MotoGP - Tester inför 2007.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Återigen, drevet går på den som besvarade provokationen - inte på den som kom med den. Behandla symptomen istället för orsakerna, för den politiskt korrekta uppfattning på forumet måste alltså vara att provokationen i fråga var saklig och nyanserad?

Last edited:

Akesson

f.d Bandagsfreak
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-01, no more
Busaberg skrev:
2646465 Vad har du tillfört för att höja nivån då?

Inte mycket verkar det som. Reagerar man på det här forumet blir man ganska fort dissad.
Brukar vara inne och läsa rätt mycket pga att jag är intresserad av RR. Och då i princip all RR, inte bara Motogp utan även SBK och 250 racing.
Måste man vara med och försöka höja nivån för att överhuvudtaget få läsa på forumet också.
Som sagt, finns många läsbara trådar som till slut alltid ballar ut i olika dispyter.
Du då, berätta vad du tillför!!

FireSalle skrev:
2646467 Återigen, drevet går på den som besvarade provokationen - inte på den som kom med den. Behandla symptomen istället för orsakerna, för gängse uppfattning måste alltså vara att provokationen i fråga var saklig och nyanserad?

Inte alls, men som sagt, en reaktion på detta forum på "fel" person innebär omedelbar dissning. Drevet?? Är jag ett drev, eller vilka mer syftar du på.

Äh jag lägger ner. Har inget mer att tillföra/inte tillföra.

Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
FireSalle skrev:
2646467 Återigen, drevet går på den som besvarade provokationen - inte på den som kom med den. Behandla symptomen istället för orsakerna, för den politiskt korrekta uppfattning på forumet måste alltså vara att provokationen i fråga var saklig och nyanserad?

Vilken är den politiskt korrekta uppfattningen? Vilka har den uppfattningen?

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
oFFkeFF skrev:
2646504 Vilken är den politiskt korrekta uppfattningen? Vilka har den uppfattningen?
Ok, det är min tolkning. Den kommer sig av att flera passade på att försöka ge Valmers en snyting och han är så pro-Hayden och att han borde censurera sig själv etc. CAs vedträd genererade inte motsvarande tillrättavisningar. Jag uppfattade just det inlägget som upphovet denna gången.

Akesson skrev:
2646477 Äh jag lägger ner. Har inget mer att tillföra/inte tillföra.
Dito, sorry.

Last edited:

sandstream

Guest
FireSalle skrev:
2646467 Återigen, drevet går på den som besvarade provokationen - inte på den som kom med den.
Dessutom brukar han som slänger in vedträna hålla sig borta ett tag för att sedan langa in ett nytt i någon annan tråd.
oFFkeFF skrev:
2646504 Vilken är den politiskt korrekta uppfattningen? Vilka har den uppfattningen?
Börjar du förstå litegrann av den "konspirationsteori" du anklagade mig för att tro på?
Det kanske finns lite eld ändå med tanke på röken som dyker upp lite här och där.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
sandstream skrev:
2646559
Börjar du förstå litegrann av den "konspirationsteori" du anklagade mig för att tro på?
Det kanske finns lite eld ändå med tanke på röken som dyker upp lite här och där.

Nej, politiskt korrekt är det den stora massan anser vara rätt. Vet inte om de få ni pekar ut kan vara den stora massan/majoriteten...

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
sandstream skrev:
2648012 Då kanske du skulle sluta att driva med "dem" :tummenupp

Vissa här fattar aldrig nånting överhuvudtaget, bara för det slutar man inte skriva helt.

Nog om detta nu. Tråden handlar om försäsongstester, nån som har koll på varför Ducati verkar ha halkat efter lite?

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
Axxexs skrev:
2632937 Kan tänka mig att DORNA gärna ser en Britt i MotoGP. Då kanske han passar lite bättre än McWilliams som kanske kan ses som lite för gammal..

Chaz ska testa både ondag och torsdag. Hoppas det blir lite krig om vem som kör snabbast på den hojen då dom ännu inte bestämt vilka förare dom ska ta av dom som testar hojen. Besked skulle ju ges efter detta testet... :)
Med risk för att hamna ontopic igen, Chaz Davies körde aldrig något för Ilmor på Jerez eller?

sandstream

Guest
Chris Ash skrev:
2648020 Vissa här fattar aldrig nånting överhuvudtaget, bara för det slutar man inte skriva helt. Nog om detta nu.
Det är precis den där dryga attityden som är så osmaklig. Du verkar ju har bra koll på mycket inom RR så varför inte dela med dig och försöka undvika flamewars med snack om "böl-Hayden", "Allt var så mycket bättre förr" osv?
Chris Ash skrev:
Tråden handlar om försäsongstester, nån som har koll på varför Ducati verkar ha halkat efter lite?
Skrev inte Axxexs något om att de haft en del elektriska problem?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
sandstream skrev:
2648026
Skrev inte Axxexs något om att de haft en del elektriska problem?

"Electrical problems" brukar vara en omskrivning för "Vi har fett med problem just nu och vi vet inte hur vi ska lösa dem".

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Märklig "skada" tvingar Marco till tystnad !

http://motogp.racing-live.com/motogp/en/headlines/news/detail/061207104001.shtml

Marco Melandri has been under the knife twice in recent weeks, the first time of course being an operation on his arm before the Jerez test. However, the Gresini Honda rider has also had to have a polyp removed from his vocal chords, a procedure that he underwent a few days ago at the San Paolo centre in Milan...

Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Nått nytt avd: McWilliams o hans skada samt eventuellt vidare tester på Ilmor cykeln!?

Ilmor skulle väl hoppa över dom 2 kommande testerna för att utvekla hojen mera hemma i verkstaden. Hade väl dessutom inte råd att testa heller pga dålig ekonomi ändå..

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln