MotoGP - Tester inför 2007.

Dr.Bike

Guest
oFFkeFF skrev:
2583544 Berodde det inte snarare på att det var extremt dyrt/krångligt att göra kolvringarna? Har för mig de hade rätt taskig tillförlitlighet dessutom.

JOdå, det var svårt att få dem att täta.
Ett problem man sedermera löste, men då var det s.a.s redan försent.

Här nedan kan ni se Peddos senaste grej som HRC tvingat på honom: En radarvarnare som mäter avstånd till framförvarande! Den ger en skarp signal i örat på Peddo när han närmar sig andra cyklar, men ffa Haydens cykel alltför fort, eller för nära, vilket som kommer först.
Håll tillgodo med spionbilden från fotograf G.Thyni vår man påp plats i Valencia
 

Bifogat

  • buttersradarvarnare.jpg
    buttersradarvarnare.jpg
    125.8 KB · Visningar: 305

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Spoox skrev:
2582694
sandstream skrev:
2582661 När en Hopper kör en F1-bil 12 sekunder snabbare per varv än vad han gör med sin 990 är det svårt att inte småle åt hur sjukt snabba F1-bilarna är.

Sen så har de väll liiiite bättre väghållning. och nästan samma effekt/viktförhållande.
en F1 har mer HK än va de väger.. de brukar ligga runt 605 kg med förare motor 900HK

sandstream skrev:
2581325 I princip all motorsport går mot mindre motorer eftersom utvecklingen går framåt och jag kan inte se några problem med det.
Vem bryr sig om det sitter en V8:a eller V10:a i en F1 bil?
Det är prototypracing det handlar om och vill du ha något att se upp till så rekommenderas WSBK (World SuperBike) där de kör med hojar som till utseendet ser ut som gathojarna (men de har i princip inte en skruv gemensamt).
nu är de ju så att F1orna har V8or för att FIA säger att de ska ja det för att sporten skall bli billigare för de mindre stallen..

den mest opitamala maskin enligt Ferrari BMW å Mercedes är V10or.

så att F1 har v8or idag beror ju inte på utvecklingen att få mindre maskin.
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Stoner på Ducatin.
 

Bifogat

  • v44972660.jpg
    v44972660.jpg
    106.8 KB · Visningar: 173

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Kallio på KTM's 250.
 

Bifogat

  • v64313444562.jpg
    v64313444562.jpg
    90.8 KB · Visningar: 148

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Inga tider avslöjade?
Ska bli kul och se Mika på 250'in nästa år :)
 

sandstream

Guest
wdac skrev:
2583589en F1 har mer HK än va de väger.. de brukar ligga runt 605 kg med förare motor 900HK
Och en MotoGP hoj har ca 260 Hk och väger 148 Kg.
Vad vill du ha sagt?
wdac skrev:
nu är de ju så att F1orna har V8or för att FIA säger att de ska ja det för att sporten skall bli billigare för de mindre stallen.. den mest opitamala maskin enligt Ferrari BMW å Mercedes är V10or. så att F1 har v8or idag beror ju inte på utvecklingen att få mindre maskin.
Det framgick tydligen inte men vad jag ville säga var att det inte bara är MotoGP som minskar motorvolymen.
 

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
wdac skrev:
2583589den mest opitamala maskin enligt Ferrari BMW å Mercedes är V10or.
Det var ju förut när de fick ha 3 liters volym. V8 fick då för låg effekt och V12 blev för tung. Nu har de tagit bort 2 cylindrar från V10:an så att motorn är på 2.4 L. Motorerna har inte mer än 800 hk längre.
 

sandstream

Guest
Olof Eriksson skrev:
2584290 Hur gick det för karln som provade hoppers Suxuki då?
Det framgick inte mer än att han var grymt imponerad av kraften.
Rent logiskt måste det vara svårare att gå från bil till MC än tvärtom då nästan alla kört bil.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
sandstream skrev:
2584248 Och en MotoGP hoj har ca 260 Hk och väger 148 Kg.
Färdigt ekipage (med förare alltså) så har F1:an betydligt bättre effekt/vikt-förhållande. Men det är ju inte främst därför de går mycket fortare.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
sandstream skrev:
2584248 Och en MotoGP hoj har ca 260 Hk och väger 148 Kg.
Vad vill du ha sagt?
Det framgick tydligen inte men vad jag ville säga var att det inte bara är MotoGP som minskar motorvolymen.

Med förare på 60kg blir det 208kg. Vikten på F1:an var enligt källan ovan inkl. förare och föraren i MotoGP står ju för nästan 30% av totalvikten på ekipaget så föraren bör nog räknas med när man ska jämföra vikt/effektförhållande.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Neutral skrev:
2584307 Färdigt ekipage (med förare alltså) så har F1:an betydligt bättre effekt/vikt-förhållande. Men det är ju inte främst därför de går mycket fortare.
Nja, det bli väl ungefär samma?

F1-ekipage, 600 kg inklusive förare, +750 hk = 0.8 kg/hk

MotoGP-ekipage, 148 kg, förare ca 65 kg, +250 hk = 0.85 kg/hk
 

sandstream

Guest
Vet inte riktigt vad det här ska ligga men här kanske blir bra.

Schwantz and Mamola turn back the clock with Rizla Suzuki MotoGP

Suzuki World Champion Kevin Schwantz and Grand Prix legend Randy Mamola took to the track yesterday on a pair of Rizla Suzuki GSV-Rs, and the years rolled back as the two stars of yesterday completed some high-speed demonstration laps.

Both riders showed that they had lost none of their racing hunger as Schwantz first followed Mamola around the 4km circuit and then Suzuki’s 1993 World Champion led the way for Mamola to follow him round.

The pair were involved in Rizla Suzuki MotoGP’s journalist test event and the opportunity for the two to be on the track together was something that neither of them could resist.

The ‘competitive’ side of the demo laps was also evident as both riders unofficially recorded times within three seconds of the average race laps from Sunday’s final Grand Prix of the season.

Kevin Schwantz:
“Any time you are out on the track and riding around with Randy it is entertaining, and it can turn into a competition almost immediately. I had just left the pits and I followed him around the track – which was real interesting for me. Then I noticed he wasn’t really going anywhere and I thought jeez I guess I just gotta try and run with him. It was nice to have both of us on the same bike – the GSV-R responded well to everything I wanted it to do. Most of all though it was fun to be out there again with Randy because both of us have raced together in the past, he still looks like the same Randy that I battled against on the track all those years ago.”


Randy Mamola:
“It’s more than just Kevin and I out there - it is more the history of Suzuki. One of my first podiums was on a Suzuki and I have great memories from that, so it was great to be on the Suzuki bike nearly three decades later. When I saw Kevin on the track I thought this will be cool. Then we started to play and I looked round and he went past me. That was the best bit because I followed him and he still has that aggressive Schwantz style, and he can get the bike to turn right in the middle of a corner so differently to anybody. For both of us to be on Rizla Suzukis at the same time was just fabulous!”
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Olof Eriksson skrev:
2584290 Hur gick det för karln som provade hoppers Suxuki då?

Han körde på 1.55-tider.
 

sandstream

Guest
Neutral skrev:
2584563 Sant, jag får erkänna att jag okritiskt använde tidigare nämnda 900 hk mot bättre vetande. :D
Jag läste häromdagen att det är oerhört pinsamt med rena faktafel i racingforumet men eftersom det berörde F1 är du förlåten ;)

http://roadracingworld.com/news/article/?next=yes&article=27521
Just a couple of days after the final round of the 2006 season, which ended with a first historic 1-2 win for Ducati in MotoGP, all eyes are now focusing on the future.

Today saw the first of two days scheduled testing for the Ducati Marlboro Team at Valencia.

Conditions were sunny in the morning and cloudy in the afternoon, with temperatures considerably lower than last Sunday, and this meant that the test session could continue as scheduled from 10am in the morning to 5pm in the afternoon.

After achieving his best result this year for Ducati in the top category (3rd overall), Loris Capirossi is now looking forward to 2007 with optimism.

The Italian rider, who had already tested the Ducati GP7 immediately after the Brno, Motegi and Estoril rounds, continued engine and suspension development work on the new machine from the Borgo Panigale manufacturer. Loris completed a total of 53 laps, setting a best time of 1m33.11s.

Thanks to special dispensation from Lucio Cecchinello, the owner of the team for whom the Ducati Marlboro Team's new signing, Casey Stoner, raced this year, the Australian was able to get to grips for the first time with the Ducati he will race in next year's MotoGP World Championship.

Stoner immediately established a good feeling with the Desmosedici GP7 and the Bridgestone tyres and set some encouraging times right from the start of the morning.

Casey completed 77 laps of the Valencia track, recording a quickest time of 1m33.41s

Temperatures: air 25°C / track 32°C




http://roadracingworld.com/news/article/?next=yes&article=27520
Rizla Suzuki MotoGP began using its brand new 800cc MotoGP engine for the first time today and was quickly on the pace, as both racers posted times faster than their best from Sunday’s final 990cc race.

John Hopkins led the way with a best of 1’33.14 from his 29 laps with team-mate Chris Vermeulen only fractionally behind, as the young Australian recorded a time of 1’33.17.

The new 800cc engine was tested today in the same chassis as the current 990 GSV-R. Suzuki has a major development programme for the chassis, bodywork and all major components over the winter testing period. This includes testing a completely new prototype chassis, which Factory test rider Nobuatsu Aoki will debut tomorrow.

Rizla Suzuki MotoGP has one more day testing at Valencia in Spain, when both riders will be trying many new settings to evaluate the new engine and provide more data for the factory.

John Hopkins:
“I gotta admit I’m very happy with the day! Right out of the box we were able to get into our race-lap times that we did on the 990cc bike. We have some basic problems, which you always get with a new bike, such as engine mapping. We still need a bit more acceleration and some fine tuning, but for a new machine this is the best position we have ever been in since I’ve been at Suzuki! Like I said I’m very happy and we have a lot more things to test over the winter, but how it stands at the moment I am expecting big things to happen with this machine!”

Chris Vermeulen:
“It was the first ride on the 800 for John and me today. Our test riders have obviously done a lot of miles on it already and the whole test team and Suzuki have done a great job – the bike was good to start with. We made some modifications to suit the Valencia circuit and we were able to do lap-times consistently close to the ones we did over the weekend. It is very promising for the first ride and even more so when you consider it’s an 800 engine bolted into our 990 chassis. I am quite happy for the first test and there is a long way to go to the first race. It all looks very promising and if we can start like this we certainly have a goal to aim at.”
 
Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
sandstream skrev:
2584835 Jag läste häromdagen att det är oerhört pinsamt med rena faktafel i racingforumet men eftersom det berörde F1 är du förlåten ;)
Alla faktafel är pinsamma då man formar åsikter utifrån fakta, därför var jag inte sen att erkänna mitt slarv. Viss skillnad dock att ha tokfel när man dissar någon jämfört med i en allmän teknisk diskussion.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top