'Motorcyklist körde i 200 km/tim'

Brukar du minst i 200km/h nästan dagligen ?

• Antal röstningar
    0

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
69:an skrev:
För att återknyta till pollen; nej jag kör inte 200+ nästan varje dag. Jag gör det då och då, men jag tycker inte att de vägar där det går att hålla 200+ är särskilt roliga att köra hoj på. Jag trivs bättre på krokiga landsvägar där någon raka kanske tillåter 150. Bara tresiffriga vägnummer. :)
man måste ju komma till jobbet även om man tycker det är roligt eller inte...

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
raukroland skrev:
Ja det kan man undra...
Om det hade sabbat Tjeckien hade jag kunnat förstå det men Polen... :)
Jag förstår ingenting... :tungan

Han menar nog Nordpolen...

Nordpolen åt nord-polackerna

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
ja, men bara på hoj. Kör ofta långa sträckor så "bra" tillfällen brukar hittas.

Med bilen går de ju knappt över 100 :gnissla

Joeni

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2004
Hoj
cbr900rr -92
"Först sedan polismannen kört upp jämsides och gjorde stopptecken stannade 32-åringen."

hur fort gick det då för polismannen... osså börjar han vifta med armarna? :va
låter ju livsfarligt.
:brinnerup
eller hur gör man stopptecken?

sandstream

Guest
Kawwa skrev:
Brukar skelv ligga i vegrenen i 230+, det ryker så coolt om gruset då och alltid så stör det nogån !!!! :D Bilister tjör så sakcta så dom borde ha nakcskått, direkct!!
:D :tummenupp

sandstream

Guest
Olzki skrev:
Det behöver inte nödvändigtvis vara idioti, långtifrån. Precis som du säger kan man välja sin tillfällen och det är enligt min mening inte givet att man kört vårdslöst enbart utifrån de uppgifter som framkommit i detta fall. Dessutom är det inget som säger att inte en moraltant också kan vara en idiot, dubbel så trist. :tungan
Du börjar likna en stalker i dina inlägg.
Snodde jag din leksaksbil på dagis eller vad?

Har du läst artikeln? Har du körkort?
Att köra över 190 km/h och då passera bilar på fel sida är vårdslöshet i trafiken, om du inte visste det. :rolleyes:

Olzki skrev:
Vore jag dig Sandstream skulle jag faktiskt försöka se saker och ting ur ett bredare perspektiv och med ett något mer kritiskt förhållningssätt till "överheten". Du påminner mig om personkategorin som gärna gör som "pappa alltid sagt" utan att ifrågasätta speciellt mycket. Det behöver inte vara något negativt men det utelämnar inte sällan en hel del utrymme för eget tänkande. Om man inte känner sig trygg på vad man gör så är det självfallet enklast att bara följa de lagar och normer som samhället bygger på till punkt och pricka. Det är inte fel.
Det du insinuerar tyder på att du verkar ha allvarliga problem och tror att du själv står över andra människor. :tomten

Min farsa, vad han nu har med detta att göra, har kånkat runt mig på sin hoj från Abisko till Dubrovnik och vi har tillsammans lagt några tusen mil varav ett fåtal i laglig hastighet.
Så att jag skulle ha fått en uppfostran om att alltid köra lagligt kan du ta och stoppa upp där solen inte skiner :arsele

Jag känner mig väldigt trygg i mig själv och sticker inte under stolen med att jag också bryter mot lagen varje gång jag är ute och kör hoj.
Skillnaden mellan mig och troligtvis dig (som verkar ha en skev bild av poliser) är att jag väljer mina tillfällen och kryssar inte mellan bilar som en GR-wannabe.
(Det är väl ingen avancerad gissning att tro att någon av hans filmer går på repeat hemma hos dig :hihi )

Olzki skrev:
Betrakta dock följande:
Lagen säger vad som är rätt och fel juridiskt men inte moraliskt. När man därtill kommer till trafiklagen så lämnar denna mångt och mycket kvar till den individuella föraren. Min uppfattning är inte att det inte nödvändigtvis är förenligt med överhängande fara att med motorcykel passera på höger sida på motorväg. Detta beror givetvis på omständigheterna vid det aktuella tillfället. Något man av uppenbara skäl inte kan ta hänsyn till i lagstiftningen då trafikförordningen liksom lagen i övrigt skulle bli alldeles för omfattande.

Följaktligen gör jag den bedömningen i det i vissa fall, trots frånvaro av direkt stöd i lagen, inte är oförenligt med rimlig hänsyn till andra trafikanter att med motorcykel passera på höger sida.
Din uppfattning är relativt ointressant speciellt som du försöker blanda in moral som inte har ett pink med lagstiftning att göra och din bedömning är lika intressant som Anja Pärssons bindor :hihi

Olzki skrev:
Mitt ordval "stackare" kan måhända reta en eller annan moralväktare eftersom det låter som jag redan tagit ställning till fördel för fortköraren. Det har jag inte. Det kan mycket väl vara så att det var en oförsvarlig omkörning men eftersom jag utgår från att det är trafikpolisen ord som domen baseras på känner jag mig tvingad att betrakta det med viss skepsis. Något du borde pröva nån gång. ;)
Hur naiv är du egentligen? Tror du på teorierna om att människan inte varit på månen? Att det är utomjordingar som styr jorden?

Tror du på fullaste allvar att polismannen hittade på en historia, bemödade sig med att jaga i kapp killen som körde och sedan la x antal timmar på att infinna sig vid rättegången?
De har bättre saker för sig!

Olzki skrev:
Hur var filmen "Faster" förresten?
Klarar ju inte att tänka själv så du kanske kan ge mig en recension?

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Det tog mig 8 sekunder att rösta i pollen, ungefär lika lång tid som det tar att nå 200 :fakta

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
"Först sedan polismannen kört upp jämsides och gjorde stopptecken stannade 32-åringen."
Gjorde snuten detta i 190? Låter ju nästan så. :rolleyes:

Nobody

Medlem
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
BMW S1000RR 2017
Varje dag som man är ute och kör så är det oundvikligt att inte komma över 200... men det är inget man håller stumt utan så fort accelerationen är över så släpper jag gasen och låter hojen rulla till vanlig fart... Men att hålla över 200 konstant varje dag händer inte för mig iaf

Art Vandalay

#149 Open
Gick med
9 Nov 2003
Hoj
KTM 525 SMR
Anledningen till att jag skaffade sporthoj från första början var att jag gillar att köra fort som fan , annars så finns det ju andra billigare alternativ om man gillar att köra max 110km/h.
Tror att dom som påstår att dom inte kör 200++ undanhåller en del av sanningen, vad är annars vitsen med 150 hk+?? :yoparty

sandstream

Guest
Art Vandalay skrev:
Anledningen till att jag skaffade sporthoj från första början var att jag gillar att köra fort som fan , annars så finns det ju andra billigare alternativ om man gillar att köra max 110km/h.
Tror att dom som påstår att dom inte kör 200++ undanhåller en del av sanningen, vad är annars vitsen med 150 hk+?? :yoparty
Jag tror också att de flesta kör över 200 titt som tätt men en del väljer att göra det på jävligt korkade ställen.

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
när man kommer ut på e4:a, e18 o en del andra lite större vägar (läs 90+ vägar) så orkar man ju bara inte sitta o titta på naturen hela tiden.
sen är ju R hojar inte byggda för lågfart... under 160 så blir man ju snabbt trött i armarna.

de få gånger jag åkt till tokholm på e4:an så är hastigheten sällan under 200.

i somras låg jag o körde utefter e18 mellan örebro->karlskoga, lagom fart sådär runt 160+.
Tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut säjer det bakom mig o en MC polis brummar om med blåljus o krejjer på, (slicks, miniskylt, utan blinkers, utan backspeglar hade jag)
sen undrade jag vart han var på väg för han stannade inte mig iallafall... jag hängde efter honom in till karlskoga istället ;)

Ja, jag kör för fort, det gör jag så gott som alltid. Det gör "alla andra" jag känner också.

kan det va en av anledningarna till att det blir mer banåkning än gatåkning i år? :hihi

sen kör jag faktiskt ordentligt där det finns behov för det -50 vägar osånt :3freak

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
sandstream skrev:
Du börjar likna en stalker i dina inlägg.
Snodde jag din leksaksbil på dagis eller vad?

Har du läst artikeln? Har du körkort?
Att köra över 190 km/h och då passera bilar på fel sida är vårdslöshet i trafiken, om du inte visste det. :rolleyes:

Det du insinuerar tyder på att du verkar ha allvarliga problem och tror att du själv står över andra människor. :tomten

Min farsa, vad han nu har med detta att göra, har kånkat runt mig på sin hoj från Abisko till Dubrovnik och vi har tillsammans lagt några tusen mil varav ett fåtal i laglig hastighet.
Så att jag skulle ha fått en uppfostran om att alltid köra lagligt kan du ta och stoppa upp där solen inte skiner :arsele

Jag känner mig väldigt trygg i mig själv och sticker inte under stolen med att jag också bryter mot lagen varje gång jag är ute och kör hoj.
Skillnaden mellan mig och troligtvis dig (som verkar ha en skev bild av poliser) är att jag väljer mina tillfällen och kryssar inte mellan bilar som en GR-wannabe.
(Det är väl ingen avancerad gissning att tro att någon av hans filmer går på repeat hemma hos dig :hihi )

Din uppfattning är relativt ointressant speciellt som du försöker blanda in moral som inte har ett pink med lagstiftning att göra och din bedömning är lika intressant som Anja Pärssons bindor :hihi

Hur naiv är du egentligen? Tror du på teorierna om att människan inte varit på månen? Att det är utomjordingar som styr jorden?

Tror du på fullaste allvar att polismannen hittade på en historia, bemödade sig med att jaga i kapp killen som körde och sedan la x antal timmar på att infinna sig vid rättegången?
De har bättre saker för sig!

Klarar ju inte att tänka själv så du kanske kan ge mig en recension?

Av ditt svar att dömma tog du den kritiken ganska hårt. Sry i så fall, det var inte avsikten. :(

Du och jag resonerar fundamentalt olika där jag tycks ha en helt annan syn på individens egen förmåga att göra bedömningar. So be it.

Jag anser mig därtill inte alls ha en skev bild av polisväsendet men har uppenbarligen en avsevärt mer ifrågasättande hållning av samhällets regler och normer. Dessa är skapade av människor som inte alltid fattar optimala beslut liksom att samhället förändras och därmed förutsättningarna som ligger till grund för ett beslut. Jag upplever mig inte som ensam med denna inställning då lagar och normer ständigt ifrågasätts oavsett om det gäller trafikförordningen eller lagen som reglerar vad som betraktas som våldäkt eller inte.

/Olzki

sandstream

Guest
Olzki skrev:
Av ditt svar att dömma tog du den kritiken ganska hårt. Sry i så fall, det var inte avsikten. :(
Bra, då kanske du kan tänka dig för innan du skriver nästa gång :)

Olzki skrev:
Du och jag resonerar fundamentalt olika där jag tycks ha en helt annan syn på individens egen förmåga att göra bedömningar. So be it.
Nej, det tror jag att du har fått om bakfoten.
Du skriver saker som uppfattas som att det är synd om den som kör om bilar på insidan i 190 blås.
Det finns ett ordspråk som går ungefär så här: "If you can't do the time, don't do the crime".
Eller på svenska: "Ger man sig in i leken får man leken tåla".

Vad jag menar är att om man uppenbart bryter mot lagar får man vara beredd att ta sitt straff och inte gnälla när farbror polisen tar en i örat.

Du verkar förespråka någon typ av anarki där det är upp till var och en att fatta beslut om vad som är rätt och fel.
Visst, det kanske funkar i en by med 3 invånare och en ko men ute i stora världen är det lite annorlunda.

Olzki skrev:
Jag anser mig därtill inte alls ha en skev bild av polisväsendet men har uppenbarligen en avsevärt mer ifrågasättande hållning av samhällets regler och normer. Dessa är skapade av människor som inte alltid fattar optimala beslut liksom att samhället förändras och därmed förutsättningarna som ligger till grund för ett beslut. Jag upplever mig inte som ensam med denna inställning då lagar och normer ständigt ifrågasätts oavsett om det gäller trafikförordningen eller lagen som reglerar vad som betraktas som våldäkt eller inte.
Jag har aldrig påstått att lagarna är perfekta men när det gäller fallet i denna tråd så känns det rätt glasklart att killen gjorde fel.
Skulle vara intressant att höra din motivering till varför man ska köra om bilar på högersidan på tex motorvägen?

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
burner skrev:
Jojo, verkar vara en jättenyhet för Nerikes att någon körde 200km/h med MC :rolleyes:

http://www.nerikes.se/artikel.asp?intId=850522

Skulle dom skriva om varje person som kör i 200km/h eller mer så skulle det bli ganska så många rubriker om dagen bara från Örebro.

Kör du över 200km/h nästan dagligen ?
Vafan tom med bilen kör man ju runt 200 varje gång den får rulla :) Synd att budhojen knappt gör över 90 :tungan

skövde_pöjk

Team Piratos Racing
Gick med
21 Sep 2004
Hoj
R1 för gat bus & R6 räser för bansmiskning
hehe klart man bränner på över 200! den som äger en sporthoj ska inte försöka få mig att tro att dom aldrig dragit hojen över 200... ALLA gör det....punkt slut!

dom flesta har förmodligen bottat hojen på allmän väg med och då snackar vi farter närmare 300km/h....så moralsnack i den här frågan är lite bror duktigstil..

sen kan mnan väl iofs tycka att det är onödigt att köra om på fel sida å skit men är det highway så säger jag som Starsky "DO IT....DO IT":)

rozen

.:karatekissemiss:.
Gick med
10 Feb 2005
Hoj
nada =/
Olzki skrev:

/Olzki

Är du filosof? :tummenupp :tungan

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...