Motorcykel för en som är lång?

Yadis

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
Yamaha TDM 850
Suzuki V-Strom. STOR hoj o man sitter ganska upprätt, finns i 650 och 1000 kubik. Bra att skjutsa på och bra drag(650 har samma motor som susuki sv650).

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
jag har en zx9r och är 191cm. funkar fint, den körskolan jag gick på hade gsx750 och den hojen tog knäna i styret på, man kände sig som en cikusbjörn på en trehjuling när man skulle köra. prova olika hojar det är mitt tips.

eccentric

ADV
Gick med
17 Aug 2005
Hoj
r1200gs esa pwnage
190 2.3 skrev:
tunderace är ett ganska vettigt alternativ med extremt billig försäkring 3500kr/helår helförsäkring. (25kW). sedan går den ju mycket bra med bra drag i mellanregistret.

Låter som en intressant båge. Kollade lite på blocket och dom verkar ganska dyra. Har Yamaha någon motsvarighet i dagens sortiment. Du skriver 25KW men många som annonserar skriver 140-150 HK ? =) På bilsport och MC försäkring fins inte ens hojen att välja i listan över yamaha-modeller.

Men som sagt berätta gärna mer jag tycker hojen låter mkt intressant om man inte vill sattsa på en ren R-hoj.

/ecce

lembit_pet

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Thunderace
Tack för alla tips!
Verkar inte behöva oroa mig över att jag inte är dvärg. Som ni säger, det gäller att prova och känna hur man sitter (för det var inte utseendet som var det viktigaste faktiskt =) och bra att det finns andra som upplevt körskolans hoj som underdimensionerad!
Men först av allt: fixa lappen nu på torsdag... fan lite nervös redan... håll tummarna! :3freak

Gick med
9 Aug 2005
Hoj
zx9r o minminiminiimoto........jag e över 2 meter.......
Har just köpt en zx9r och sitter helt OK även då man är över 2 meter och väger 0,1 ton! :tungan

190 2.3

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
thunderace
eccentric skrev:
Låter som en intressant båge. Kollade lite på blocket och dom verkar ganska dyra. Har Yamaha någon motsvarighet i dagens sortiment. Du skriver 25KW men många som annonserar skriver 140-150 HK ? =) På bilsport och MC försäkring fins inte ens hojen att välja i listan över yamaha-modeller.

Men som sagt berätta gärna mer jag tycker hojen låter mkt intressant om man inte vill sattsa på en ren R-hoj.

/ecce

min är då reggad på 25kW d.v.s. ca 35hk, men den har ju 145hk utan strypbrickor.ca (128hk SAE på bakhjulet, 135 med dynojetkitt).
nu brukar många försäkringsbolag utgå från orginaleffekten, men tex länsförsäkringar går fortfarande på den reggade effekten. kan ju bli problem vid eventuell krach kan jag tänka mig, men 3500kr är ju billigare än halvförsäkring hos andra så det kan ju inte bli värre än att man inte får nå pengar.
Tycker det är en riktigt vettig hoj som inte har för extrem sittställning men ändå har effekt som en R-hoj. har inga mekaniska problem förutom att de kan glasa cylindrarna vid ca 4-5000mil och då börjar de dra mycket olja. man måste då horna cylinderloppen o byta kolvringar.

mvh

NiklasRR

Snart vuxen
Gick med
13 Jan 2005
Hoj
Fz6-N å Kxf 450
Är 1.90 kör zx6r -95 kör 15-20 mil tills jag blir trött i röven! Inga som helst problem med längden!

Goose

www.adobe.com
Gick med
28 Feb 2005
Hoj
Tillbaka i Kawwastallet-->ZXR750
lembit_pet skrev:
Jag är 188 cm lång och tänkte köpa en motorcykel till nästa säsong (uppkörning på torsdag!). Känner mig som en jättebäbis på körskolans lilla Suzuki 750 nånting, känns mycket bättre när jag krypkör runt mina PET-flaskor på svärfars 1100 från 80-talet (Suzuki 1100 gsx tror jag). Känns lagom stor och stadig och jag sitter mycket bekvämare, men samtidigt vill jag köpa nåt billigt med billig försäkring och jag bryr mig inte så mycket om hur stor motorn är, bara jag slipper sitta ihopkurad på en fjutt-hoj...
Nån som är lika lång som jag och kan tipsa om nån hoj som är skön att åka långt på, helst med fjällan bakom :tungan, och relativt billig att köpa och försäkra? Är dock inte sugen på nån gubb-custom...

Suzuki Bandit 1200-->skönare hoj är svår att hitta om man är 188+ i cm, men jag är ju iofs partisk i detta fall

eccentric

ADV
Gick med
17 Aug 2005
Hoj
r1200gs esa pwnage
lembit_pet skrev:
Vad tror ni om en Honda VFR då??

asså blir ju inte mycket skönare att sitta på utan att vara nån typ av jättehoj. troligen är den även skön om man är runt 2 meter lång. nackdelen är väl att den är lite tung samt väldigt dyr. Det är ju en erkännt bra hoj. Senare modeller är väl i alla fall lite mer sportiga.

Honda har ju erkännt bra kvalité på sina grejer men en sprojtans VFR är något extra. Lite gubbigt? Du kommer ju för eller senare ha en sån.. så varför köpa den nu när det går att ha en roligare hoj.

VTRen känns ju i alla fall lite hetare, eller? Lite billigare också.

serp

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2005
Hoj
Fazer
Är 1.90. Har tänkt skaffa en ER-5 eller CB500S. Nån som vet hur långa personer sitter på dem? Jag tycker själv att jag sitter ganska bra på körkolans ER-5, men det är också den enda hoj jag nånsin kört :p

eppe

51 veckor kvar
Gick med
4 Jun 2005
Hoj
Husabusaberg
serp skrev:
Är 1.90. Har tänkt skaffa en ER-5 eller CB500S. Nån som vet hur långa personer sitter på dem? Jag tycker själv att jag sitter ganska bra på körkolans ER-5, men det är också den enda hoj jag nånsin kört :p

Nej Nej Nej! Finns ju så mycke roligt i den klassen som man faktiskt kommer upp i gällande hastighetsbestämelser på... Kolla Hornet tex, kalas hoj!
Nej :fatta! på mig de ju du som ska ha den, köp de som passar dig. Lycka till :tummenupp

Phasma

Ny medlem
Gick med
30 May 2005
Hoj
Flera....
:tummenupp TRIUMPH SPEED TRIPLE....Är man välvuxen och man så är detta ett riktigt :banana roligt alternativ!! Börja mellan -02--04....efter det hände något......?!!

serp

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2005
Hoj
Fazer
eppe skrev:
Nej Nej Nej! Finns ju så mycke roligt i den klassen som man faktiskt kommer upp i gällande hastighetsbestämelser på... Kolla Hornet tex, kalas hoj!
Nej :fatta! på mig de ju du som ska ha den, köp de som passar dig. Lycka till :tummenupp
Tack för tipset, men frågan var väl ändå om de är för små för mig? :p
Jag ska strypa min blivande hoj till 25kW, så jag vill ha en alltför stor som jag kommer strypa ihjäl

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Tror du skulle sitta som en fläskläpp på denna ! Sitthöjd hela 50 cm , till det facila priset av 2495:- ! Slå till !! :D

Bifogat

• 8087_minimoto_green_black_full.jpg
    8087_minimoto_green_black_full.jpg
    43.5 KB · Visningar: 43
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha