MotoGP - VALENCIA - FINAL

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Chris Ash skrev:
2549314 Undrar om vi någonsin kommer få se en ny förare utvecklas till en så järnhård och färgstark karaktär.

En annan klassiker är när Fogarty hade haft en stenhård racelång fight med ett par Castrol Hondor och till slut dragit längsta strået, så frågade journalisten om det inte var väldigt roligt att köra så täta och spännand race varpå Carl spänner sina örnögon i journalisten och fräser "I don't race for fun, i race to win!"
Hur bra som helst! :D

Chris Ash skrev:
2549314Eller klassikern "I would have kicked Doohans arse" som svar på frågan hur han hade stått sig i 500-VM.
Nja, jag har läst betydligt mer ödmjuka kommentarer om varför det inte blev GP och vad han tror om hur det hade gått. Han har t.ex. jämfört sig med Colin Edwards och pekat på hans resultat i MotoGP som en indikation på hur det hade gått. Bättre än för Edwards alltså.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en

Ducatista

Varför åka när man kan köra själv
Gick med
18 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
Husqvarna 30Lyx -53
RRbjorn skrev:
2541737 1) Rossi
2) Melandri
3) Sete
Sete?
:D :rofl :hihi :lol :dummer

Kul att se att han trots allt har fan som fortfarande tror på honom.

Min tipning blir:
1) Rossi
2) Capirex
3) Pedrosa
 

MC Doktorn

Guest
Pedrosa faller igen

1.Melandri
2.Hayden
3.Rossi
Minns att Melandri vann förra året han gör om det i år.
Hayden har inget att förlora.

Skulle vara intressant om HRC skulle ge teamorder.
 

Paxel

Green Meanie
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Linköping
Hoj
En gul Daytona 675
Nyteknik skrev:
2549858 Hur ser ett scenario ut där Hayden kör i mål en placering före Rossi? :va

Rossi har åtta poäng mer än Hayden. Störst skillnad mellan två placeringar är mellan första- och andraplats, det skiljer fem poäng, alltså skulle Rossi vinna. Hayden etta och Rossi trea så vinner Hayden, men det ska mycket till för att det ska inträffa.
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
gthyni skrev:
låter inte som vår Vale,
han fajtades till mållinjen i söndags fast han visste att Hayden redan satt och grät i sin husbil.
nja,
Elias är katalan så att han kör för kastilianske kungen är väl tveksamt :hihi
Men Vale var tvungen att komma högt upp då, för att gå förbi hayden med exta poäng. nu räcker det med att han slår Hayden (i princip, men såklart högt i toppen)

Hoppas på att casey stoner ska köra som vanligt fast utan att krascha.
Jag ger en :yoparty till Stoner med :tummenupp :D
 

sandstream

Guest
morecore skrev:
2550048 Men Vale var tvungen att komma högt upp då, för att gå förbi hayden med exta poäng. nu räcker det med att han slår Hayden (i princip, men såklart högt i toppen)
I princip?
Det räcker att han kommer före Hayden eller bara en placering bakom så är titeln klar.

Melandri kan bli två i totalen om han kommer på plats 1 eller 2 och Nicky nollar.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Jag hoppas att Hayden får sin hämnd på Valencia, dvs att han kör på Pedrosa så båda går omkull :D
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Jag ber om ursäkt om detta redan avhandlats i tråden men jag orkade inte läsa igenom alla inlägg med tipsrader:

Är det bekräftat att Ducce kör med sin 800cc nu när Capirex inte kan vinna titeln? Jag tyckte det gick ett sådant rykte inför förra racet, när Ducce inte längre kan vinna VM-titeln skulle de börja köra sin 800cc redan i år.
 

sandstream

Guest
DR-Zätare skrev:
Är det bekräftat att Ducce kör med sin 800cc nu när Capirex inte kan vinna titeln? Jag tyckte det gick ett sådant rykte inför förra racet, när Ducce inte längre kan vinna VM-titeln skulle de börja köra sin 800cc redan i år.
Jag har inte läst något om att det skulle vara bekräftat (vilket inte säger att så är fallet) men det hade varit jäkligt kul att se GP7:an in action.
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Nyteknik skrev:
2549858 Hur ser ett scenario ut där Hayden kör i mål en placering före Rossi? :va

Pedrosa kanske kan utveckla sina talanger o köra omkull Rossi i sista rejset... då räcker typ en 6e plats för Gayden!

//A
 

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Lund
Hoj
2x CBR600RR
Webspy skrev:
2550668 Pedrosa kanske kan utveckla sina talanger o köra omkull Rossi i sista rejset... då räcker typ en 6e plats för Gayden!

//A


7e plats=9 poäng=räcker för Hayden :)
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Webspy skrev:
2550668 Pedrosa kanske kan utveckla sina talanger o köra omkull Rossi i sista rejset... då räcker typ en 6e plats för Gayden!

//A
Men då ska du se, då är det inte tal om någon race incident, då är det dödsstraff på Tummelisa som gäller.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top