Det är ju precis det han funderar på att göraSå rådet är: Köp av ett proffs!
Det är ju precis det han funderar på att göra
Jag tror att man kan hitta problem med de flesta modellerna om man letar tillräckligt noga.
@freestyle: Du har ju kört K5 och K6, kända för att ha problem med ramar som går av (det räcker att det händer med 2-3 hojar så är snacket igång), folk i Rookie 1000 som haft massor av problem med rasade motorer osv.
Hondas 08:a har det funnits en hel del problem med men som du själv skriver är det ofta i kombination med att folk bytt till kitthärvor etc som tillåter lite högre varv. Finns ju ett par stycken i Superbike som haft problem under året.
Vad jag tror jag försöker säga är att det är bäst att köpa en hoj som det skruvats och ändrats så lite som möjligt med när det gäller motorn
När det snackas motorras på R1 07, vad är det som har hänt för alla? Är det ny maskin som gäller eller är det något som eg. inte borde klassas som ett regelrätt ras och som man fixar själv i garaget?
Vad man får göra och vad som faktiskt görs är två skilda saker. Klart det petas mindre i motorerna i tex Pro Superbike än i någon serie där man faktiskt får ändra men man kan ju fundera lite på hur det kommer sig att Pro Superbike hojar med relativt få mil kan gå sönder så ofta som de gör när de fått nya ägare. Det fuskas ju mer eller mindre öppet med olika saker så varför inte med motorerna.I svedala får man inte ändra så mycket i motorerna över huvud taget. Så risken är liten bara man håller sig till hojar som gått i nationella serier.
Tack Küngen, dina 10% kommer med posten så fort dealen är klar
Nej, min smärtgräns ligger lite tidigare och Kungen får 10% av min vinst som blir ca -80K, han blir med andra ord skyldig mig 8KHehe ,,, just nu avslöjade du ju att då har råd med att gå ner 10% till på hojen
Vad man får göra och vad som faktiskt görs är två skilda saker. Klart det petas mindre i motorerna i tex Pro Superbike än i någon serie där man faktiskt får ändra men man kan ju fundera lite på hur det kommer sig att Pro Superbike hojar med relativt få mil kan gå sönder så ofta som de gör när de fått nya ägare. Det fuskas ju mer eller mindre öppet med olika saker så varför inte med motorerna.
Jag är inte tillräckligt tekniskt kunnig för att svara på vad som görs men det tisslas och tasslas. Oavsett så har jag sett minst 3 st föredetta Pro Superbike hojar som fått allvarliga problem de senaste 2 åren. Fel som gathojarna inte råkar ut för.Anledningen att de rasar stavas ökat maxvarv. Vad menar du för modifieringar utanför reglementet som skulle göras för att öka effekten och som bieffekt förstör tillförlitligheten.
Jag är inte tillräckligt tekniskt kunnig för att svara på vad som görs men det tisslas och tasslas. Oavsett så har jag sett minst 3 st föredetta Pro Superbike hojar som fått allvarliga problem de senaste 2 åren. Fel som gathojarna inte råkar ut för.
Det kan ju vara så enkelt som att motorn plockas isär och inte sätts ihop korrekt.
Jag är övertygad om att det fuskas en hel del... Finns ju många hojar som går bättre än vad dom borde... Hur många motorer rivs efter race i sverige?
Var väl ett gäng efter finalen på mantorp förra året, men annars?
Jag har sänkt maxvarvet på min R1 07 till 13400 från 13900 som är standard med kitbox. Jag tröttnade efter alla motorras förra året!
Jag har sänkt maxvarvet på min R1 07 till 13400 från 13900 som är standard med kitbox. Jag tröttnade efter alla motorras förra året!
Som exempel, ser de som besiktigar skillnad på en kamaxel till en 600 och en 750? Vet de hur alla delar i motorn ser ut orignal?Visst finns där gott om motorer som går misstänkt bra men jag som inte helt tekniskt obevandrad har svårt att se vad man skulle kunna göra med motorn som ger krämen utan att det är lätt att upptäcka.
Då finns ju risken att någon lägger en "motprotest" och så får man riva sin egen.Som förare är det ju lätt att lämna in en protest och få en konkurrents motor riven om man bara ville.
Jag tror Otto avser sin Suzuki GSX-R1000 K5.Vad var det som rasade i motorn?
Var det bara nya motorer (under 500 mil)?
Maxvarvet är det lika med varavstopp?Vad ligger det på orginal?
Hur är det med 08:an rasar de också?
Är det inte väldigt ofta att felinställd QS är orsak till rasade vxl låda ?
Vad var det som rasade i motorn?
Var det bara nya motorer (under 500 mil)?
Maxvarvet är det lika med varavstopp?Vad ligger det på orginal?
Hur är det med 08:an rasar de också?
Som exempel, ser de som besiktigar skillnad på en kamaxel till en 600 och en 750? Vet de hur alla delar i motorn ser ut orignal?
Då finns ju risken att någon lägger en "motprotest" och så får man riva sin egen.
Jag tror Otto avser sin Suzuki GSX-R1000 K5.
Rasad motor låter allvarligt, men det som händer är att vevstakslagret på andra vevestaken kan gå sönder.
Vad det verkar som så är det dom första -07 modellerna som har detta problemet.
Köper man en hoj som blivit rätt inkörd och har paserat några hundra mil så verkar det som motorn ska hålla mycket bättre.
Annars vet jag att om man jagar tag i en ny vev så funkar motorn bra efter det.
Växellåderas på dessa modeller är ovanliga, det jag känner till är att ett öra har gått av på utgående växelföraraxel. Inga drevras.
Hojen är grym att köra om man som jag är lite större, 1:90 och 95 kg.
Kan verkligen rekomendera den.
jo ja är själv sugen på just r1 eftersom den verkar vara lite större. är själv 191 och väger 100 kg... tycker k5an uppfattas som väldigt ltien på..
106 kg väger du din fete fan... ljug inte
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |