MotoGP Valencia. Final 2013!

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Vilka straff har vi sett "live" i MotoGP? Ignorera obligatoriskt depåstopp och tjuvstart, men annars är det just efter race som RD brukar agera. Orimligt att de skulle ändra på det mitt i VM-avgörandet.

Svartflagg och släppa förbi föraren bakom (bägge på PI) :mattias

Men visst, det var ju riktiga regelbrott och inte en tolkningssak.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Kollade lite klipp efter dagens tester, nu vet jag inte hur mkt Ducati har ändrat på men det såg faktiskt bra mkt bättre ut med nästa års hoj, den där ålande, oroliga och understyrda ducatin vi har vant oss vid de senaste de senaste åren verkar dom ha rådat bot på, nu kanske inte cal pressade hojen alltför mkt men det lilla jag såg av ducatin verkar lovande även om dom kommer att ha en bit kvar upp till toppen! Kanske att dom äntligen har förstått och lyssnat på kritiken! Kunde vara kul att ha ett märke till där uppe fajtandes om pallplatserna. Kanske inte skall dra för stora växlar men jag tror att ducati är på rätt spår med en ny körbar hoj, ska bli spännande å se om cal kan få ordning på grejerna:tummenupp

Proximus

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2010
Hoj
ZX10R - 04 KTM 250 EXC-F - 07
Vilka straff har vi sett "live" i MotoGP? Ignorera obligatoriskt depåstopp och tjuvstart, men annars är det just efter race som RD brukar agera. Orimligt att de skulle ändra på det mitt i VM-avgörandet.

Senaste jag kan komma på är väl Le mans 2011 när Simoncelli fick en ride-through efter krocken med Pedrosa.

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Inte konstigt att Marqes är världsmästare, kolla hoj 93. Det är bara att lyfta på hatten.

Fifan, de kör hårt, VÄLDIGT hårt ibland, och då särskilt Marquez (Iaf på denna film). Låt oss säga så här; jag är glad att det lämnas liiite mer utrymme och körs med liiite mer respekt för varandra i STK 600!
Men det är väl precis som det ska vara antar jag...

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
ZX6R
Rossi var inte långt efter idag. Det blir intressant att se hur Yamaha står sig mot Honda imorgon. Crutchlow sa att hojen kändes annorlunda. Dock tolkade jag det som att han körde snabbare med Ducati än med Yamahan. Visserligen så kraschade han i söndags..

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Har Du koll på när Hayden går ut på nya privat-Hondan, såg något om att han skulle köra Asparhojen i morgon och på onsdag (om vädret tillåter)? Har privatstallen tillgång till de mjukare däcken redan under detta test?

Hayden kommer att testa tisdag och onsdag. Alla har samma däcksval som MotoGP prototyper hade under helgen. Just på Valencia finns ingen fördel med "CRT option". Valencia var för övrigt snudd på historiskt då en hel hög med folk rejsade det hårda bakdäcket. Förvisso ett däck nytt för Valencia, men ändå. Positivt att Bridgestone tar till sig av kritiken.

Vet du om Bradl och Yammorna kör 2013 eller 2014 prototyp?

Både och.

Last edited:

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Får man fråga hur Viaplay fungerar? Om man laddar ner appen på t ex sin iPhone, kan man via Airplay spela upp live sändningen på sin Apple-TV. I recensionerna kan man se att folk inte är helt nöjda med Airplay och att det inte fungerar tillfredsställande. Som jag tolkar det måste man välja ett av tre paket: TV, TV+Film eller TV+Film+Sport. Jag skulle bara vilja ha sporten.

Om man bara är intresserad av att se på sport och enskilda event. Kan man då köpa dem var för sig på något sätt? T ex loppet i morgon som är det sista för året. Knappast värt att binda upp sig på något. Man kan i och för sig testa på i 30 dagar såg jag utan bindningstid.

Går det att betala för Valencia tävlingen i morgon på MotoGP kanalen och köra den på Airplay via Apple-tv istället för att sitta och titta på den via datorn?

Sorry fär lite sent svar denna gången men när jag började använda Viaplay kunde man köpa enstaka live sändning, t.ex. MGP tävling och det kostade 75:- eller nåt sånt.
Nu har jag senaste två åren använt deras sport och film paket för ungarna kan se film och skit när man åker bil och reser via paddor. Man kan använda sitt Viaplay abb på 5 st enheter och även samtidigt, t.ex. dator hemma, telefon, padda, frugans telefon, smart tv.

JA, du kan strömma från telefonen med airplay via ATV som du kopplat till TV.
Strömmar du film så kommer inte text remsorna med pga nån copyright funktion har jag för mig.

Jag är skitnöjd med Viaplay och hur tjänsten fungerar. Du får testa nästa säsong :tummenupp

//Nitrous

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
Hojlös :-(
Senaste jag kan komma på är väl Le mans 2011 när Simoncelli fick en ride-through efter krocken med Pedrosa.

Det är väl precis en sån sak som de nya reglerna med "poäng" vill eliminera. En bestraffning av den här sorten "in-race" måste tas snabbt och ibland på relativt lösa grunder. Lägg då till att bestraffningen kan ge förödande konsekvenser för föraren vad gäller poäng och dessutom kan den inte tas tillbaka (såvida inte incidenten sker så sent i loppet att bestraffningen kommer i form av svartflagg/tidstillägg efter målgång). Därmed inte sagt att SICs bestraffning var felaktig.

Med poängbestraffningen som de infört så får de både tid att bedöma incidenten samt ger möjlighet att bestraffa repetitivt beteende eftersom poängen läggs på hög tills faktiska bestraffningar börjar utdelas.

Så, fegt att vänta med bestraffningen tills loppet är över? Inte alls när det gäller bedömningsfrågor. Det är precis den metodiken reglerna dikterar.

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Är lite depp ;) Säsongen är över, fan va kul det har varit. Hoppas CC placerar sig bättre nästa år och vi får se en Ducce med i topp-3 striderna under racen.

Ni som aldrig varit på plats o kollat, försök o åka, det är underbart o se racen live. Moto3 o Moto2 är också grymt underhållande. För egen del blev det Brno o Valencia i år. Nu smids det planer för 2014 :)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Är lite depp ;) Säsongen är över, fan va kul det har varit. Hoppas CC placerar sig bättre nästa år och vi får se en Ducce med i topp-3 striderna under racen.

Med tanke på Ducces testtider så ser det ut som om CC kommer ligga och nöta med AD på 8-10 plats. Förutsatt att produktionshojarna i Open inte visar sig vara riktigt kompetenta, då kan Duccarna få alldeles hemskt mycket pisk.:(

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Jodå, men även jag lever på hoppet ibland :)
Det ju uttalat att Ducati kommer ha en konkurrenskraftig hoj först 2015.
CC kommer ju få vara med och utveckla den så rent logiskt infrias nog inte min önskning förrän om tidigast 2 år :)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jodå, men även jag lever på hoppet ibland :)
Det ju uttalat att Ducati kommer ha en konkurrenskraftig hoj först 2015.
CC kommer ju få vara med och utveckla den så rent logiskt infrias nog inte min önskning förrän om tidigast 2 år :)

Jaoh, bara att hålla tummarna för ducce, och CC.
Annars kommer ju Suzuki och Aprilia in under samma tidsram. ;) Hoppas lite på att KTM sitter och ruvar på någon sån idé med.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Med tanke på Ducces testtider så ser det ut som om CC kommer ligga och nöta med AD på 8-10 plats. Förutsatt att produktionshojarna i Open inte visar sig vara riktigt kompetenta, då kan Duccarna få alldeles hemskt mycket pisk.:(
Slår vad om att CC kommer vara Crash-Kungen 2014

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...