MotoGP - VALENCIA - FINAL

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
sandstream skrev:
2584295 Jag håller med om att Rossi är den bästa föraren, inget snack. Men den här säsongen lyckades han, Yamaha och Michelin inte lika bra som Hayden, HRC och Michelin. Svårare än så är det inte hur surt det än kan vara.
Jag tror Rossi kommer att vara enormt taggad nästa år och förmodligen ta hem titeln :)

Oavsett vem som gör Suzuki till världsmästare så ska jag kyssa valfri kroppsdel en kvart på den personen :D

Rent krasst, det skulle lika gärna kunna vart ett annat michelin-team som fick det däcket som pajade för rossi. Det är oflax.
Yamaha tycker jag dock fumlat till det i år. Första chassit som inte fungerade under kvalen ställde till det mycket för rossi, han har inte lika enkelt att köra upp sig genom fältet längre..
Rossi fumlade på assen och nu på sista tävlingen, annars tycker jag han levererat som vanligt.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Mr. Dante skrev:
2584376 Det kan ju bero lite på att det har varit hårt motstånd också...
Nej, tvärt om. Motståndet i år har varit tunnare än på länge. De som brukar bjuda Rossi hårt motstånd har haft ovanligt dåliga säsonger med skador och otur: Melandri, Gibernau och Capirossi. Stoner, Pedrosa och Hayden är egentligen inga konkurrenter till Rossi, såvida han inte drabbas av otur, vurpor eller skador. Och det var just detta som avgjorde årets serie: otur, vurpor eller skador. Inte en enskild förares överlägsna talang. Men detta har vi ältat fram och tillbaka länge nog nu.
 
Last edited:

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Nyteknik skrev:
2584408 Nej, tvärt om. Motståndet i år har varit tunnare än på länge. De som brukar bjuda Rossi hårt motstånd har haft ovanligt dåliga säsonger med skador och otur: Melandri, Gibernau och Capirossi.
Tycker att resonemanget haltar lite.Melandri har ju faktiskt tagit ungefär lika mycket poäng som förra året och Capirossi gör ju bästa säsong på flera år.
 

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Nyteknik skrev:
2584408 Melandri, Gibernau och Capirossi. Stoner, Pedrosa och Hayden är egentligen inga konkurrenter till Rossi.

Hahaha Du måste vara bra korkad? Nej för det var ju inga snabba förare du räknade upp där, absolut inga som kan ge Rossi en match.. Vila dig nu och ta en Prozac...
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Det är konstigt att folk tar MotoGP så personligt. Det verkar på en del som att de tror sig ha blivit större och bättre bara för att Hayden tog titeln och att det på något sätt skulle ge dem rätt att vara direkt oförskämda.

Vad fan är det med er :mad:
 

sandstream

Guest
Bingo skrev:
2584556 Det är konstigt att folk tar MotoGP så personligt. Det verkar på en del som att de tror sig ha blivit större och bättre bara för att Hayden tog titeln och att det på något sätt skulle ge dem rätt att vara direkt oförskämda. Vad fan är det med er :mad:
Du borde bli moderator så vi får bort alla tjatiga inlägg :D
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Vi ger väl inte redan upp,pöjkar? Visst måste det finnas mer aggretioner bland oss? Mer syra att hälla i ögonen på Rossiisterna? Va? Va?!
 

sandstream

Guest
För övrigt vill jag bara säga att Butter gjorde ett gigantiskt misstag på Estoril :mad:
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers skrev:
2582289 Hayden gråter glädjetårar i hjälmen, böjer ned huvudet och försöker förstå att han uppnått sitt livsmål. Då kommer Rossi upp vid sidan och tar honom i hand och gratulerar. Hur du tolkar in någon sorts överdriven vördnad av Hayden inför Rossi i detta övergår mitt förstånd.
Först kan vi ju konstatera att ingen av oss vet vad de tänkte eller kände i den stunden. Dock skrev jag ingenting om överdriven vördnad utan om kroppspråk. Kroppspråk har mycket med det undermedvetna att göra och när man såg sekvensen när Rossi komemr ifatt Hayden så ser det inte direkt ut som den detroniserade mästaren som gratulerar sin överman utan mer som mästaren som ger den som fått låna hasn titel sin välsignelse. Att Hayden har mycket stor respekt för Rossi är uppenbart. Att jag gör en tolkning som passar mig är ju lika självklart som att du gör en tolkning som passar dig. :)

valmers skrev:
2582773 Du kanske skulle läsa vad din idol Valentino sagt om Nicky? Du har citatet här nedan.
Alla som tror att Rossi tänker att han fick stryk av en bättre förare när han går och lägger sig räcker upp en hand.
Rossi vet att han är bäst och Hayden vet att Rossi är bäst. Att Rossi har klass och vet hur man för sig och talar med media är ju ingen skräll direkt.

samuel w skrev:
2583144 Kan vi inte helt enkelt slå fast att Hayden är mycket bättre än Rossi, det är ju hur självklart som helst, pungt.:rolleyes:


om man blickar bakåt i tiden de senaste säsongerna så skulle jag våga säga att det är lite mer än "rena spekulationer" :gnissla
Ähh du är bara en fånig Rossiälskande idiot som inte fattar vad racing är eftersom du tycker Rossi är den bästa föraren.

sandstream skrev:
2584891 Du borde bli moderator så vi får bort alla tjatiga inlägg :D
Du skulle få byta favoritforum då. :D ;)
 
Last edited:

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Gustav O skrev:
2587839 Ähh du är bara en fånig Rossiälskande idiot som inte fattar vad racing är eftersom du tycker Rossi är den bästa föraren.
Jag vet, men man får snällt böja sig för de som vet så mycket bättre :D
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Mr. Dante skrev:
2584446 Hahaha Du måste vara bra korkad? Nej för det var ju inga snabba förare du räknade upp där, absolut inga som kan ge Rossi en match.. Vila dig nu och ta en Prozac...
Man får inte rätt genom att kalla motparten i en diskussion för korkad. Det är därför som det är du själv och inte jag som framstår som just korkad.

Jag skrev att ingen idag aktiv förare i MotoGP egentligen är konkurrent till Rossi. Betydelsen av det är att så länge Rossi inte drabbas av missöden är han fortfarande tillräckligt mycket bättre än alla andra för att fortsätta vara mästare på oöverskådlig tid. Att andra är "snabba förare" som "kan ge Rossi en match" är självklarheter men motsätter inte detta.
 

sandstream

Guest
Nyteknik skrev:
Jag skrev att ingen idag aktiv förare i MotoGP egentligen är konkurrent till Rossi. Betydelsen av det är att så länge Rossi inte drabbas av missöden är han fortfarande tillräckligt mycket bättre än alla andra för att fortsätta vara mästare på oöverskådlig tid. Att andra är "snabba förare" som "kan ge Rossi en match" är självklarheter men motsätter inte detta.
Även om man räknar bort Rossis missöden i år så tycker jag att han såg blekare ut än tidigare år.
Rossi har en väldigt hög lägsta nivå generellt men i år tycker jag att flera har vissat att de kan utmana honom när de har en bra dag.

Gustav O skrev:
Du skulle få byta favoritforum då. :D ;)
Bingo är snällare än man kan tro :pannkyss
 
Last edited:

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
sandstream skrev:
2588147 Även om man räknar bort Rossis missöden i år så tycker jag att han såg blekare ut än tidigare år.
Rossi har en väldigt hög lägsta nivå generellt men i år tycker jag att flera har vissat att de kan utmana honom när de har en bra dag.

Jag tror det är mycket som är materialrelaterat när det inte stämt, visst är det många som kan utmana honom, men hur många går segrande ur det? Elias är den enda jag kan komma på denna säsong som har vunnit ett "Head to head" mot Rossi.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top