Får man fråga hur Viaplay fungerar? Om man laddar ner appen på t ex sin iPhone, kan man via Airplay spela upp live sändningen på sin Apple-TV. I recensionerna kan man se att folk inte är helt nöjda med Airplay och att det inte fungerar tillfredsställande. Som jag tolkar det måste man välja ett av tre paket: TV, TV+Film eller TV+Film+Sport. Jag skulle bara vilja ha sporten.
Om man bara är intresserad av att se på sport och enskilda event. Kan man då köpa dem var för sig på något sätt? T ex loppet i morgon som är det sista för året. Knappast värt att binda upp sig på något. Man kan i och för sig testa på i 30 dagar såg jag utan bindningstid.
Går det att betala för Valencia tävlingen i morgon på MotoGP kanalen och köra den på Airplay via Apple-tv istället för att sitta och titta på den via datorn?
Sorry fär lite sent svar denna gången men när jag började använda Viaplay kunde man köpa enstaka live sändning, t.ex. MGP tävling och det kostade 75:- eller nåt sånt.
Nu har jag senaste två åren använt deras sport och film paket för ungarna kan se film och skit när man åker bil och reser via paddor. Man kan använda sitt Viaplay abb på 5 st enheter och även samtidigt, t.ex. dator hemma, telefon, padda, frugans telefon, smart tv.
JA, du kan strömma från telefonen med airplay via ATV som du kopplat till TV.
Strömmar du film så kommer inte text remsorna med pga nån copyright funktion har jag för mig.
Jag är skitnöjd med Viaplay och hur tjänsten fungerar. Du får testa nästa säsong
//Nitrous