Kubik är inte allting för rr-hojar, kanske äntligen kan börja gå upp för folk iom med årets 800cc.
Mycket mästrande här eller?
Jag har aldrig trott eller hävdat något annat än att de ska vara snabbare i år, det visar historien inom andra motorsporter t.ex.
Jag tycker bara det är imponerande att så tidigt vara så snabba, särskillt Suzuki då. Visserligen har de väl inte börjat om ifrån blankt papper, och Hoppers uttalande i december tydde på det, men jag tycker att det borde vara så pass mycket ny hoj att det kan ta tid att få till set-up och anpassa åkstil. När de var där i höstas hade de säkert mycket mer data med sig och större vana av hojen eller hur? Dessutom tillkom tävlingsmomentet i september som förhoppningsvis pressade fram de allra bästa tiderna.
Kubikreferensen är väl mer åt hållet att själva hojen i sig inte är snabbare, rimligen mindre effekt. Sepang har ju ett par rejäla rakor, varav några med skarpa böjar innan som borde gynna rejält med pulver. Men innan ni mästrar mig om det också så NEJ, jag har aldrig varit på Sepang. Hopper kör antagligen så pass mycket snabbare i kurvorna med den mindre hojen.
mina 0,05 kr....