MotoGP - Tester - Sepang - 2015

RaffeKawa

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2010
Hoj
Kawasaki A7 -68
The usual suspects.
Bradl gjorde det bättre än jag trodde han skulle göra, Bautista också.
Att Melandri inte har mer tempo var ju väntat, eller........
Viñales ser jag fram emot att kolla på, visst AEsp också förstås, men Baz tror jag har hittat sin plats redan...

- - - Updated - - -

Finns det nåt som talar för att MM inte tar titeln 2015? :trött

Ja, ordet "Rossi" !
:yoparty:yoparty:yoparty

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Det tog dem i alla fall nästan hela första dagen att åka fortare än pensionär Stoner.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Det tog dem i alla fall nästan hela första dagen att åka fortare än pensionär Stoner.
Ja, grabben sitter nog någonstans och småler. "Är det allt de har att komma med?"
Undrar hur mycket Honda hade varit villiga att lägga om han verkligen hade velat komma tillbaka?

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Besviken på Crutchlow och A Espargaro.. Suzukin kan man inte i och för sig inte ha så mycket förväntningar på, dock är det ändå en Factory. Både Iannone och Dovizioso är före Crutchlow, ny hoj och ett test men måste ändå kännas jobbigt för honom.
Cc kan man inte förvänta sig för mkt av i början då det är ett nytt fabrikat som knappast körs likadant som duccen. Dock så är han ingen topp 4 förare utan kommer alltid ligga mellan 5-10. Ducati tog väl 4år på sig att komma dit dom är så vi kan väl ge Suzuki 4 dagar iaf....

Marco kommer tydligen inte ihåg riktigt hur det funkar med mgp.

Aryey

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Måste väl ändå vara duktig skillnad i press för förarna som MÅSTE hitta rätt och börja med setup än någon som under avslappade former kan njuta fullt ut och vid ett dåligt test inte behöver bry sig ett dugg.
Missförstå mig inte nu och tro att jag tycker Stoner är dålig utan fortfarande är han en av de snabbaste förarna i världen.

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM 65/85
Under WSBK 2014 hade Melandri snabbaste varv med 2:04:9, så inte är det väl så illa pinkat av Suzuki och Aprilia att vara nere på låga 2:02 tider redan.

Slappskinnet

Medlem
Gick med
19 Aug 2008
Hoj
Hojlös för tillfället
Såg en interjuv med Cal på Motogp.com tidigare idag, (Verkar vara bortplockad nu).
Han nämnde något problem med att elektroniken påverkade motorbromsen på ett negativt sett ( Om jag förstod honom rätt).
Men det problemet skulle de nog få ordning på och då skulle det bli åka av:).

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Rent generellt känns det på förhand som den mest spännande säsongen på länge! :tummenupp

Jag har saknat er men nu är ni äntligen tillbaka! :hej

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Aha, tyckte pöjken var lite kort i svaret i någon artikel tidigare idag, apropå fördelen med att Stoner redan kört in prylarna i det tidigare privattestet:) Det enda som lär få honom att växla bort från pensionärslivet vore nog om VR börjar aspirera på titlar igen...

Annars noterar jag att Dina tidigare synpunkter kring Bradl och framför allt Bautista fick viss bekräftelse idag, Bautistas tider på Aprilian såg jag som en av dagens stora överraskningar. Bradl å sin sida mår nog rätt gott så länge han varvar snabbare än CC, som i sin tur och enligt crash.net ansåg att MM var ett "freak" med tanke på tiderna han lägger med Hondan. No shit?

Har Du hört glunkas något om potentialen i produktionshondan vs fabriksmaskinerna i korridorerna/depågatan? Hayden landade ju inom sekunden från CC i listan, och avståndet verkar ligga däromkring om man gluttar lite snabbt på varvtiderna. Måste vara intressant att veta Stoners prestation på den maskinen, borde säga en hel del om potentialen...:)

De fyra aliens på fabrikarna var ju annars otroligt jämna om man kollar varvtiderna under dagen. Däremot snackas förvånande mycket ros kring den kommande GP15, blir intressant att följa den hojen under Sepang II!

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Finns det nåt som talar för att MM inte tar titeln 2015? :trött

Kanske inte. Men fortsätter han krascha som han gjort så kommer han förr eller senare skada sig så att han missar race.

Kör Bradl och Baz på likvärdiga hojar?

Last edited:

RaffeKawa

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2010
Hoj
Kawasaki A7 -68
Jag måste säga att AEsp höjer mina ögonbryn. Bara en halvsekund efter sin egen kvaltid i Q2 förra året.
För att inte tala om Dovis som är 7/10 kvickare nu än då, på "samma hoj"..
:banana

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Ja, till att börja med så har ju Viñales sin stallkompis som ett bra "benchmark" för vad hojen kan prestera. Det intressanta blir att se om han t om kan få ut något ytterligare ur den. Aleix har i mitt tycke varit exceptionellt bra på att plocka ut vad som finns och ibland mer där till ur undermåliga hojar, och då syftar jag framförallt inte på hojen han hade förra året. Den var väl i princip lika bra som lillebrorsans men med andra kåpor och däck för racedagen.

Att Marquez gör en repris av förra året befarar jag dock. Jag hoppas innerligt att någon annan, mig spelar det egentligen mindre roll vem, kan göra livet surt för honom i toppen. Men det känns precis som att killen har det där lilla extra att plocka fram varje race, när man tror att "nu går det nog fan inte att sätta ett snabbare varv" :)
Imponerande att titta på, men lite tråkigt om det blir 10 segrar i rad igen.

Fortsätter han såhär slår han alla rekord innan han fyllt trettio typ, frågan är hur ha ska hålla uppe motivationen om han fortsätter att vara såhär överlägsen. Får hoppas att lorre får en bättre start på säsongen i år än vad han fick förra året, är det ngn som kan hota MM så är det lorre med en vale och peddo lurandes lite i vassen som båda kan vinna ett race eller två var men resten av loppen lär förmodligen MM ta hem om som sagt inte lorre får ordning på grejerna.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Här finner man ganska underhållande läsning om LCR Hondan av Calle Krycka :rofl

http://www.crash.net/motogp/news/214416/1/crutchlow-marquez-must-be-a-freak.html

Efter en testdag har han verkligen mycket att tycka till om. Känns som att han borde fokusera lite mer på sitt och inte bry sig så jävla mycket om vad alla andra gör.

Fast han låter inte lika gnällig som tidigare tycker jag. Att han säger att det krävs skicklighet som fan att köra hondan, och i nästa andetag erkänna att han inte kommer vinna på den är ju lite att säga att man själv inte kan köra den ordentligt än.
Antagligen är mycket av kommentarerna om andra förare dessutom svar på frågor.

Aryey

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Fortsätter han såhär slår han alla rekord innan han fyllt trettio typ, frågan är hur ha ska hålla uppe motivationen om han fortsätter att vara såhär överlägsen. Får hoppas att lorre får en bättre start på säsongen i år än vad han fick förra året, är det ngn som kan hota MM så är det lorre med en vale och peddo lurandes lite i vassen som båda kan vinna ett race eller två var men resten av loppen lär förmodligen MM ta hem om som sagt inte lorre får ordning på grejerna.

Det handlar väl till visst del om att han var lite för överlägsen i början av förra säsongen och som JL sa i en intevju att han chansar och kör väldigt mkt på gränsen. Om yamma och DP samt kanske ducce helt plötsligt är lite närmare så kommer detta chansande öka och reslutera i antingen skador eller stora poängförluster. Säga vad man vill men JL är otroligt konsekvent och Vale tar numera risker han kan hantera och anser det värt att ta. MM visade en del racecraft förra säsongen men det byggde mkt på att han vann så mkt i början.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Det handlar väl till visst del om att han var lite för överlägsen i början av förra säsongen och som JL sa i en intevju att han chansar och kör väldigt mkt på gränsen. Om yamma och DP samt kanske ducce helt plötsligt är lite närmare så kommer detta chansande öka och reslutera i antingen skador eller stora poängförluster. Säga vad man vill men JL är otroligt konsekvent och Vale tar numera risker han kan hantera och anser det värt att ta. MM visade en del racecraft förra säsongen men det byggde mkt på att han vann så mkt i början.

Man kan inte säga ngt annat än att MM är otroligt duktig på det han gör, han har fullständig kontroll över sin honda och att ligga på gränsen har han väl i stort sett gjort hela sin karriär men att göra det med en sån kontroll utan att krascha är minst sagt imponerande. Det är ju det det handlar om, att ligga på absoluta gränsen utan att krascha, därför kan det vara bra att redan som ung testa sig fram, att ligga på gränsen, krascha, upp på sadeln, göra om, krascha igen, upp på sadeln om och om igen. Det är ivf vad jag försöker att intala min sexåring när han kör cross att det är bra att köra omkull, till slut får han in känslan och kan ligga på gränsen utan att köra omkull, hellre köra omkull för att han har kört lite utanför sin komfortzon än att köra omkull pga att han kör för sakta:tummenupp

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Hoj
En liten italiensk räcer.
Alatalo, du som har förmånen att vara lite mer insatt än oss andra. Vad är det egentligen för däck som Ducatiförarna kör med. Sitter och :va och funderar på huruvida deras varvtider är så bra som pappret säger, eller är det fortfarande bara över ett varv de kan drämma in en riktigt bra tid? Tacksam för svar.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...