MotoGP - VALENCIA - FINAL

Ducati Girl

We are All Aliens... BOTT#6, REC#127
Gick med
28 Dec 2004
Hoj
Ducati 848-08, Ducati 748S, Ducati 750SS
Har Hayden vunnit Moto GP totalt så har han ju gjort det. Inte mycket att argumentera om egentligen.:fakta
Det var ingen annan som körde hans hoj till seger.

Sedan att Bayliss rockade fett sista tävlingen, det e ju en annan femma!:)

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
sandstream skrev:
(WSBK vart ju inte så spännande i år)
Varför tycker du inte det?? Var något märke överlägset? :va

sandstream

Guest
Neutral skrev:
2579821 Att på 17 race leda färre varv än en inhoppare i ett race är ju inte så bra tycker jag men det är ok att du tycker annorlunda. :pannkyss

Vem är besviken förresten? Syftar du på mig så vet jag inte vad du talar om, jag har inte förlorat pengar eller annat på Haydens titel så mig kvittar det. Sluta klumpa ihop folk hela tiden. :7peta
Erkänn nu att du är lite lite besviken att Hayden vann :D

CV ledde 17 gånger fler varv än Roberts så alltså är Roberts en sopa :näsblod

elwe skrev:
2580437 Varför tycker du inte det?? Var något märke överlägset? :va
Bayliss och Ducati var överlägset i år, precis som Suzuki och Corser lekte med motståndet första halvan av 2005 och sedan vann titeln.

Eldstorm skrev:
2580220 Någon som har mailadressen till FIM?
Jag tänkte skriva och klaga på reglerna...
Jag tror SH-talibanerna redan har skickat ett sånt brev :hihi

Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
sandstream skrev:
2580439 Erkänn nu att du är lite lite besviken att Hayden vann :D
För mig var det lite som pest eller kolera, det är trist att Rossi vinner hela tiden men att just Nicky skulle slå honom var ju ett antiklimax som hette duga också. Så lika lite som är besviken i dag hade jag varit glad om det blivit Rossi. Mästerskapet för min del var avslaget precis som racet i sig.

I början av säsongen höll jag på Pedrosa och Stoner men jag tröttnade på att Stoner aldrig lärde sig hur mycket hans framhjul håller i medan Pedrosa blev säkrare utan att tappa farten. Vi får se nästa år, hoppas bara att det inte blir väldigt ojämnt mellan fabrikaten.

sandstream

Guest
Neutral skrev:
2580477 För mig var det lite som pest eller kolera, det är trist att Rossi vinner hela tiden men att just Nicky skulle slå honom var ju ett antiklimax som hette duga också. Så lika lite som är besviken i dag hade jag varit glad om det blivit Rossi. I början av säsongen höll jag på Pedrosa och Stoner men jag tröttnade på att Stoner aldrig lärde sig hur mycket hans framhjul håller i medan Pedrosa blev säkrare utan att tappa farten. Vi får se nästa år, hoppas bara att det inte blir väldigt ojämnt mellan fabrikaten.
Vore jäkligt trist om tex Honda har lyckats skaffa sig ett stort försprång så de första testerna ska bli intressanta att se.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Det är avgörande att materialet är jämnt nästa år för att kunna följa upp en sådan här lyckad säsong. Motorkonfigurationerna verkar iaf. "normaliseras" nästa år. Fyror alla, raka eller V. Eller har jag missat något?

abbanovitch

Medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV4R -10, Honda CBR600RR-10 SBKONE RACE, KTM 690 Enduro R -09
valmers skrev:
2580151 Fy fan vad det hade varit underbart att se alla vingklippta gulklädda heja-den-som-vinner-"fans"

Jag tror inte du kan föreställa dig hur tyysst det blev..
Satt vid kurvan där Rossi lade hojen...du anar inte hur många fågelholkar jag såg när jag vände mig om.
Så deppade som Vale fansen var i den stunden, lika glad var jag 25 varv senare.
Kanonväder, en super arena, kall öl och HAYDEN som MÄSTARE:jäs .......
Livet kan inte bli mycket bättre.

Last edited:

MC Doktorn

Guest
Chris Ash skrev:
2579097 Okej, det är därför världens mest rerspekterade RR-journalister varje år sammanställer en världsranking i Motocourse med förare från alla tre klasserna. Världsmästaren i MotoGP rankas inte alltid högst och jag kan sätta mitt huvud på att Rossi kommer vara nummer ett i år också.

Att vara bäst innehåller så mycket mer än erat endimensionella flamsande om VM-titlar hit och dit och som Nyteknik säger så är det högst subjektivt. Jag håller tex Kevin Schwantz som tidernas störste trots att han bara har en VM-titel. Liksom Hayden, Kevin hade dock kört ifrån Nicky 99 gånger av 100 på en 500.

Att jämföra olika tiders mästare är fel alla vann det året för dom var bäst.

Att Hayden vann i år bygger på att HRC lyckades leverera den bästa produkten i kombination med Hayden var dom bäst i år.

Att vara bäst när det gäller är en av idrottens grundstenar, allt annat är önsketänkande, spekulationer och subjektivt trams.

End of discussion

GAMMA

Trasig
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
Promenadhoj, forthoj, smutshoj.
Vi på SH är pissvinglare som inte kan köra hoj som GPstjärnorna!

Alla som får starta i MotoGP är pissbra och Hayden var bästa av dem alla, skitenkelt.

Hayden och Honda är bäst i världen 2006. :tummenupp

sandstream

Guest
Ser ut som att Rossis kopplingshandtag gick av längst ut där det är tänkt att gå av vid en marksyning och det lär inte ha påverkat hans körning om han inte brukar koppla med hela handen (han använder två fingrar på bilden med det trasiga handtaget).

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ja det blev ju ett duktigt antiklimax på säsongen. Satt i en bil i Danmark och hade live timing på när Rossi försvann från övre delen av fältet så blev det inte roligt längre. Såg slutet på Eurosport men det var en sorglig syn.
Grattis till Hayden. Han har tagit sin enda VM-titel.
Kroppsspråket från Hayden när Rossi gratulerade honom säger allt om styrkeförhållandet dem emellan.

Synd att 2007 års säsong inte är här - NU!

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Gustav O skrev:
2581558 Ja det blev ju ett duktigt antiklimax på säsongen. Satt i en bil i Danmark och hade live timing på när Rossi försvann från övre delen av fältet så blev det inte roligt längre. Såg slutet på Eurosport men det var en sorglig syn.
Grattis till Hayden. Han har tagit sin enda VM-titel.
Kroppsspråket från Hayden när Rossi gratulerade honom säger allt om styrkeförhållandet dem emellan.

Synd att 2007 års säsong inte är här - NU!
En del ser vad de vill se.

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
sandstream skrev:
2578717 Jag är inte lika övertygad om att Bayliss vunnit om Rossi inte hade vurpat men det är i sig helt ointressant för nu gick det som det gick och Troy gjorde ett suveränt lopp.
Undra hur Capirex och Ducati kände sig efteråt?
Här tar de in en kille som visserligen har stor erfarenhet av MotoGP och den aktuella hojen men som kör ifrån hela eliten.
Du har faktiskt en point där ... Ja bortsett från att Troy skulle ha erfarenhet från GP6:an.
Det finns kanske mer i Ducatin än Sete och Capirex mäktar att plocka ut ur den ... intressant. Undrar vilka fler märken som kan plocka in en vinnare till sin hoj bland lediga förare.

Sedan erkände ju Hayden själv att han hade hjälp av gud och frågan är vad det står i reglementet om det! Även om det inte helt förringar hans insats så bleknar den ju en del ...

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Ankan skrev:
2581695 Det gör väl alla.

Inte alla. Vissa ser det andra vill att de ska se. Vissa ser saker som de inte vill se, andra får vissa att se saker annorlunda ut än vad de egentligen är. :mattias

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024