MotoGP - Tester inför 2007.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Bingo skrev:
2611532 Det hjälper inte att man är medveten om det och försöker tänka på att inte krama så hårt.
Det knepiga är att det inträffar på somliga banor/race men inte andra. På Falkenberg fick jag så ont i vänster underarm att det mot slutet av racet blev riktigt svårt att styra in i högfartshögern. Smärtsamt och lite otäckt. Och det känns verkligen som att skinnstället sitter för trångt där - men bara vid ansträngning och det SKA ju vara lite trångt för att skydden ska sitta rätt.
 
Last edited:

sandstream

Guest
Bingo skrev:
2611532 Det hjälper inte att man är medveten om det och försöker tänka på att inte krama så hårt. Jag drar av hela tiden av handtaget på vänstersidan och har strypmärken på båda styrhalvorna.
Enligt en gammal tråd på forumet så kan stumheten i underarmarna bero på att stället sitter för tajt där och att det kan hjälpa att ta ut det lite. Stämmer bra med innehållet i en av länkarna.
Jag läser Andy Ibbots bok om körteknik där detta tas upp och enligt honom är orsaken som sagt att man jobbar för mycket med armarna istället för med benen. En del MotoGP-förare har problem med underarmspump och andra har det inte alls. Vanligast är tydligen att man tar upp för stor vikt med armarna vid inbromsningar.
De nämner även att Motorcross-förarna behöver ca 1 år på sig för att slippa problemet genom träning.

Säger inte att han har rätt eller fel, konstaterar bara vad han skriver.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
"Mixed weather" på dagens tester enligt motogp.com. När det regnar i Malaysia så är det på riktigt! :D
 

Bifogat

  • sepang.JPG
    sepang.JPG
    56.9 KB · Visningar: 118
  • sepang-2.JPG
    sepang-2.JPG
    64.1 KB · Visningar: 108
  • sepang-3.JPG
    sepang-3.JPG
    89.4 KB · Visningar: 163
  • sepang-4.JPG
    sepang-4.JPG
    64.1 KB · Visningar: 136

sandstream

Guest
Å vi som tyckte regnet i Mo I Rana var för djävligt, snacka om fjärt i rymden :hihi
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Några foto från när det gick att köra.
 

Bifogat

  • 6.JPG
    6.JPG
    107.9 KB · Visningar: 129
  • 7.JPG
    7.JPG
    78.3 KB · Visningar: 113
  • 7-3.JPG
    7-3.JPG
    94 KB · Visningar: 127
  • 21-2.JPG
    21-2.JPG
    91.9 KB · Visningar: 84
  • 71.JPG
    71.JPG
    47.4 KB · Visningar: 69
  • 7-1.JPG
    7-1.JPG
    92.5 KB · Visningar: 143

sandstream

Guest
Tider:

1. Colin Edwards, Yamaha: 2m 03.50s.
2. Chris Vermeulen, Suzuki: 2m 04.03s.
3. John Hopkins, Suzuki: 2m 04.06s.
4. Olivier Jacque, 990cc Kawasaki: 2m 04.08s.
5. Nicky Hayden, Repsol Honda: 2m 04.60s.
6. Toni Elias, Gresini Honda: 2m 05.020s.
7. Makoto Tamada, 990cc Yamaha: 2m 05.110s.
8. Nobuatsu Aoki, Suzuki: 2m 06.60s.
9. Carlos Checa, LCR Honda: 2m 10.88s.

Rossi tog pole 2006 med tiden 2'00.605.
Capriex satte snabbaste varvet under race 2006 med tiden 2'02.127
Checa kom igång sent på dagen och han bara med 5 varv innan regnet började falla.
 
Last edited:

P.Björk

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Skälby
Hoj
ZX9R -98 8200mil
Hm.. varför åker Hayden på en nr 7 hoj med orange fälgar när den vit/svarta kille har nr 7 oxå fast med svarta fälgar:va
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
P.Björk skrev:
2613033 Hm.. varför åker Hayden på en nr 7 hoj med orange fälgar när den vit/svarta kille har nr 7 oxå fast med svarta fälgar:va
Det står "Checa" i 7:an

Axxexs skrev:
2611814 "Mixed weather" på dagens tester enligt motogp.com. När det regnar i Malaysia så är det på riktigt! :D
Undra om ingenjörerna bakom bygget får det lite hett just nu... de måste väl ändå ha sätt att avrinna vattnet på... ?
 
Last edited:

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Axxexs skrev:
2611841 Några foto från när det gick att köra.

Vad har hänt med kåpan på RC212V jämfört med 211an? Knappt något kvar av sidopanelerna. Som det är nu ser det ju mer ut som en "duct" för kylaren. Exempelvis Ducati verkar ju ha gått åt motsatt håll och har Desmosedicin nästan helt inkapslad i kåpor.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Hittade några foto på en Kawa från depån. Ser ut att ha lite andra kåpor, avgasrör och kanske lite kraftigare sving (?) än den andra lackerade hojen som dom hade med sig. Det lilla man ser av motorn ser rätt lika ut dock..
 

Bifogat

  • kawa.JPG
    kawa.JPG
    128.9 KB · Visningar: 104
  • kawa2.JPG
    kawa2.JPG
    114.5 KB · Visningar: 96
  • kawa3.JPG
    kawa3.JPG
    110.6 KB · Visningar: 82
Last edited:

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Axxexs skrev:
2611814 "Mixed weather" på dagens tester enligt motogp.com. När det regnar i Malaysia så är det på riktigt! :D
får ha sånna där skidor som militären har till MC tomtarna på vinter, fast för vattenplaninge istället :näsblod

nä men seriöst så tycker ja väll att dränering borde finnas på banas lägsta punkter så de runner ut i närmsta vattendrag.
 

sandstream

Guest
Axxexs skrev:
2613501 Hittade några foto på en Kawa från depån. Ser ut att ha lite andra kåpor, avgasrör och kanske lite kraftigare sving (?) än den andra lackerade hojen som dom hade med sig. Det lilla man ser av motorn ser rätt lika ut dock..
Hur stor är sannolikheten att den svarta är en 800:a med nytt chassi? Kawa har väl sagt att de ligger efter rejält?

wdac skrev:
nä men seriöst så tycker ja väll att dränering borde finnas på banas lägsta punkter så de runner ut i närmsta vattendrag.
Är ingen expert på vädret där borta men när de har skyfall så är det verkligen skyfall och dagvattensystemet har inte en chans att hänga med.
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
sandstream skrev:
2613525 Hur stor är sannolikheten att den svarta är en 800:a med nytt chassi? Kawa har väl sagt att de ligger efter rejält?
.


Det jag funderade på ja. Den med olackade/kolfiber-kåpor kanske är deras nya 800:a fast med en 990-motor i eftersom dom inte fått den nya motorn färdig än?
 

sandstream

Guest
Axxexs skrev:
2613530 Det jag funderade på ja. Den med olackade/kolfiber-kåpor kanske är deras nya 800:a fast med en 990-motor i eftersom dom inte fått den nya motorn färdig än?
Den tanken slog mig också och det känns som det mest logiska alternativet men vi kanske kan läsa mer om det under dagen.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Den svarta är deras 800cc enligt www.motogp.com

http://www.motogp.com/en/motogp/motogp_news.htm?menu=news&news_id=18381&championship_id=3&section=1

505495_76307.jpg


------------------
Guintoli bröt nyckelbenet vid tester på en 990cc på Paul Ricard. Tamada testade 800cc idag och tech 3 kommer att stanna under fredagen också.
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top