MotoGP - Tester inför 2007.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chris Ash skrev:
2644513 Han är av den gamla hårda skolan, det är svårt att tänka sig samma uttalanden komma från böl-Hayden.
Hayden vann VM med en bruten axel och "återknäckt" nyckelben. McWilliams har väl blivit 10:a som bäst, för hundra år sedan när han var 50 år. Vilken prestation.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Några bilder på Tomoyshi Koyama när han testade med KTM's 125:a i förra torsdagen. Han har bytt till KTM nu från att ha kört för AJO Motorsport - Malaguti.

Från www.koyamax.com

Bifogat

• 061130ktm4.jpg
    061130ktm4.jpg
    41 KB · Visningar: 34
  • 061130ktm3.jpg
    061130ktm3.jpg
    67.1 KB · Visningar: 39
  • 061130ktm2.jpg
    061130ktm2.jpg
    53 KB · Visningar: 41
  • 061130ktm1.jpg
    061130ktm1.jpg
    60.3 KB · Visningar: 46

Akesson

f.d Bandagsfreak
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-01, no more
valmers skrev:
2644900 Hayden vann VM med en bruten axel och "återknäckt" nyckelben. QUOTE]

Okej, han vann alltså hela VM i sista loppet, eller körde han hela säsongen med en så oerhört sargad kropp...FFFFFannnntassstic:rolleyes:

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Axxexs skrev:
2644543 Den enda rapporten jag hittat om mcWilliams operation i lördags är denna. http://www.racingworld.it/moto/notizia2.php?idtitolo=4857

Vågar mig inte på nån översättning. Har försökt vänta in nån liknande rapport på nått bättre språk.. Men det är väll typ nått om att han tänkte dra av gipset redan nu i veckan och åka tillbaka till England så snabbt han kunde för han hade hemlängtan? :)

Han ligger väl på sjukan några dagar så de ser att det börjar läka korrekt för att sen åka hem. Fast Belfast ligger inte i England. :tungan

sandstream

Guest
Akesson skrev:
Okej, han vann alltså hela VM i sista loppet, eller körde han hela säsongen med en så oerhört sargad kropp...FFFFFannnntassstic:rolleyes:
Minns de vem som ledde VM när sista loppet startade?

Akesson

f.d Bandagsfreak
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-01, no more
sandstream skrev:
2645926 Minns de vem som ledde VM när sista loppet startade?

Jo visst men man vinner väl inte VM på ett lopp! Han kom såpass bra i sista loppet att han fick mer poäng i sluträkningen än någon annan. Men vann VM gjorde han väl ändå inte i det sista loppet.
Men en hjälte, det är han, för ingen annan har någonsin presterat det han gjort under sin fantastiska säsong :rolleyes:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Akesson skrev:
2646135 Jo visst men man vinner väl inte VM på ett lopp! Han kom såpass bra i sista loppet att han fick mer poäng i sluträkningen än någon annan. Men vann VM gjorde han väl ändå inte i det sista loppet.
Men en hjälte, det är han, för ingen annan har någonsin presterat det han gjort under sin fantastiska säsong :rolleyes:
Alltså, upprinnelsen till detta var diskussionen om McWilliams stoiska inställning. Någon var då tvungen att häva ur sig sin bitterhet mot Hayden.

Ja, han gjorde en fantastisk säsong, den ende som lyckats ta titeln ifrån Rossi på en 990:a. Hayden vann VM, Hayden ursäktade sig inte p.g.a. sina skador. McWilliams har inte ens varit nära. Han behöver regnperiod och lopp om max 10 varv för att utmana.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
FireSalle skrev:
2646144 Alltså, upprinnelsen till detta var diskussionen om McWilliams stoiska inställning. Någon var då tvungen att häva ur sig sin bitterhet mot Hayden.

Ja, han gjorde en fantastisk säsong, den ende som lyckats ta titeln ifrån Rossi på en 990:a. Hayden vann VM, Hayden ursäktade sig inte p.g.a. sina skador. McWilliams har inte ens varit nära. Han behöver regnperiod och lopp om max 10 varv för att utmana.
Samt en tidsmaskin som kan dra av 40 år på hans ålder.

Akesson

f.d Bandagsfreak
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-01, no more
FireSalle skrev:
2646144 Alltså, upprinnelsen till detta var diskussionen om McWilliams stoiska inställning. Någon var då tvungen att häva ur sig sin bitterhet mot Hayden.

Någon var då också som vanligt tvungen att framhäva den fantastiska storheten med Hayden för att han körde med brutna ben. Han är långt ifrån den första eller sista som gör det. Tycker egentligen inte illa om Hayden, han är en grym förare, bara den fanatiska inställning som vissa på det här forumet besitter till honom. Jag har själv mycket svårt att se varför man höjer honom till skyarna då han enligt mig endast gjort en hyfsad men jämn säsong, och därför vann han VM. Att han skulle vara en större talang än någon av de övriga topp 5 i VM....Näääe.. då får han nog börja vinna lite fler race.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Akesson skrev:
2646169 Någon var då också som vanligt tvungen att framhäva den fantastiska storheten med Hayden för att han körde med brutna ben. Han är långt ifrån den första eller sista som gör det. Tycker egentligen inte illa om Hayden, han är en grym förare, bara den fanatiska inställning som vissa på det här forumet besitter till honom. Jag har själv mycket svårt att se varför man höjer honom till skyarna då han enligt mig endast gjort en hyfsad men jämn säsong, och därför vann han VM. Att han skulle vara en större talang än någon av de övriga topp 5 i VM....Näääe.. då får han nog börja vinna lite fler race.
Det är ingen talangjakt, i den diskussionen går McWilliams bort ändå. Sett till resultaten så hittar du i topp 5 i VM bara två världsmästare i toppklassen. Rossi och Hayden.

Det är lite typiskt att det var helt OK att ifrån diskussionen angående McWilliams stoiska inställning göra en helt omotiverad invändning mot Hayden - men att bemöta den invändningen då besitter man alltså en "fanatisk inställning" till Hayden?
Om något tycker jag att det finns en "fanatisk inställning" mot Hayden när man i vintertesterna kan få en stackars irländares skador, som alltså är bestående till viss del, till att bli en ljusglimt i vintermörkret för att det på något långsökt sätt får Nicky att framstår som vek....

Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Akesson skrev:
2646169 Någon var då också som vanligt tvungen att framhäva den fantastiska storheten med Hayden för att han körde med brutna ben. Han är långt ifrån den första eller sista som gör det. Tycker egentligen inte illa om Hayden, han är en grym förare, bara den fanatiska inställning som vissa på det här forumet besitter till honom. Jag har själv mycket svårt att se varför man höjer honom till skyarna då han enligt mig endast gjort en hyfsad men jämn säsong, och därför vann han VM. Att han skulle vara en större talang än någon av de övriga topp 5 i VM....Näääe.. då får han nog börja vinna lite fler race.
Nej, och BMW Award-vinnare är ju förstås inte heller något tecken på talang?

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
valmers skrev:
2646189 Nej, och BMW Award-vinnare är ju förstås inte heller något tecken på talang?
Var det inte häcklingsobjektet Sete som vann den tävlingen i fjol?:va

Akesson

f.d Bandagsfreak
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-01, no more
valmers skrev:
2646189 Nej, och BMW Award-vinnare är ju förstås inte heller något tecken på talang?

Jaha nu förstår jag, det var med BMW award han vann VM:fattartil

Som jag skrev ovan, nej jag anser inte att Hayden är Bättre än någon av de andra topp 5. Min åsikt, som jag trodde att man hade rätt till på ett DISKUSSIONSFORUM. Och jag vidhåller att han inte vann på talang utan på jämnhet. Han är bra men absolut inte bäst-enligt mig är väl bäst att tillägga.

FireSalle skrev:
2646183 Det är ingen talangjakt, i den diskussionen går McWilliams bort ändå. Sett till resultaten så hittar du i topp 5 i VM bara två världsmästare i toppklassen. Rossi och Hayden.

Det är lite typiskt att det var helt OK att ifrån diskussionen angående McWilliams stoiska inställning göra en helt omotiverad invändning mot Hayden - men att bemöta den invändningen då besitter man alltså en "fanatisk inställning" till Hayden?

Nu har ju inte jag skrivit något om Mc Williams, har faktiskt ingen åsikt om honom alls i den här frågan. Jag reagerade som sagt på Hayden fanatismen som genomsyrar tråd efter tråd...... booooring

Last edited:

sandstream

Guest
FireSalle skrev:
Det är lite typiskt att det var helt OK att ifrån diskussionen angående McWilliams stoiska inställning göra en helt omotiverad invändning mot Hayden - men att bemöta den invändningen då besitter man alltså en "fanatisk inställning" till Hayden? Om något tycker jag att det finns en "fanatisk inställning" mot Hayden när man i vintertesterna kan få en stackars irländares skador, som alltså är bestående till viss del, till att bli en ljusglimt i vintermörkret för att det på något långsökt sätt får Nicky att framstår som vek....
Du formulerar detta - som också är min åsikt - väldigt väl.
Att gång på gång läsa Chris Ashs taffliga påhopp på Hayden är extremt tröttsamt men precis som du skriver är det först när någon går i klinch med hans inlägg som drevet börjar gå och då är det plötsligt den senare personen som är tjatig.

Min personliga uppfattning är att Hayden sällan höjs till skyarna av någon, tvärtom är det ett förbannat klankande på honom trots att han tex är den ende som slagit Rossi över en hel säsong under 990-eran.

Akesson skrev:
Jag reagerade som sagt på Hayden fanatismen som genomsyrar tråd efter tråd...... booooring
Men som sällan startas av någon pro-Hayden medlem utan bara är svar på tidigare "påhopp" i tråden.

Last edited:

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Chris Ash skriver väldigt lite i Racingforumet nu för tiden
men det är väl lättare att skylla på andra än att ta ansvar för
vad man själv skriver...

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Lite intressant o läsa hur Bridgestone ser på utmaningen med 800cc o den service de ska hålla till sina motogp team..

http://motogp.racing-live.com/motogp/en/index.shtml

What type of tyres has Bridgestone been evaluating in Sepang and Jerez tests?
“In addition to our standard 2006 specification tyres, we have also tested a variety of new tyre shapes and constructions in response to the demands of the 800cc bikes. Tyres are just one element of the package, so we have been working closely with all five of our teams in these first winter tests to begin tuning the tyres together with the bike and rider.”

Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
gthyni skrev:
2646377 Chris Ash skriver väldigt lite i Racingforumet nu för tiden
men det är väl lättare att skylla på andra än att ta ansvar för
vad man själv skriver...
Han skrev detta:
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2644513&postcount=478
Är det inte bittert i överkant att koppla McWilliams amputering till anti-Hayden fanatism? När sen Valmers bemöter inlägget så kommer Åkesson och klagar...
Chris borde skriva mer i forumet för att hålla det levande, men måste inte nödvändigtvis njuta så av att provocera fram denna efterföljande diskussion som jag är övertygad om att han såg komma.

off-topic, men min far är uppvuxen i Svartöstaden

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
om man är vuxen kan man låta bli att svara på alla uppfattade provokationer,
man är fortfarande ansvarig för vad man skriver själv.

Akesson

f.d Bandagsfreak
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-01, no more
FireSalle skrev:
2646419
När sen Valmers bemöter inlägget så kommer Åkesson och klagar...

För Valmers är ju alltid saklig och nyanserad i sina inlägg och startar aldrig några diskussioner. Jag är bara riktigt trött på att alla intressanta trådar slutar på samma sätt. Tyvärr är det ofta samma personer som mal samma tröttsamma tugg i tråd efter tråd.
Inget fel i att ha en åsikt, men det är mycket fel i att dissa alla andras åsikter, vad de än må vara.

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Akesson skrev:
2646444 För Valmers är ju alltid saklig och nyanserad i sina inlägg och startar aldrig några diskussioner. Jag är bara riktigt trött på att alla intressanta trådar slutar på samma sätt. Tyvärr är det ofta samma personer som mal samma tröttsamma tugg i tråd efter tråd.
Inget fel i att ha en åsikt, men det är mycket fel i att dissa alla andras åsikter, vad de än må vara.
Vad har du tillfört för att höja nivån då?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln