MotoGP - Tester inför 2007.

  • Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Finns det uppskattade siffror vad det kostar Ilmor att köra med Michelin i moto gp -07 :confused:
 
Last edited:
Finns det uppskattade siffror vad det kostar Ilmor att köra med Michelin i moto gp -07 :confused:

Dom har en polare som har ett litet åkeri i USA som har lovat att köpa Michelin ostar till sina lastbilar om Ilnor får najs prize på sina Motogp däck:D
 
Jag har bara läst att de fick betala en ansenlig summa men Axxexs eller Gustav kanske vet vilka belopp det rör sig om?

Hittade en sån summa förra året för vad KR sa dom fick betala för Michelin en säsong. Nu kommer jag inte ihåg dom summorna. Fins väll att leta upp nåstans här på racingformumet.. Men det hade nog kvittat för nu har man nån slags däcksbegränsning som nog gör det ev billigare. Begränsningen gör att vissa team bara kommer få göra av med hälften så många däck mot innan, ungefär.

En summa jag kommer ihåg nu på en grej är vad en Showa fabriksgaffel kostar att hyra. Var 10.000 euro/säsong. Men att jag kommer ihåg det kan bero på att jag hörde det i tisdags när jag var hos ett Belgiskt 250cc-team.. :rolleyes:
 
Hittade en sån summa förra året för vad KR sa dom fick betala för Michelin en säsong. Nu kommer jag inte ihåg dom summorna. Fins väll att leta upp nåstans här på racingformumet..
Om jag inte minns fel så fanns det siffror för LCR-teamet inför 2006 och att de betalade Honda $3.5 miljoner för leasing av hojarna och $1.5 miljoner för Michelin-däcken under en säsong = $5 miljoner för hojar och däck.
 
Tider från dagens träningar.

Catalunya 2007-02-08.

125
1. Gadea 1.52:0
2. Talmacsi 1.52:1
3. Terol 1.52:1
4. Pasini 1.52:6
5. Olive 1.52:68
6. Faubel 1.52:7
7. Bianco 1.52:8
8. Espargaro 1.53:0
9. di Meglio 1.53:0
10.Smith 1.53:1
11.Iannone 1.53:5
12.Masbou 1.53:6
13.Bradl 1.53:6
14.Rabat 1.53:63
15.de Rosa 1.54:7
16.Grotzkyj 1.55:0
17.Cortese 1.55:6
18.Scott Redding 1.56:8
19. Agerter 1.57:1

250
1.Lorenzo 1.48:0
2.Bautista 1.48:2
3.de Angelis 1.48:4
4.Barbera 1.48:6
5.Locatelli 1.49:0
6.Simon 1.49:05
7.Dovizioso 1.49:3
8.Luthi 1.49:5
9.Simoncelli 1.49:5
10.S. Aoyama 1.49:73
11.Debon 1.50:4
12.Baldolini 1.50:5
13.Toth 1.51:0
14.Lai 1.51:2
15.Heidolf 1.52:7
16.Wilairot 1.52:7
17.Takahashi 1.53:0
 
Wilairot delad 15 o på poängplats gör säkert någon moderator glad :tungan

15.Heidolf 1.52:7
16.Wilairot 1.52:7
 
During those tests Ilmor was very slow compare to the other teams, but they are always in a learning phase.
Whilst prioritising further work on the engine calibration over the test the team also undertook an important tyre test with new supplier Michelin.
Over the three days Andrew accumulated a total of 166 laps of the 5.54k Malaysian track. The test in Sepang has left the team with a huge amount of data to be analysed ahead of the test in Qatar and whilst everyone remains realistic, Ilmor GP are hopeful that further progress will be made at the Middle Eastern circuit.

Andrew Pitt, Ilmor GP Rider:
“The past few days haven’t been easy, we’ve all been working extremely long hours and we haven’t made as much progress as we hoped. I think everybody acknowledges the steep learning curve we are currently undertaking but it’s difficult not to get frustrated when everyone is working so hard. We are definitely moving forward and I’m hoping to have a couple of days to rest before Qatar, it will be
good to share some of the testing with Jeremy out there.”

Mike Janes, Ilmor GP Team Manager:
“A big positive for us here in Sepang has been the tyre testing with Michelin. I’m pleased with the progress we’re making on that front, Michelin have been very helpful and we’re learning a lot about the tyres - our new working relationship with Michelin has started well and promises well for the future. We have tried out a few different tyre configurations and can now begin characterising the bikes
sensitivity to the various tyres.

“Although things aren’t progressing as fast as I would like, we have made one or two positive developments with the bike in other areas, having worked through some big changes to the set-up over the past three days.
However, we’re all aware that we have a lot of work to do before the start of the season and Mario and I are realistic about what can be achieved in the time frame we have. Nonetheless, everyone will be working flat out ahead of Qatar with the aim of maximising the opportunity of testing there just prior to the race. On another positive note, the team are working really well together, despite the long hours we have inflicting on them over
the past three days!”

Press release from Ilmor SRT MotoGP.

IlmorSepangTestsFEB2007_01.jpg


IlmorSepangTestsFEB2007_02.jpg


IlmorSepangTestsFEB2007_03.jpg
 
Konstigt att de skriver McWilliams som förare när det var Pitt som körde :va
(Sista bilden ovan)
 
Saknar Antony West på listan. Han skulle köra för första gången för det nya teamet, team Sicilien. Tydligen har något strulat eftersom han inte är där.

LCR ville iaf inte lämna ut vad Eugen Laverty hade hunnit kört på sina 15 varv innan det började regna där.
 
Skönt kroppspråk Valentino kör med i depå! För mycket jazz hos Yamaha under Sepang nu i Februari ??
http://www.youtube.com/watch?v=od-QmWHuK-M

Saknar Antony West på listan. Han skulle köra för första gången för det nya teamet, team Sicilien. Tydligen har något strulat eftersom han inte är där.

japp! För finns d nått nyare avd: West, än det här?

When will we see you on track testing, and where will you be based now that you have joined Matteoni?

Im hoping to start my testing schedule on the 7th of February. Ill be back in Europe on January 31st, and the plan is to stay in Salzburg in Austria like I have been doing for the past two years.that is, of course, unless Matteoni want me to relocate to Italy!
 
Last edited:
..
japp! För finns d nått nyare avd: West, än det här?

When will we see you on track testing, and where will you be based now that you have joined Matteoni?

Im hoping to start my testing schedule on the 7th of February. Ill be back in Europe on January 31st, and the plan is to stay in Salzburg in Austria like I have been doing for the past two years.that is, of course, unless Matteoni want me to relocate to Italy!

Tror man gått ut med att samanslagningen av Mateoni och det där andra teamet ska kalla sig för Team Sicilien.

Hittade detta på hans hemsida:

"latest statement of Anthony:

sorry guys!!! Not testing on the 7th like I was meant to witch its no good because I want to ride!
like every one else is!!!
And I could have stayed a week or 2 longer in sunny australia.
I cant say why im not testing but it´s a silly reason why im not!
But hope to be out kicking ass in the next few weeks

SEE YA

ANTWEST"


http://www.antwest14.com/index_eng.html
 
Last edited:
Någon som hittat att Tito Rabat får köra slut på lite gamla delar från HRC! :D
 

Bifogat

  • DM11.jpg
    DM11.jpg
    72.6 KB · Visningar: 125
Last edited:
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top