MotoGP - VALENCIA - FINAL

PL0J

Fo' Shizzle!
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
-
Ravetrancer skrev:
2583080 CVad jag menar är att serien hade inte sett likadan ut om Yamman funkat som den ska.
Jag har inget emot att Hayden är VMästare, dock så är Hayden långt ifrån den bäste föraren. Eller tycker du att Hayden är bäste föraren?
Jag förstår, hur många gånger har inte folk tagit upp det? ;)

Statistiskt sett är ju Rossi bäst och vem som helst som sett på MotoGP dom senaste säsongerna vet ju själv hur sjukt bra förare han är! Men det hindrar inte mig från att inte "heja" på honom. Håller med Valmers i hans uttalanden om att varför heja på den som alltid vinner? Lite roligare att heja på nån underdog tycker jag och när dom väl lyckas är det ju askul! Fattar inte att folk kan ha så svårt över att Hayden vann, i år var han och Repsol Honda det bästa paketet. En liten tanke, Hayden vann ju även "kval VM" med bästa totala kvaltid över säsongen. Och trots att han bara har en Pole Position så var han total snabbast! Borde inte det säga en del om hans jämnhet som förare och att det kanske inte bara var alla andras oflyt som gav han titeln?

Jag kan fortfarande beundra Rossis talang och jag är glad att det är han som är meste mästaren i fältet ändå, för han spexar och är uppenbart glad över sina vinster.
Den dagen Pedrosa tar över........den dagen. :fart
 

sandstream

Guest
Ravetrancer skrev:
2583080 CVad jag menar är att serien hade inte sett likadan ut om Yamman funkat som den ska.
Rossi ledde tabellen inför sista racet, startade från pole och hade en bra hoj men fick ändå stryk av Hayden. Vad är det du inte vill förstå?
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
PL0J skrev:
2583120 Jag förstår, hur många gånger har inte folk tagit upp det? ;)

Statistiskt sett är ju Rossi bäst och vem som helst som sett på MotoGP dom senaste säsongerna vet ju själv hur sjukt bra förare han är! Men det hindrar inte mig från att inte "heja" på honom. Håller med Valmers i hans uttalanden om att varför heja på den som alltid vinner? Lite roligare att heja på nån underdog tycker jag och när dom väl lyckas är det ju askul! Fattar inte att folk kan ha så svårt över att Hayden vann, i år var han och Repsol Honda det bästa paketet. En liten tanke, Hayden vann ju även "kval VM" med bästa totala kvaltid över säsongen. Och trots att han bara har en Pole Position så var han total snabbast! Borde inte det säga en del om hans jämnhet som förare och att det kanske inte bara var alla andras oflyt som gav han titeln?

Jag kan fortfarande beundra Rossis talang och jag är glad att det är han som är meste mästaren i fältet ändå, för han spexar och är uppenbart glad över sina vinster.
Den dagen Pedrosa tar över........den dagen. :fart

Grejen är att den som sitter på en honda i repsol-teamet aldrig kan räknas som underdog. Underdog är du på en suzuki, kawa eller ännu coolare, ducce eller yamma på dunlop-däck.
Iofs, är man en "kass" chaufför på bäst materiel, kanske man ska räknas som underdog? ;)
 

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
Ravetrancer skrev:
2583106 och därmed så betyder det inte att han är den bäste föraren eller?

du antyder precis som alla andra Rossi dyrkare att om inte yamahan och däcken strulat hade Vale tagit ytterligare en VM titel.

är det fakta att det är så ????

frågar du mig så är det rena spekulationer.
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
sandstream skrev:
2583129 Rossi ledde tabellen inför sista racet, startade från pole och hade en bra hoj men fick ändå stryk av Hayden. Vad är det du inte vill förstå?
Kan vi inte helt enkelt slå fast att Hayden är mycket bättre än Rossi, det är ju hur självklart som helst, pungt.:rolleyes:

madmagnus skrev:
2583135 du antyder precis som alla andra Rossi dyrkare att om inte yamahan och däcken strulat hade Vale tagit ytterligare en VM titel.

är det fakta att det är så ????

frågar du mig så är det rena spekulationer.
om man blickar bakåt i tiden de senaste säsongerna så skulle jag våga säga att det är lite mer än "rena spekulationer" :gnissla
 
Last edited:

PL0J

Fo' Shizzle!
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
-
oFFkeFF skrev:
2583131 Grejen är att den som sitter på en honda i repsol-teamet aldrig kan räknas som underdog. Underdog är du på en suzuki, kawa eller ännu coolare, ducce eller yamma på dunlop-däck.
Iofs, är man en "kass" chaufför på bäst materiel, kanske man ska räknas som underdog? ;)
I och med att man förmodligen hade blivit utskrattad av alla riktiga "GP kännare" innan säsongen startat om man tippat Hayden som mästare, så ser jag han som en underdog. Visst är det mer bedrift om du lyckas ta titeln på tex en Kawwa...men fortfarande Hayden gjorde det varken Barros eller vår vän Biaggi lyckades med som försteförare hos Repsol Honda. Slå Rossi över en hel säsong! Det är i mina ögon en rejäl bedrift, även om du sitter på HRC's första hoj!
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
madmagnus skrev:
2583135 du antyder precis som alla andra Rossi dyrkare att om inte yamahan och däcken strulat hade Vale tagit ytterligare en VM titel.

är det fakta att det är så ????

frågar du mig så är det rena spekulationer.
Jag har faktiskt mer än Rossi som favorit, tex. Pedrosa som jag väntat på att komma upp i MotoGP, Stoner, Capirossi.

Och självklart är det fakta att det är så, vad trodde du?

sandstream skrev:
2583129 Rossi ledde tabellen inför sista racet, startade från pole och hade en bra hoj men fick ändå stryk av Hayden. Vad är det du inte vill förstå?
Jag föstår allt, jag sa bara att hade Rossi inte råkat ut för diverse materialproblem så hade han för längesen vart Världsmästare och en rättmätig sådan då han har vart bäst i år!

Hayden har inte vart bäst i år och kommer inte vara det några andra år heller :)
 
Last edited:

sandstream

Guest
samuel w skrev:
2583144 Kan vi inte helt enkelt slå fast att Hayden är mycket bättre än Rossi, det är ju hur självklart som helst, pungt.:rolleyes:
Absolut inte. För mig är Rossi den bäste genom tiderna.
Jag blir bara så trött på tjafset om värdiga vinnare, det gäller att ha mest poäng efter sista loppet och den som har det är vinnaren och att rabbla omständigheter under säsongen som påverkat resultatet saknar betydelse.
Okej om Rossi hade skadat sig tidigt på säsongen och varit borta ett flertal lopp, då skulle jag förstå om Rossi-fansen muttrat men nu har ju Rossi och Yamaha inget att skylla på som håller. Hayden och HRC var helt enkelt jämnare den här säsongen, pungt!

Ravetrancer skrev:
Jag föstår allt, jag sa bara att hade Rossi inte råkat ut för diverse materialproblem så hade han för längesen vart Världsmästare och en rättmätig sådan då han har vart bäst i år! Hayden har inte vart bäst i år och kommer inte vara det några andra år heller :)
Rossi var långt ifrån bäst i sista racet som han hade serverat på silverfat. Han gjorde bort sig med en dålig start och vurpade sedan helt på egen hand.
Att Rossi är en bättre förare än Hayden på det stora hela håller nog alla med om men just i år räckte inte Rossi och Yamaha till för att slå Hayden och HRC.
Bryt ihop och kom igen nästa år :tummenupp
 
Last edited:

nabru

Medlem
Gick med
4 Apr 2003
Ort
luleå
Hoj
Hojlös. Och ska förbli så ett tag. Känns på något vis tryggare...
jag vet varför...

...Hayden vann titeln...Repsol-Hondan e snyggast!
...Så enkelt är det.

Slutdiskuterat.
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
sandstream skrev:
2583572 Som man bäddar får man ligga :D

Så är det.:)

För övrigt så böjar jag lessna på diskussionen om att Rossi var "värd" att vinna.

Det enda som gjorde att jag hejade på Rossi (Efter Troy och Capirex då´rå) var att det skulle vara RIKTIGT häftigt att ha en kille som varit oslagbar på 990cc tiden som total mästare över alla 990cc år..

Men Hayden vann och så var det med det..

Börjar man snacka om omständigheter och skador så tänker jag bara på gamla citatet från filmen "Plutonen"
"Excuses are like assholes, everybody´s got one"

Tänk om:
Capirossi inte blivit neddragen av Sete.. och slutat på en "hyfsad" plats.. Då kanske Ducati vunnit MotoGP.. Men som sagt.. Nu gjorde han det och Capirex blev totalt 3:a. That´s life, deal with it!
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
amullo skrev:
2583660 Tänk om:
Capirossi inte blivit neddragen av Sete.. och slutat på en "hyfsad" plats.. Då kanske Ducati vunnit MotoGP.. Men som sagt.. Nu gjorde han det och Capirex blev totalt 3:a. That´s life, deal with it!


Hey hey hey! Utsvävningar i all ära, men nu ska vi inte ta i. ;)

Nämen, visst. Det är helt meninglöst att spekulera i att om si hade hänt skulle så varit fakta och detta team och denna förare skulle bli mästare. Haywire 'är årets champ. De som inte kan inse detta får ta sig till hjärnskrynklare, lägga sig på soffan, bryta ihop och gå vidare.
 

sandstream

Guest
amullo skrev:
För övrigt så böjar jag lessna på diskussionen om att Rossi var "värd" att vinna.
Börjar låta lite som i mellanstadiet när favoritlaget fick stryk.
"Men AIK är faktiskt bäst, det har pappa sagt"
"Min pappa känner en i AIK och han säger att de borde ha vunnit"
"DIF hade bara tur och domaren är släkt med målvakten"
"Råttan kunde ha spelat i NHL om han velat"
osv osv
Zee skrev:
Nämen, visst. Det är helt meninglöst att spekulera i att om si hade hänt skulle så varit fakta och detta team och denna förare skulle bli mästare. Haywire 'är årets champ. De som inte kan inse detta får ta sig till hjärnskrynklare, lägga sig på soffan, bryta ihop och gå vidare.
När "förlusten" är ett faktum får en del problem och bara måste hitta saker som gör det lite mindre smärtsam. Vi har ju sett exempel på det sen i söndags eftermiddag och det lär hålla på ett par år till här på SH.
Att Hayden dessutom lyckats med det som Biaggi aldrig gjorde kan få vilken taliban som helst att fundera på ett dynamitbälte :D
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Ravetrancer skrev:
2583483
Och självklart är det fakta att det är så, vad trodde du?

Jag kallar det spekulationer och gissningar, för fakta är det verkligen inte.
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
sandstream skrev:
2583779 När "förlusten" är ett faktum får en del problem och bara måste hitta saker som gör det lite mindre smärtsam.

Ja men det är väl för fan klart att det gör ont när världens bästa rr-förare förlorar. :(

Vet inte vad Hayden har bevisat, Rossi gick från bästa och satte sig på sämre material och vann ändå.

Om Hayden gör Suzuki till världsmästare ska jag personligen kyssa han stövlar eller däck eller nåt. ....:rolleyes:
 

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Åkersberga
Hoj
CBR1000RR & AT
Ravetrancer skrev:
2583483
Jag föstår allt, jag sa bara att hade Rossi inte råkat ut för diverse materialproblem så hade han för längesen vart Världsmästare!

Om inte Stiggy haft materialproblem när han körde GP så kanske han oxå varit världsmästare...:rolleyes:
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
icko skrev:
2584042 Om inte Stiggy haft materialproblem när han körde GP så kanske han oxå varit världsmästare...:rolleyes:

Skärp dig, inte fan kunde han KÖRA lika bra som Rossi. Du behöver ju inte jämföra äpplen med päron. :rolleyes:
 

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Åkersberga
Hoj
CBR1000RR & AT
Madhonda skrev:
2584081 Skärp dig, inte fan kunde han KÖRA lika bra som Rossi. Du behöver ju inte jämföra äpplen med päron. :rolleyes:

Näe, vet väl att han inte kunde köra.. Men han hade mycke materialproblem..:näsblod
 

sandstream

Guest
Madhonda skrev:
2583970 Ja men det är väl för fan klart att det gör ont när världens bästa rr-förare förlorar. :(
Vet inte vad Hayden har bevisat, Rossi gick från bästa och satte sig på sämre material och vann ändå. Om Hayden gör Suzuki till världsmästare ska jag personligen kyssa han stövlar eller däck eller nåt. ....:rolleyes:
Jag håller med om att Rossi är den bästa föraren, inget snack. Men den här säsongen lyckades han, Yamaha och Michelin inte lika bra som Hayden, HRC och Michelin. Svårare än så är det inte hur surt det än kan vara.
Jag tror Rossi kommer att vara enormt taggad nästa år och förmodligen ta hem titeln :)

Oavsett vem som gör Suzuki till världsmästare så ska jag kyssa valfri kroppsdel en kvart på den personen :D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top