Ingen som vet om en r6a kan gå som mellan?
Tar man 35/185 blir det 0,189.
tjänstevikten på en r6a är 185kg
Tacksam för svar!
Om originaleffekten är under 70 kw så ja. Men det är den inte så, nej.
Ingen som vet om en r6a kan gå som mellan?
Tar man 35/185 blir det 0,189.
tjänstevikten på en r6a är 185kg
Tacksam för svar!
Om originaleffekten är under 70 kw så ja. Men det är den inte så, nej.
Fan så tråkigt! Vet du vad en ktm 530-525 har i kw och tjänstevikt? nyare modellerna?
Hittar inga reg nummer på blocket så kan ej se.
Nej, den får du inte köra.Får jag fråga en sak då!
Tog a2 kortet häromdagen, men är kass på uträkningar om vad jag får köra för något. en kompis sa något om att jag skulle få köra en Yamaha R6.. för att det är högst 600c i motorn?
om jag skulle köpa en r6:a som har 93kw. och väger 185. så blir det 1.98Kw/Kg då får jag alltså inte köra den på mitt A2 kort? eftersom den har högre effekt en 70kw?
om jag skulle köpa en r6:a som har 93kw. och väger 185. så blir det 1.98Kw/Kg då får jag alltså inte köra den på mitt A2 kort? eftersom den har högre effekt en 70kw?
Effektförhållandet spelar ingen roll på en R6:a. Precis som Ulvhamne skriver så får du inte köra den eftersom ursprungseffekten är för hög (93 kW > 70 kW).
Mitt tips är att börja med att leta efter en motorcykel som ligger på max 70 kW i ursprungseffekt, sedan räkna på om vikten ger max 0,2 kW/kg om du stryper ner den till 35 kW, efter det kollar du om det finns strypsatser till just den modellen som tar ner den till 35 kW. Fokusera mer på effekten, mindre på modellen.
Ps
Dessutom har du räknat helt fel. 93 kW och 185 kg ger 0,5027 kW/kg ostrypt.
jaha! okej, så en sista idiotförklaring nu då. vi säger att en mc med 60kw delat med en vikt som inte blir mer än 0.2, men eftersom den är över 35Kw, så måste jag fortfarande strypa ner den till 35kw?
Japp. Läs Ulvhamnes inlägg (#51) igen.
Så alltså en en 300 ninja som har en tjänstevikt på 175kg och har motorefekt på 29kw. 29/175 = 0.16.. de är ju godkänt för mig att köra.
tänker jag rätt nu alltså???? Den är ju ganska snygg med, men kanske inte så mycket kräm i dock..
Så alltså en en 300 ninja som har en tjänstevikt på 175kg och har motorefekt på 29kw. 29/175 = 0.16.. de är ju godkänt för mig att köra.
tänker jag rätt nu alltså???? Den är ju ganska snygg med, men kanske inte så mycket kräm i dock..
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|