MotoGP - Tester - Sepang - 2015

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Trevligt att se att Suzuki inte är hjälplös långt ner i tabellen och än mer intressant att se Vinales komma upp i samma ända på tabellen som Aleix. This will be intresting when it comes to raceday. Ska dom bara se till och få lite mer kraft i Suckan så blir de åka av förhoppningsvis. :yoparty

Ja, kraften har de ju nedprioriterat och satsar på tillförlitlighet för tillfället då de hade lite problem med det på sitt wildcard förra året. Men, förbannat kul att se att de fått hyfsad fart på maskinen redan. :D Och de kör ju factory open så motorn kommer antagligen bli lite tweakad under säsongen med. :banana
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Tyvärr? För KYB möjligen?

Tyvärr för de som åkte på att ta hand om detta team istället för KYB. Lite skämtsamt, naturligtvis. Däremot är man helt allvarlig om man påstår att professionellt beteende och betalningsvilja inte är de starkaste egenskaperna hos de stollar som äger detta team.

Man har i alla fall gjort en back-to-back test där båda förare valde att inte fortsätta med KYB.


Det var det jag menade, men jag inser att mitt tidigare inlägg är klumpigt formulerat. En test som denna körs alltid enligt gällande däckreglemente, om man inte dyker upp med utvecklingsdäck till vissa utvalda förare. Vilket man inte gjorde.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
En liten italiensk räcer.
Pedrosas race simulation var imponerande idag:

Pedrosa Race Simulation lap times:
2:01.164
2:00.818
2:00.701
2:00.598
2:00.808
2:00.671
2:00.564
2:00.591
2:00.795
2:00.943
2:00.747
2:01.254
2:01.378
2:01.149
2:01.170
2:01.225
2:01.294
2:01.246
2:01.803

Med en genomsnittstid på 2m 0.996s över tjugo varv :) än är det liv i gossen! Sen har han väl ett rätt hyggligt facit på just Sepang så man kanske inte ska dra för stora slutsatser av det, men ändå :)
 

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Falkenberg
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
Härligt att det är igång igen! Positiv överraskning för mig är Bradl och Suzuki. Negativt är satelit och produktions Hondorna. I mina ögon borde produktions hondan med nya motorn vara minst lika bra cykel som sukkan? Är de Aleix och Maverik som gör skillnaden? Känner mig väldigt nyfiken på Miller o visst han är ny men när Vinales kör så pass fort hade jag nästan hoppats på mer. Dumt att ha Miller som måttstock men när jag ser vart Hayden är så börjar jag undra hur bra hondan är? Time will tell. Factoryhondan verkar inte va riktigt så mycket guld och gröna skogar som Redding och Crutchlow trodde. Vilket får en att ännu mer inse vilka bra förare Repsolkillarna är. Jag har tänkt i två säsonger att Bradl borde köra bättre på hondan men efter nuvarande satelitförares recensioner så är de kanske mer förare än bike ändå. I love Motogp :banana
 

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Vinales var nog den största överraskningen och verkar äga utvecklingspotential.
Kan någon annan utmana the aliens i år?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vinales var nog den största överraskningen och verkar äga utvecklingspotential.
Kan någon annan utmana the aliens i år?

Om du inte kollade moto2 under 2014 kan jag tipsa om att göra det. Viñales gjorde en rätt imponerande rookieprestation där.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Kan dom bara få lite fart på Suzukin så kanske man kan få se Aleix plocka fram en kanin ur hatten nån gång under kommande säsong på den. :banana

A.Espargaro Sepang Test
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Kan dom bara få lite fart på Suzukin så kanske man kan få se Aleix plocka fram en kanin ur hatten nån gång under kommande säsong på den. :banana

A.Espargaro Sepang Test

Själv har jag stora förhoppningar på AEsp, han är helt klart värd en fabriksstyrning så nu är det upp till suzuki att få ordning på sukkan för dom har en bra pilot till att verkligen få till det ordentligt, kanske inte ngn pallplats men han kan mkt väl sluta top 5-6 i totalen:tummenupp
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Själv har jag stora förhoppningar på AEsp, han är helt klart värd en fabriksstyrning så nu är det upp till suzuki att få ordning på sukkan för dom har en bra pilot till att verkligen få till det ordentligt, kanske inte ngn pallplats men han kan mkt väl sluta top 5-6 i totalen:tummenupp
Känns som Suzuki är rätt nöjd att vara där man är i dag. Tänker att de ser mer på placeringar 2016.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Känns som Suzuki är rätt nöjd att vara där man är i dag. Tänker att de ser mer på placeringar 2016.

jag inbillar mig att sukkan är lite bättre än forwards avskalade/avdankade yamaha vilket aleix förövrigt gjorde "underverk" på enligt mitt tycke, han borde han sitta på lite bättre material denna säsong och enligt aleix känns det bra men han vill ha ut lite mer kräm ur motorn, kan hålla med om att resultaten är sekundärt i år men jag tror ändå att aleix kommer att göra underverk med suzukin redan i år.
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
jag inbillar mig att sukkan är lite bättre än forwards avskalade/avdankade yamaha vilket aleix förövrigt gjorde "underverk" på enligt mitt tycke, han borde han sitta på lite bättre material denna säsong och enligt aleix känns det bra men han vill ha ut lite mer kräm ur motorn, kan hålla med om att resultaten är sekundärt i år men jag tror ändå att aleix kommer att göra underverk med suzukin redan i år.

Ja, suzuki sa väl innan testerna att de ville få ordning på tillförlitligheten i motorn, så de hade lite mindre effekt för tillfället, och att de skulle börja jobba med mer effekt igen när de var nöjda med hållbarheten på motorerna. :D Ser fram emot att se vad de kan skrämma fram under säsongen ärligt talat.
Och de har två väldigt intressanta förare på sina hojar dessutom! Aleix har ju gjort fantastiska saker på undermåliga hojar tidigare och med en riktig fabrik i ryggen kanske han kan börja premiera på pallen? :D
Maverick ska också bli väldigt spännande att se.
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
jag inbillar mig att sukkan är lite bättre än forwards avskalade/avdankade yamaha vilket aleix förövrigt gjorde "underverk" på enligt mitt tycke, han borde han sitta på lite bättre material denna säsong och enligt aleix känns det bra men han vill ha ut lite mer kräm ur motorn, kan hålla med om att resultaten är sekundärt i år men jag tror ändå att aleix kommer att göra underverk med suzukin redan i år.


Den va ju brutalt snabb på försäsongen förra året jue, å sen även i början av året var han ju ruggigt snabb på Forwardyamman för att sen krascha å krascha å sen våga han nog inte brassa på fett igen. Å sen krascha igen :D

Så den dära Forwardyamman va nog rätt jäkla bra ändå men Alexi va nog lite för ivrig helt enkelt.
 
Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Den va ju brutalt snabb på försäsongen förra året jue, å sen även i början av året var han ju ruggigt snabb på Forwardyamman för att sen krascha å krascha å sen våga han nog inte brassa på fett igen. Å sen krascha igen :D

Så den dära Forwardyamman va nog rätt jäkla bra ändå men Alexi va nog lite för ivrig helt enkelt.

Alatalo kan nog fylla i med fullständig info om den hojen men jag inbillar mig att det hänger rätt mkt på föraren också! Med tanke på alla problemen det stallet verkar ha, främst då ekonomiska inbillar jag mig att dom hade ytterst begränsade möjligheter med allt från fjädring till däck, med de förutsättningarna får man ju ändå anse att aleix gjorde ett riktigt bra jobb! Att han blev rammad ett par gånger förra året kanske man inte kan räkna som egna misstag men en sjundeplats i totalen på den hojen är ju rikigt bra och nu kan det bara bli bättre med full uppbackning av ett stall som inte har stora likvida problem!
 
Last edited:

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Den va ju brutalt snabb på försäsongen förra året jue, å sen även i början av året var han ju ruggigt snabb på Forwardyamman för att sen krascha å krascha å sen våga han nog inte brassa på fett igen. Å sen krascha igen :D

Så den dära Forwardyamman va nog rätt jäkla bra ändå men Alexi va nog lite för ivrig helt enkelt.

Mja o mja... Aleix har ju kört i MotoGP sen 2009 med ett års uppehåll i moto2. Iver måste han blivit av med vid det här laget.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
En liten italiensk räcer.
jag inbillar mig att sukkan är lite bättre än forwards avskalade/avdankade yamaha vilket aleix förövrigt gjorde "underverk" på enligt mitt tycke, han borde han sitta på lite bättre material denna säsong och enligt aleix känns det bra men han vill ha ut lite mer kräm ur motorn, kan hålla med om att resultaten är sekundärt i år men jag tror ändå att aleix kommer att göra underverk med suzukin redan i år.

Den där avskalade/avdankade Yamahan som Aleix körde runt på var mig veterligen en 2013 års Tech3 hoj med andra kåpor och däck. Så så jävla värdelös lär den ju inte ha varit. Den verkar ju fortfarande bättre eller iallafall med lättkörd än produktionshondan.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Den där avskalade/avdankade Yamahan som Aleix körde runt på var mig veterligen en 2013 års Tech3 hoj med andra kåpor och däck. Så så jävla värdelös lär den ju inte ha varit. Den verkar ju fortfarande bättre eller iallafall med lättkörd än produktionshondan.

Precis. Fast tänker Du inte på (läs, menar) en Yamaha 2013 fabriks hoj, alltså inte en 2013 Tech3 ?
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
En liten italiensk räcer.
Precis. Fast tänker Du inte på (läs, menar) en Yamaha 2013 fabriks hoj, alltså inte en 2013 Tech3 ?

Må så vara, jag minns faktiskt inte exakt :3freak Hur som haver så var det en ganska potent hoj. Hade han haft tillgång till hårdare däck så hade han kanske kunnat hävda sig ännu mer. Konstigt bara att både Edwards och de Angelis var så sjukt långt efter. Man börjar ju fan undra om de hade samma hoj som Aleix :va
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Idag dax för andra 2015 upplagan av testdagar på Sepang. Fabriksduccekillarna får nya cykel i besittning.. Yamaha ska testa en ny växellåda etc etc

Tider idag kl 14.00 lokal tid. Testet håller på fram till 17.00 eller om det är18.00 lokal tid.

1. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 2m 0.414s [Lap 25/32]
2. = Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 2m 0.543s +0.129s [20/31]
3. = Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 2m 0.876s +0.462s [17/33]
4. = Aleix Espargaro ESP Team Suzuki MotoGP (GSX-RR) 2m 1.055s +0.641s [17/24]
5. ˄ Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 2m 1.162s +0.748s [37/45]
6. ˅ Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 2m 1.190s +0.776s [24/36]
7. ˅ Cal Crutchlow GBR CWM LCR Honda (RC213V) 2m 1.222s +0.808s [13/30]
8. ˅ Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 2m 1.241s +0.827s [22/37]
9. ˅ Maverick Viñales ESP Team Suzuki MotoGP (GSX-RR)* 2m 1.317s +0.903s [22/32]
10. ˅ Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici GP14.3/GP15) 2m 1.355s +0.941s [5/20]
11. = Scott Redding GBR Estrella Galicia 0,0 Marc VDS (RC213V) 2m 1.592s +1.178s [31/33]
12. ˄ Alvaro Bautista ESP Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 2m 1.740s +1.326s [29/32]
13. ˅ Hector Barbera ESP Avintia Racing (Desmosedici GP14 Open) 2m 1.926s +1.512s [6/32]
14. ˅ Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RC213V-RS) 2m 2.062s +1.648s [26/32]
15. ˅ Andrea Iannone ITA Ducati Team (Desmosedici GP14.3/GP15) 2m 2.142s +1.728s [16/26]
16. ˅ Danilo Petrucci ITA Pramac Racing (Desmosedici GP14.1) 2m 2.225s +1.811s [9/35]
17. ˅ Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RC213V-RS) 2m 2.394s +1.980s [26/28]
18. ˅ Stefan Bradl GER Forward Racing (Forward Yamaha) 2m 2.410s +1.996s [19/33]
19. ˄ Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici GP14.2) 2m 2.606s +2.192s [24/27]
20. ˅ Eugene Laverty IRL Drive M7 Aspar Honda (RC213V-RS)* 2m 2.730s +2.316s [28/30]
21. ˄ Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Desmosedici GP14 Open) 2m 2.941s +2.527s [23/24]
22. ˅ Loris Baz FRA Forward Racing (Forward Yamaha)* 2m 3.316s +2.902s [28/29]
23. ˅ Jack Miller AUS CWM LCR Honda (RC213V-RS)* 2m 3.378s +2.964s [14/20]
24. = Michele Pirro ITA Ducati Test Rider (Desmosedici) 2m 3.533s +3.119s [16/23]
25. = Alex De Angelis RSM Octo IodaRacing (ART) 2m 3.966s +3.552s [8/31]
26. = Marco Melandri ITA Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 2m 4.493s +4.079s [19/25]
27. = Katsuyuki Nakasuga JPN Yamaha Test Rider (YZR-M1) 2m 4.510s +4.096s [19/22]
 
Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

Top