum av en viss "Valmers". Och han slutar aldrig. Det bara fortsätter. Man vet ännu inte vad detta fenomen beror på.
"Valmers syndrom" tror jag det kallas, men vet inte säkert :confused:

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Vad är det frågan om här då? Tyckte Nakano hojen lät för mycket? Fort gick det iaf:

Bifogat

• nakano.JPG
    nakano.JPG
    34.6 KB · Visningar: 177

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nyteknik skrev:
Sedan finns det ytterligare en kategori; en som gnäller tills ingen vill ta i en ens med tång.
Om du kallar det Skägget gjorde för att "påpeka ett problem", vet jag faktiskt inte vad jag ska tro. Även du måste inse att ingen på Skäggets nivå har lyckats göra bort sig så till den milda grad att alla arbetsgivare vänder en ryggen tidigare. Ingen har varit puckad nog tidigare, helt enkelt.

Last edited:

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Andra tider från Crash.net

1. Shinya Nakano JPN Kawasaki Racing Team 2min 1.8 secs
2. Loris Capirossi ITA Ducati Marlboro Team 2min 1.87 secs
3. Valentino Rossi ITA Camel Yamaha Team 2min 1.89 secs
4. John Hopkins USA Team Suzuki MotoGP 2min 1.9 secs
5. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team 2min 1.93 secs
6. Carlos Checa SPA Tech 3 Yamaha 2min 2.06 secs
7. Colin Edwards USA Camel Yamaha Team 2min 2.20 secs
8. Randy de Puniet FRA Kawasaki Racing Team 2min 2.37 secs
9. Makoto Tamada JPN Konica Minolta Honda 2min 2.56 secs
10. Toni Elias SPA Fortuna Honda 2min 2.62 secs
11. Marco Melandri ITA Fortuna Honda 2min 2.65 secs
12. Sete Gibernau SPA Ducati Marlboro Team 2min 2.87 secs
13. Nicky Hayden USA Repsol Honda Team 2min 2.93 secs
14. Kenny Roberts USA Team Roberts 2min 2.95 secs
15. Chris Vermulen AUS Team Suzuki MotoGP 2min 3.18 secs
16. Alex Hofmann GER Team d'Antin Pramac 2min 4.23 secs
17. Jose Luis Cardoso SPA Team d'Antin Pramac 2min 4.65 secs
18. James Ellison GBR Tech 3 Yamaha 2min 5.08 secs

RedBaron

Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Don Quixote skrev:
Andra tider från Crash.net

1. Shinya Nakano JPN Kawasaki Racing Team 2min 1.8 secs
2. Loris Capirossi ITA Ducati Marlboro Team 2min 1.87 secs
3. Valentino Rossi ITA Camel Yamaha Team 2min 1.89 secs
4. John Hopkins USA Team Suzuki MotoGP 2min 1.9 secs
5. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team 2min 1.93 secs
6. Carlos Checa SPA Tech 3 Yamaha 2min 2.06 secs
7. Colin Edwards USA Camel Yamaha Team 2min 2.20 secs
8. Randy de Puniet FRA Kawasaki Racing Team 2min 2.37 secs
9. Makoto Tamada JPN Konica Minolta Honda 2min 2.56 secs
10. Toni Elias SPA Fortuna Honda 2min 2.62 secs
11. Marco Melandri ITA Fortuna Honda 2min 2.65 secs
12. Sete Gibernau SPA Ducati Marlboro Team 2min 2.87 secs
13. Nicky Hayden USA Repsol Honda Team 2min 2.93 secs
14. Kenny Roberts USA Team Roberts 2min 2.95 secs
15. Chris Vermulen AUS Team Suzuki MotoGP 2min 3.18 secs
16. Alex Hofmann GER Team d'Antin Pramac 2min 4.23 secs
17. Jose Luis Cardoso SPA Team d'Antin Pramac 2min 4.65 secs
18. James Ellison GBR Tech 3 Yamaha 2min 5.08 secs

MotoGP.com har korrigerat sina tider. Nakanos 2min 1.08 är 2min 1.80. Viss skillnad...

Don Quixote skrev:
Vad är det frågan om här då? Tyckte Nakano hojen lät för mycket? Fort gick det iaf:
De verkar ha skaffat en ventilationsexpert för att fixa utflödet, årets grovsmide.

Evol

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Nix
RedBaron skrev:
MotoGP.com har korrigerat sina tider. Nakanos 2min 1.08 är 2min 1.80. Viss skillnad...

Nästan en trevligare tid med min grönfärgade syn. 2.1.08 fick mig att fundera på kvaldäck.

En halv sekund snabbare än Randy de Puniet på racedäck verkar rimligt.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...