Motorcyklar jag saknar

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Den här är nästan lite för modern för tråden men:

Suzuki K6 Yoshimura (fabrikstrimmad ltd ed.)
Suzuki-GSX-R-1000-K6-Yoshimura-2005.jpg



Finns inte att köpa i europa utan bara i japan!

150 KW 205 hp @ 11800 rpm (213 hp with SRAD) :Bugar

Den här funkar också...:rolleyes:

tularis44.jpg


the Tularis 800 – which two-stroke fanatics should love. The bike is fitted with a two-stroke, 772cc parallel-twin (taken off a Polaris snowmobile!) that produces a massive 183 horsepower at 8,700rpm. With a measured 161bhp at the rear wheel and a dry weight of 119 kilos,
 
Last edited:

pinocchio

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2007
Ort
Skutskär
Hoj
1998 Suzuki Gsxr 750
Är det nån som vet om FZR 750 Genesis någonsin såldes i Sverige?

Tror ej modellen såldes i Sverige, det troliga är att hojen är väldigt ovanlig totalt sett, FZ750 som med aluminiumram blev FZR750 som sedan blev den riktigt ovanliga FZR750R "OW01" Yamahas homologiseringsbike för Superbikeserien. Jag saknar en sådan i mitt garage ochså. Tror att generalagenten föredrog att importera 1000cc modellen. Toyman

Hej Toyman.

Jag tror det du skriver stämmer.
Det gick en FZR 750 i Gävle sent 80 och tidigt 90 tal och den var privatimporterad om jag minns rätt.
/ Peter
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Jag har varit utan båge så länge nu att jag saknar min första båge något oerhört. Kawasaki ZXR-750 är i mitt tycke en av få japanska bågar med en egen "själ och unik identitet". Särskilt J1 och J2, hade själv en J1:a vars färgschema flirtade med Moder Svea:

zxrri.jpg


Var/är även mycket förtjust i efterföljaren:

protar.jpg


Får man drömma om framtiden skulle, om ekonomin tillåter, det vara optimalt med en renodlad race-hoj för att åter kunna köra på bana samt komplettera med en sporttouring så tanten kan åka med lite då och då.
 

Mikael_1150

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Linköping
Hoj
TDM 850 -99, GSX 1100 -84, YZ 250 -79, XT125R
Jag saknar en stor tvåtakts-offroad. Det har ju funnits en del försök genom åren,
på senare tid med bl.a TS250X och DTR250.

Det ska vara en stor, modern offroad, (skivbroms, single dämpare bak, vettig framgaffel),
och en motor med vattenkylning, sep.smörjning, reed ventiler, rörlig avgasport osv.

En Yamaha DT400R YPVS eller Honda MTX500RW?? Anyone?? :yoparty

/ Mikael
 

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ludvika
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
"Som aldrig kom till Sverige"

Tror inte att Honda Hornet 250 kommit hit. Rad-4:a på 250cc vore grymt. :) Synd att 250-Ninjan bara har tvin.......
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Wankeln kommer att gå på IoM TT i år.
Comandon påstås vara färdig för försäljning när som helst.

Nu tror jag på det.
Företaget är åter i Brittisk ägo.
Jänkarna bara svamlade och försnillade pengar.
Fast Norton sköt mest motorer på IoM-TT i år och kom inte till start i Seniorracet.
 

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Ett antal med och utan motor
Drysdale med 750 cc V8. tekniskt ganska intressant, snyggare hojar finns men ljudet, då den enl tillverkaren skulle varva upp mot 20000 rpm, måste bli ngt outstanding
 

Bifogat

  • Drysdale%20v8.jpg
    Drysdale%20v8.jpg
    131.7 KB · Visningar: 112

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Asså ursäkta,men italienska fälgar passar inte på en japansk motorcykel.



Dra åt helvete, va ful den var:brinnerup


Tyskar, japaner, österrikare och italienare, det spelar ingen roll. De torskade andra världskriget, de får liksom aldrig till det. :D

Amerikanskt eller engelskt ska det va :fakta

Det håller ju tom Giovanni-Bussei med om :D

giovanni-bussei.asp4569img1.jpg


http://1.bp.blogspot.com/_JNgH2kk8p...Y/Yby-SAZaSVM/s1600-h/Sideburn+Bussei+4a.jpeg

Här sitter han på sin egen Harley XR1000. En eftertraktad gathoj som HD bara tillverkade 1983 och -84. Den hade den legendariska XR-750 flattrackfabriksräcermotorn som för dessa gathojar ökades till 1000 cc. Typiskt för XR-motorerna är att båda topparna har avgasporten vänd framåt för bra kylning av hetändan av topparna under ovalbaneracen.

Såldes bara i några få ex i Sverige.

/J
 
Last edited:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Här sitter han på sin egen Harley XR1000. En eftertraktad gathoj som HD bara tillverkade 1983 och -84. Den hade den legendariska XR-750 flattrackfabriksräcermotorn som för dessa gathojar ökades till 1000 cc. Typiskt för XR-motorerna är att båda topparna har avgasporten vänd framåt för bra kylning av hetändan av topparna under ovalbaneracen.

Såldes bara i några få ex i Sverige.
Annars så är ju högersidan av den hojen den snyggare sidan. Jag gillar förgasarnas placering.
Harley%20XR1000%2084.jpg


I mitt tyckte så finns det alldeles för få Moto Morini på vägarna i Sverige.
moto-morini-drop-the-2_1024x0w.jpg
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Annars så är ju högersidan av den hojen den snyggare sidan. Jag gillar förgasarnas placering.
Harley%20XR1000%2084.jpg
Ja jag visste inte vilken sida jag skulle välja, Less is more.
Men högersidan är cool med sina feta Mikunis och K&N-Filter. Built for Brassa

/J
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top