bebbe skrev:När den skär kan jag nog hålla med om att det finns motorbroms. Eller snarare motor "nit"Det hade tom min gammla mped när den skar, låst bakhjul i 70
![]()
![]()
säg det då..Solid snake skrev:Nu är du efter igen!Som vanligt!
![]()
Jag snackar inte om din RGV eller NSF!![]()
Jag snackar om DT!![]()
min NS skar ett antal ggr. man vänjer sig efter ett tag.. första ggn i 130..Solid snake skrev:Spännande känsla det där.
Fick det i 110 på min tzr, det var rätt intressant att försöka hålla sig i sin egen fil då.![]()
Biifers skar i 140+ har jag för mig.![]()
Anton_Ljunghusen skrev:Mellangas spar på lådan ocksåDrivpaket också enligt mina beräkningar
![]()
bebbe skrev:När den skär kan jag nog hålla med om att det finns motorbroms. Eller snarare motor "nit"Det hade tom min gammla mped när den skar, låst bakhjul i 70
![]()
![]()
BPM skrev:Ok, kan nog stämma...
Men hur gick det med beräkningarna i rondellen vid Max?![]()
RS "Alex" skrev:det är väll extra känligt på 2-takt bara men det är väll det att du begär den att varva men den får inte den smörjningen den borde ha man stryper ju motorn när man motorbromsar
Bensin kyler och olja smörjer kan ju vara bra att ha det
men det går nog allt att göra men kanske inte dra upp den till 12k rpm och sen slå av gasen helt kanske inte är så bra
det är faktiskt så att bensinen kyler vevpartiet och inte bara oljan.. det är ytterst lite olja som kyler gämfört med mängden bensin. så bensinen spelar även en stor roll för lagrerna. sen är den ju inte just så kall under förbränningen.rosena skrev:haha eller inteh? Bensinen är till för att förbrännas, oljan leder bort värme och smörjer, den vanligaste orsaken till att en motor skär är ju att motor inte får olja så den överhettas och kolven nyper i cylindern. :kocko man har ju olja i växellåda för smörjning och bortledning av värme, utan olja = överhettning och skurning![]()
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |