Det vore dråplighet i fullständig världsklass.Bingo skrev:2550089Jag hoppas att Hayden får sin hämnd på Valencia, dvs att han kör på Pedrosa så båda går omkull
Face it! De som har antisympatier för din idol är fler än de som gillar honom.valmers skrev:2551149Men då ska du se, då är det inte tal om någon race incident, då är det dödsstraff på Tummelisa som gäller.
PacMan skrev:2551458Jag undrar hur det kommer att låta bland de Hayden-kritiska om han faktiskt tar segern i Valencia, och Rossi kommer 3:a eller sämre. Kommer Nicky då att ses som en värdig världsmästare, eller blir det det gamla vanliga räckmacka-snacket?
PacMan skrev:2551458Jag undrar hur det kommer att låta bland de Hayden-kritiska om han faktiskt tar segern i Valencia, och Rossi kommer 3:a eller sämre. Kommer Nicky då att ses som en värdig världsmästare, eller blir det det gamla vanliga räckmacka-snacket?
Oavsett hur det går i det återstående racet har Hayden inte utmärkt sig som en världsmästare under säsongen. Det har sagts av både mig och andra och borde vara uppenbart även för Haydens fans: han övertygar inte så som andra världsmästare i 500/MotoGP har gjort. Och som det också har skrivits förr: även Roberts och Criville, som en del har svårt att respektera som världsmästare, var tydligt bäst dessa säsonger. Det har Hayden verkligen inte varit 2006. Alla vet vem som är bäst.PacMan skrev:2551458Jag undrar hur det kommer att låta bland de Hayden-kritiska om han faktiskt tar segern i Valencia, och Rossi kommer 3:a eller sämre. Kommer Nicky då att ses som en värdig världsmästare, eller blir det det gamla vanliga räckmacka-snacket?
Glöm inte bort Ilmor, med sin 800cc.Gondala skrev:2550661fräckt om alla andra kör 1kcc sen ducce me 800cc
Som sagt: somligt finns bara i fantasin.PL0J skrev:2551659Rossi...kör upp sig till sjua men är ganska osynlig...
Lite info från Toby Moody på Eurosport om GP7:ans möjligheter.DR-Zätare skrev:Är det bekräftat att Ducce kör med sin 800cc nu när Capirex inte kan vinna titeln? Jag tyckte det gick ett sådant rykte inför förra racet, när Ducce inte längre kan vinna VM-titeln skulle de börja köra sin 800cc redan i år.
Superbikeplanet skrev:Rumors originating from Europe say the man with his name at the top of the list to replace Sete Gibernau on the Marlboro Ducati GP bike at the Valencia round next week is none other than current World Superbike champion and former Ducati GP rider Troy Bayliss.
Sete Gibernau will not be able to race the Desmo GP bike at Valencia after a crash last Sunday at Estoril--one involving his '07 replacement, Casey Stoner.
sandstream skrev:2552221Intressant att 800:an är snabbare än 990 till 300 km/h.
..it is now only losing 5/6kph to the 990. Up to 305kph the 800 is ahead of the 990, but then sheer horsepower takes over ...
Ja du, mina kunskaper om motorer är, tro det eller ej, en smula begränsade så jag har faktiskt inte en aning om vad de gjort med GP7:an för att få sån fart på denZee skrev:2552451Ja, det är helt makalöst. Knappt så man tror det. 800:an utvecklar ju helt klart mindre effekt än 990:n, hur fasiken kan den då vara snabbare upp till 305 knutar?!
Zee skrev:2552451Ja, det är helt makalöst. Knappt så man tror det. 800:an utvecklar ju helt klart mindre effekt än 990:n, hur fasiken kan den då vara snabbare upp till 305 knutar?! Visst utvecklingen går framåt och 800:an väger mindre, men den har ju enda m i n d r e effekt! Vad har förbättrats så att den endå är snabbare? Aerodynamik? Fjädring? Utmatningsmetodik för effekten (big bang-motor är det väl? inte screemer..)?
Hm.
Såklart.Don Quixote skrev:2552832Högre fart ut på rakan misstänker jag...högre kurvhastighet med 800an.
You're rightDon Quixote skrev:2552832Högre fart ut på rakan misstänker jag. Det han pratade om var hastighet på mugello och han nämnde att dom höll högre kurvhastighet med 800an.
Men hur stor kan den skillnaden egentligen vara? Sista kurvan före rakan är en rätt tajt 180-gradare och jag tror inte att de håller så vansinnigt hög fart där (->krävs hyggligt lång accelerationsfas till +300 km/h). Någon enorm fartskillnad genom kurvan är det knappast tal om. 990-orna har nog lite mer effekt än de kan få i backen när de går ut ur kurvan.Don Quixote skrev:2552832Högre fart ut på rakan misstänker jag. Det han pratade om var hastighet på mugello och han nämnde att dom höll högre kurvhastighet med 800an.
Läste jag det där rätt om att Casey Stoner och Sete byter sits eller?amullo skrev:2552404MER Ducati
Bayliss istället för Sete på Valencia?
http://www.superbikeplanet.com/2006/Oct/061018b.htm
EDIT: Hoppas Bayliss får köra.. Killen har ju spakat GP-hoj tidigare.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|