Olof Eriksson
1 0lof 3riksson
Köp en africa twin eller varadero.
190 2.3 skrev:tunderace är ett ganska vettigt alternativ med extremt billig försäkring 3500kr/helår helförsäkring. (25kW). sedan går den ju mycket bra med bra drag i mellanregistret.
eccentric skrev:Låter som en intressant båge. Kollade lite på blocket och dom verkar ganska dyra. Har Yamaha någon motsvarighet i dagens sortiment. Du skriver 25KW men många som annonserar skriver 140-150 HK ? =) På bilsport och MC försäkring fins inte ens hojen att välja i listan över yamaha-modeller.
Men som sagt berätta gärna mer jag tycker hojen låter mkt intressant om man inte vill sattsa på en ren R-hoj.
/ecce
lembit_pet skrev:Jag är 188 cm lång och tänkte köpa en motorcykel till nästa säsong (uppkörning på torsdag!). Känner mig som en jättebäbis på körskolans lilla Suzuki 750 nånting, känns mycket bättre när jag krypkör runt mina PET-flaskor på svärfars 1100 från 80-talet (Suzuki 1100 gsx tror jag). Känns lagom stor och stadig och jag sitter mycket bekvämare, men samtidigt vill jag köpa nåt billigt med billig försäkring och jag bryr mig inte så mycket om hur stor motorn är, bara jag slipper sitta ihopkurad på en fjutt-hoj...
Nån som är lika lång som jag och kan tipsa om nån hoj som är skön att åka långt på, helst med fjällan bakom , och relativt billig att köpa och försäkra? Är dock inte sugen på nån gubb-custom...
lembit_pet skrev:Vad tror ni om en Honda VFR då??
serp skrev:Är 1.90. Har tänkt skaffa en ER-5 eller CB500S. Nån som vet hur långa personer sitter på dem? Jag tycker själv att jag sitter ganska bra på körkolans ER-5, men det är också den enda hoj jag nånsin kört
Tack för tipset, men frågan var väl ändå om de är för små för mig?eppe skrev:Nej Nej Nej! Finns ju så mycke roligt i den klassen som man faktiskt kommer upp i gällande hastighetsbestämelser på... Kolla Hornet tex, kalas hoj!
Nej på mig de ju du som ska ha den, köp de som passar dig. Lycka till
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |