KalleNorton
Avliden medlem
Man gasar lite mellan närväxlingarna.whitesnake skrev:Vad menar ni med "mellangas"??
Man gasar lite mellan närväxlingarna.whitesnake skrev:Vad menar ni med "mellangas"??
Håller in kopplingen, växlar ner, gasar, växlar ner, gasar...Extreem_ skrev:Så, om man ligger i 90 med gas och ska ner till 50. Hur skulle du då gå tillväga? Petar du ner en växel eller kopplar du?
självklart..Anton_Ljunghusen skrev:Mellangas spar på lådan också Drivpaket också enligt mina beräkningar
Extreem_ skrev:Så, om man ligger i 90 med gas och ska ner till 50. Hur skulle du då gå tillväga? Petar du ner en växel eller kopplar du?
AndersJohansson skrev:Jag släpper gasen och låter den falla långsamt om jag nu inte måste stanna snabbt... Planerar körningen helt enkelt.
Och under den tiden får motorn olja?whitesnake skrev:precis kör man i 90 och ska ner i 50 så släpper man ju bara gasen och så kommer man ner där efter ett tag
Extreem_ skrev:Och under den tiden får motorn olja?
Extreem_ skrev:Och under den tiden får motorn olja?
bebbe skrev:Hehe.......... det är väl ingenting att oroa sig för. Tvåtakt har ju ingen motorbroms
vad har oljepumpen med tomgångsmunstycket att göra.. och om du kör med oljeblandat så visst men det är väldigt väldigt lite..whitesnake skrev:det vet jag inte men man kan ju alltid gasa jätte lite, men annars så får den ju lite olja igenom tomgångs munstycket?
ganska fettSolid snake skrev:Jooo, om man petar i 1an i 50 så har den det (landar på maxvarv då huhu.)
När den skär så har man också motorbroms.
bebbe skrev:Hehe.......... det är väl ingenting att oroa sig för. Tvåtakt har ju ingen motorbroms
whitesnake skrev:det vet jag inte men man kan ju alltid gasa jätte lite, men annars så får den ju lite olja igenom tomgångs munstycket?
olika hojar kanske!! på NS gick den till förgasaren och på RGVn finns ingen sån slang.. går rakt in i blocket från nånstanns..Solid snake skrev:Kan bli svårt när oljeslangen går till insugsplattan.......
philsson skrev:olika hojar kanske!! på NS gick den till förgasaren och på RGVn finns ingen sån slang.. går rakt in i blocket från nånstanns..
det gör den inte!.. haft loss plattan men de går ingen oljeslang dit..Solid snake skrev:Det går till plattan, mer än du visste!!!!
philsson skrev:det gör den inte!.. haft loss plattan men de går ingen oljeslang dit..
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |