Sas det något om varför de M1-motoriserade maskinerna inte kördes idag (de som t.ex Edwards skulle ratta)?
Eller har jag fattat fel i att de skulle testas nu också?
Marques personal nyfikna på Aspars nya cykel hehe
Har Du koll på när Hayden går ut på nya privat-Hondan, såg något om att han skulle köra Asparhojen i morgon och på onsdag (om vädret tillåter)? Har privatstallen tillgång till de mjukare däcken redan under detta test?Från och med idag tillhör de inte längre Marquez crew. Cristian är numera ansvarig track engineer för alla privathojar, Giulio är Haydens datakille och gamle Bruno är allmän hjälpreda / administratör för just privathojarna.
Pedrosa vann 125cc 2003, men har aldrig vunnit i stora klassen. Lorenzo & Stoner vann aldrig 125cc.
Som de säger i England - slut:
Har Du koll på när Hayden går ut på nya privat-Hondan, såg något om att han skulle köra Asparhojen i morgon och på onsdag (om vädret tillåter)? Har privatstallen tillgång till de mjukare däcken redan under detta test?
Om inte fler nyuppflyttade kaliber MM dyker upp.En frisk Lorenzo har i år definitivt varit "the guy to beat".
Så kommer det nog vara nästa år också.
Marquez behöver ta ett steg till innan han blir "the guy to beat" trots mästarbältet.
Att någon annan än Marquez skall vara "the one who beats" känns allt mer avlägset.
Vilket straff?Fult av Dorna att vänta med straffet till efter racet...... luktar politik lång väg
Vilket straff?
Men tillsägningar är väl ändå inget som man delar ut under race?Lorenzos tillsägning. "Kommer du ihåg hur du har sagt hela säsong att man inte ska göra och sedan gjorde du exakt samma sak i detta race? Gör inte det.".
Men tillsägningar är väl ändå inget som man delar ut under race?
Vilka straff har vi sett "live" i MotoGP? Ignorera obligatoriskt depåstopp och tjuvstart, men annars är det just efter race som RD brukar agera. Orimligt att de skulle ändra på det mitt i VM-avgörandet.Nä, och det är väl inget straff per definition heller. De meddelade bara "will be investigated after the race" under racet och jag antar att det var det som ansågs fegt och som jag håller med om, då kunde man vänta med att bestämma straffet tills man såg om det skulle spela någon roll eller inte.
Det hade iofs varit kul om man delade ut tillsägelser i form av smileys under pågående race via depåtavlan
När Lorenzo smäller in i Pedrosa , när Marquez snuddar vid Pedrosa
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |