MotoGP - VALENCIA - FINAL

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Bingo skrev:
2550089 Jag hoppas att Hayden får sin hämnd på Valencia, dvs att han kör på Pedrosa så båda går omkull :D
Det vore dråplighet i fullständig världsklass.

:rofl

valmers skrev:
2551149 Men då ska du se, då är det inte tal om någon race incident, då är det dödsstraff på Tummelisa som gäller.
Face it! De som har antisympatier för din idol är fler än de som gillar honom.
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Jag undrar hur det kommer att låta bland de Hayden-kritiska om han faktiskt tar segern i Valencia, och Rossi kommer 3:a eller sämre. Kommer Nicky då att ses som en värdig världsmästare, eller blir det det gamla vanliga räckmacka-snacket?
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
PacMan skrev:
2551458 Jag undrar hur det kommer att låta bland de Hayden-kritiska om han faktiskt tar segern i Valencia, och Rossi kommer 3:a eller sämre. Kommer Nicky då att ses som en värdig världsmästare, eller blir det det gamla vanliga räckmacka-snacket?

Tror jag redan för 3 race sedan skrev att Hayden skulle vara en värdig mästare om han började rada upp lite pallplatser/vinster i slutet av säsongen.
Han har dock inte gjort det, utan tappat poäng i varje race mot rossi.
Skulle han dåna till med en vinst på valencia och plocka mästerskapet på sista racet(på egen hand) är jag den förste att gratulera. Risken/chansen för det ser jag dock som rätt minimal.
 

relentless

Medlem
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Rättvik
Hoj
R6RR 2008
PacMan skrev:
2551458 Jag undrar hur det kommer att låta bland de Hayden-kritiska om han faktiskt tar segern i Valencia, och Rossi kommer 3:a eller sämre. Kommer Nicky då att ses som en värdig världsmästare, eller blir det det gamla vanliga räckmacka-snacket?

den som vinner har ju kört bäst!!

om hayden vinner racet nu när han fick brallorna nerdragna av pedrosa har han vunnit min respekt iallafall...

men jag hoppas på rossi..

att han fortfarande kör trots sina dollars och sin fantastiska karriär
riskerar skador m.m trots att han redan bevisat att han ÄR KUNG!
..njuter varje gång jag ser han på en hoj!! :tummenupp

hoppas han kör nästa år oxå..det skulle va så kul!
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Jag tror nog inte att ens the evil empire (= HRC) skulle tro att det skulle vara en bra idé att torpedera Rossi så Hayden fick mästerskapet. Bara misstanken att det var planerat skulle skada Honda och Repsol 100 ggr mer än vad mästerskapet är värt.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
PacMan skrev:
2551458 Jag undrar hur det kommer att låta bland de Hayden-kritiska om han faktiskt tar segern i Valencia, och Rossi kommer 3:a eller sämre. Kommer Nicky då att ses som en värdig världsmästare, eller blir det det gamla vanliga räckmacka-snacket?
Oavsett hur det går i det återstående racet har Hayden inte utmärkt sig som en världsmästare under säsongen. Det har sagts av både mig och andra och borde vara uppenbart även för Haydens fans: han övertygar inte så som andra världsmästare i 500/MotoGP har gjort. Och som det också har skrivits förr: även Roberts och Criville, som en del har svårt att respektera som världsmästare, var tydligt bäst dessa säsonger. Det har Hayden verkligen inte varit 2006. Alla vet vem som är bäst.
 

PL0J

Fo' Shizzle!
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
-
Gondala skrev:
2550661 fräckt om alla andra kör 1kcc sen ducce me 800cc :)
Glöm inte bort Ilmor, med sin 800cc.

philiph: Rossi kommer köra nästa år med :tummenupp



Resultat i Valencia:
1. Hayden (Hayden är nu ilsken, skiter i att kopplingen strular och kör nästan sönder den totalt i starten för han bryr sig helt enkelt inte längre! Tappar några placeringar men plockar då fram körningen från Laguna, och tar sig om på det mest respektlösa sett vi sett)
2. Elias (Fylld med självförtroende fightas han om 1'a platsen igen, men får i slutet se sig slagen av en ilsken Hayden som trycker ut han på ett respeklöst sätt varje gång Elias försöker komma förbi)
3. Stoner (Hänger på täten, men det är på håret att han inte vurpar och han bjuder på några riktigt fina ställ när han försöker hänga på)

7. Rossi (kvalar 10 efter diverse problem, under racet köra han upp sig till sjua men är ganska osynlig och alla rossiälskare på forumet flippar och hittar på alla möjliga och omöjliga bortförklaringar på varför det sket sig)


Detta är min önskan. :bow Inte speciellt troligt, men vad nöjd jag skulle bli då!
Känns iaf som detta race blir riktigt svår tippat och kan egentligen sluta hur som helst. Dock inte helt otroligt att det är Rossi som kommer få lyfta den största bucklan...


MVH
/PL0J
 
Last edited:

sandstream

Guest
Angående Haydens koppling, gjorde han inte en ganska bra start sist på Estoril?
EDIT: Hayden sa tydligen på lördagen att kopplingen kändes bättre.
HRC hade bokat ett flygfält för provstarter måndagen före racet men de nya kopplingsdelarna kom inte förrän på onsdagen så det vart inga tester.

Jag fegar och väntar med att tippa till på lördagskvällen.
 
Last edited:

sandstream

Guest
DR-Zätare skrev:
Är det bekräftat att Ducce kör med sin 800cc nu när Capirex inte kan vinna titeln? Jag tyckte det gick ett sådant rykte inför förra racet, när Ducce inte längre kan vinna VM-titeln skulle de börja köra sin 800cc redan i år.
Lite info från Toby Moody på Eurosport om GP7:ans möjligheter.
Intressant att 800:an är snabbare än 990 till 300 km/h.

Now that Capirossi cannot win the title, there is the opportunity for the 800cc bike to come to Valencia and get some track time/PR. With a short straight such as there is at Valencia, coupled with the tight track, it could be a ripper of a bike to have.

At the Motegi test the bike was quicker onto the home straight by a click than the 990, and indeed at Mugello, with the works riders on board, it is now only losing 5/6kph to the 990. Up to 305kph the 800 is ahead of the 990, but then sheer horsepower takes over - and that would be just at the last yards of the straight, as pole last year by Gibernau saw him break the speed trap into the first corner at 310.2kph.

Go on Ducati – do it!


http://www.crash.net/news_view~cid~6~id~139129~pid~3.htm
(Längst ner på sidan)
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
MER Ducati

Bayliss istället för Sete på Valencia?

http://www.superbikeplanet.com/2006/Oct/061018b.htm
Superbikeplanet skrev:
Rumors originating from Europe say the man with his name at the top of the list to replace Sete Gibernau on the Marlboro Ducati GP bike at the Valencia round next week is none other than current World Superbike champion and former Ducati GP rider Troy Bayliss.

Sete Gibernau will not be able to race the Desmo GP bike at Valencia after a crash last Sunday at Estoril--one involving his '07 replacement, Casey Stoner.

EDIT: Hoppas Bayliss får köra.. Killen har ju spakat GP-hoj tidigare.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
sandstream skrev:
2552221 Intressant att 800:an är snabbare än 990 till 300 km/h.


..it is now only losing 5/6kph to the 990. Up to 305kph the 800 is ahead of the 990, but then sheer horsepower takes over ...


Ja, det är helt makalöst. Knappt så man tror det. 800:an utvecklar ju helt klart mindre effekt än 990:n, hur fasiken kan den då vara snabbare upp till 305 knutar?! :va Visst utvecklingen går framåt och 800:an väger mindre, men den har ju enda m i n d r e effekt!:va Vad har förbättrats så att den endå är snabbare? Aerodynamik? Fjädring? Utmatningsmetodik för effekten (big bang-motor är det väl? inte screemer..)?

Hm.
 

sandstream

Guest
Zee skrev:
2552451 Ja, det är helt makalöst. Knappt så man tror det. 800:an utvecklar ju helt klart mindre effekt än 990:n, hur fasiken kan den då vara snabbare upp till 305 knutar?!
Ja du, mina kunskaper om motorer är, tro det eller ej, en smula begränsade så jag har faktiskt inte en aning om vad de gjort med GP7:an för att få sån fart på den :va
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Zee skrev:
2552451 Ja, det är helt makalöst. Knappt så man tror det. 800:an utvecklar ju helt klart mindre effekt än 990:n, hur fasiken kan den då vara snabbare upp till 305 knutar?! :va Visst utvecklingen går framåt och 800:an väger mindre, men den har ju enda m i n d r e effekt!:va Vad har förbättrats så att den endå är snabbare? Aerodynamik? Fjädring? Utmatningsmetodik för effekten (big bang-motor är det väl? inte screemer..)?

Hm.

Högre fart ut på rakan misstänker jag. Det han pratade om var hastighet på mugello och han nämnde att dom höll högre kurvhastighet med 800an.
 

sandstream

Guest
Don Quixote skrev:
2552832 Högre fart ut på rakan misstänker jag. Det han pratade om var hastighet på mugello och han nämnde att dom höll högre kurvhastighet med 800an.
You're right :tummenupp
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Don Quixote skrev:
2552832 Högre fart ut på rakan misstänker jag. Det han pratade om var hastighet på mugello och han nämnde att dom höll högre kurvhastighet med 800an.
Men hur stor kan den skillnaden egentligen vara? Sista kurvan före rakan är en rätt tajt 180-gradare och jag tror inte att de håller så vansinnigt hög fart där (->krävs hyggligt lång accelerationsfas till +300 km/h). Någon enorm fartskillnad genom kurvan är det knappast tal om. 990-orna har nog lite mer effekt än de kan få i backen när de går ut ur kurvan.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top