En liten notis från "på plats" , det duggregnade aldrig. Vet inte vad dom sa på tv men det kom några droppar endast under en kort stund. Rossi och Marquez verkade inte har några problem med det.
Jag tror att Ianonne körde slut på sina däck under inledningen för han körde hårt och hade en bra lucka en kort stund, Lorenzo vete tusan vad han gjorde i början. Är väl inte ofta han ligger bakom alla fabriksduccarna.
Efter en stund förbi duccarna men sen verkade han tappa tempo igen och eftersom det kom några droppar och molnen på himlen såg rätt hotfulla ut så tog han kanske en riktigt vild chansning att byta till regn hojen för det skulle ha lönat sig OM det hade börjar regna, Ianonne med däck som var slut följde väl samma chansning... som visade sig väldigt felaktig.
Riktigt roliga race att se på plats i samtliga klasser och sjukt bra stämning bland spanjorerna när deras "homies" blev mästare.
//Nitrous
Min uppfattning är att det aldrig går att följa ett race live jämfört med via tv. Sitter man på läktaren får man aldrig samma info och även om man har en stor tv-skärm framför sig så hör man inte särskilt bra (eller så är det fel språk) eller så missar man en massa omkörningar mm.
Du missade ju tex att det regnade på en del av banan
När jag såg F1 live i Budapest så var det inte i närheten lika bra info som man får via tv-soffan hemma. Då hade vi en stor skärm rätt framför oss också.