Motorcykelolycka i Bredäng

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Men ändå! Preja en MC, det låter ju inte alltför vettigt...

För övrigt så grep polisen en MC-tjuv som kört omkull på någon gata här i Götet och sen försökt springa därifrån. Polisen gör TVÅ saker rätt på en dag verkar det som..

//Anders.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Ska inte polisen avbryta en biljakt om oskyldiga riskerar att skadas.. Såvida hojen inte var stulen så är ju inte tjejen något annat än en oskyldig passagerare till en puckad chaför.. detta borde ju vara en anledning för polisen att inte vara så drastiska att de prejar dem... sitter bara här och spekulerar..

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Det var fan vad det skall vara blödigt varje gång en sådan här sak händer. Vad skall snuten göra då? Skall alla brottslingar på MC ha fri lejd eftersom dom små puttenuttarna kanske kan skada sig vid en eventuellt påtvingad inbromsning?

I så fall så kommer snart varenda pundare i Sverige att cruisa runt på hojar. Jag vet inte vart era sympatier ligger, men själv känner jag väldigt begränsad sympati med drägg, avskum och annat skit.

Och ja, jag skiter i att tjackhoran bakpå var "oskyldig". Hänger man på en pundare på hans hoj/bil/whatever så får man skylla sig själv.

Preja fler pundare!

rerell

?!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ja
Kom misstanken om drogpåverkan före eller efter att polisen hade prejat mc-föraren? Det har viss betydelse i sammanhanget tycker jag.

chrilleus

Motlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KLE 500
sgtpepper skrev:

Och ja, jag skiter i att tjackhoran bakpå var "oskyldig". Hänger man på en pundare på hans hoj/bil/whatever så får man skylla sig själv.

Preja fler pundare!

Även om det var din egen lillasyster som råkat hamna i dåligt sällskap? :rolleyes:

Rille

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha MT10 -17
Spelar ingen roll vem det är, ALLA är någons syrra , brorsa, morsa ,farmor eller någon annan släkting

Clansman

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hojlös för tillfället
Det var fan vad det skall vara blödigt varje gång en sådan här sak händer. Vad skall snuten göra då? Skall alla brottslingar på MC ha fri lejd eftersom dom små puttenuttarna kanske kan skada sig vid en eventuellt påtvingad inbromsning?

Om killen varit ensam på hojen, kört som ett svin och om snuten dessutom hade kunskapen att han var narkotikapåverkad el. en god misstanke om det, eventuellt. Men visst är det sjukt att preja en hoj med passagerare på, det leder ju i 99% av fallen till avsevärt mer skada än vad föraren åstadkommer genom sin körning..
Märkligt att det är tillåtet att preja hojar, med tanke på hur oskyddad man är på MC.

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
Som det sagts så många gånger förr:
Don´t do the crime if you can´t do the time.
Fanns väl ingen oskyldig i detta. Hellre att en påverkad krachar sig själv och passageraren som hängt med mot polisen (hon bör ju vetat om att man inte ska åka MC med påverkade) än att dom möter nån riktigt oskyldig.
Fri lejd bara för att det är MC är ju dumt, tvivlar på att snuten inte överväger riskerna heller, skulle säkert inte trängt nån av motorvägen i 150+
Bottom line, varför stannade han inte innan??

Clansman

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hojlös för tillfället

En amerikansk slogan, och vi ser ju hur lyckat det samhället är..
Problemet är ju att om samhället är korrumperat så blir det där en tråkig regel............................ du kan ju applicera den på kvinnan som ska stenas till döds i afrika.. Som svenska rättsamhället börjat se ut senaste åren där poliser tar sig vilka rättigheter som helst, sen nekar dom i domstol (hålls om ryggen av åklagare som lägger ner förundersökningar och inte vill ta upp oegentligheter begågna av snutar). Då säger vissa "men dom är ju bara människor, människor gör fel.." Problemet är ju bara att "Svensson" förväntas alltid stå för vad han gjort och ta sitt straff, detta gör aldrig / behöver aldrig poliser göra. Dessutom döms dom i i princip aldrig till något annat än avsked, och tom. det är ovanligt, samma brott som Svensson åker i fängelse för. Korrumperat anser jag. Alla är väl lika inför lagen??

Fanns väl ingen oskyldig i detta.

Hon som var passagerare visst är väl hon att betrakta som oskyldig i lagens ögon?? Annars kan man ju meja med automatgevär in i en hög med människor där man misstänker att det finns en mördare också.

FolkE

TyresoMoto.tk
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
On G
Gulsnabbtrajja skrev:
Som det sagts så många gånger förr:
Fanns väl ingen oskyldig i detta. Hellre att en påverkad krachar sig själv och passageraren som hängt med mot polisen (hon bör ju vetat om att man inte ska åka MC med påverkade) än att dom möter nån riktigt oskyldig.
Fri lejd bara för att det är MC är ju dumt, tvivlar på att snuten inte överväger riskerna heller, skulle säkert inte trängt nån av motorvägen i 150+
Bottom line, varför stannade han inte innan??

Håller med, en drogpåverkad mcförare är väl en väldigt stor trafikfara? Tycker det var bättre att han och passageraren låg i diket än någon annan som kunde kommit i vägen för dessa.

Dontuworry

passiv sporthojare
Gick med
15 Jul 2003
Hoj
ingen längre......
Ska man verkligen ta allt som skrivs i tidningen ordagrant ?
Vi har ju ingen aning om exakt vad som hände, jag tror (kanske naiv) att polisen säkerligen gjorde bedömningen att deras "prejning" kunde ske relativt riskfritt.

Preja måste väll inte betyda närkontakt !? de kanske ställde sig i vägen ??

Jag har fortfarnade STORT förtroende för vår poliskår och försvarar dem gärna. Men våra mediers sätt att rapportera utifrån sälja-fler-tidningar lr mer lyssnare/tittare kommer jag aldrig försvara......

Vad vet vi, vad vet medierna ?

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Dontuworry skrev:
Ska man verkligen ta allt som skrivs i tidningen ordagrant ?
Vi har ju ingen aning om exakt vad som hände, jag tror (kanske naiv) att polisen säkerligen gjorde bedömningen att deras "prejning" kunde ske relativt riskfritt.

Preja måste väll inte betyda närkontakt !? de kanske ställde sig i vägen ??

Jag har fortfarnade STORT förtroende för vår poliskår och försvarar dem gärna. Men våra mediers sätt att rapportera utifrån sälja-fler-tidningar lr mer lyssnare/tittare kommer jag aldrig försvara......

Vad vet vi, vad vet medierna ?

HÅLLER MED FULLT UT!!!! :tummenupp

Förutom det där med att polisen är bra...... iallafall ibland ;)

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Gulsnabbtrajja skrev:
...Bottom line, varför stannade han inte innan??
Irrelevant fråga. Ett dåligt omdöme eller ett felaktigt beslut skall inte leda till direkt livsfara.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept