Motorcyklist prejades av lastbilschaufför

Westfield

Gubbe
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
VT-750, NV-11
traktorchauffören får för sig att med flit svänga ut skopan i mitt körfält när jag närmar mig, istället för att fortsätta med sitt grävande, jag körde inte fortare än att jag precis kunde köra om bilen innan avstängningen, det hela var tydligen för mycket för traktorchauffören :näsblod

Råkade ut för liknande, en vägarbetare som fick för sig att skicka ut en stor kona mitt framför mig, höll dock inte högre fart än att jag kunde stanna.
Det slutade med att gubbfan hade konen som huvudbonad vilket resulterade i polisanmälan, naturligtvis motanmälde jag och blev faktiskt frikänd då rätten ansåg att jag inte kunde tänka klart pga adrenalinruset.
Gubben däremot dömdes till böter för vårdslöshet i trafik.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Råkade ut för liknande, en vägarbetare som fick för sig att skicka ut en stor kona mitt framför mig, höll dock inte högre fart än att jag kunde stanna.
Det slutade med att gubbfan hade konen som huvudbonad vilket resulterade i polisanmälan, naturligtvis motanmälde jag och blev faktiskt frikänd då rätten ansåg att jag inte kunde tänka klart pga adrenalinruset.

men jösses, bra att det blev rätt i rätten.

adrenalinruset är inte att leka med, en hundägare hade inte uppsikt på sin lösa som hund flög ut framför framhjulet när den jagade en katt, glad att jag inte stannade utan bara körde förbi och bad han koppla hunden :näsblod

Benevolensky

Screw you guys.
Gick med
18 Aug 2009
Hoj
CBF600SA
Jag har varit med om liknande situationer, och det på samma dag och nära geografiskt.

En SUV höll på att präja in mig i vänstra räcket på tranebergsbron i sthlm när han kom från påfarten från Traneberg och tyckte att han ville köra exakt där jag var. Jag upptäckte att något var lurt med den där snubben och fick ögonkontakt men trots det ville människan in på millimeterna där jag va. Jag hade hög växel vilket gjorde att jag inte bara kunde gasa i väg (nu kör jag alltid med en lägre växel för att kunna just axa om det behövs). Slutade i alla fall med att jag slog in backspegeln och gasade iväg så gott jag kunde.

Den andra senare samma dag tyckte det var ok att köra in i min fil i Bromma rondellen och var nära på att preja in mig i refugen. Härligt! Speciellt att jag den dagen valde att kära i jeans och sneakers tof jobbet.

Fan, samma väg jag åker varje dag. Brommarondellen är ju inte direkt en trafikplats som vardagsbilisten briljerar i.

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv

HAHAHA så jävla rätt!! man undrar hur vissa idioter tänker, skulle det varit bättre för deras vägarbete om du krashat pga att du skulle kört på konan eller? jävla fucktards det finns..

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Vilket straff han fick också.. 50h.. Tycker att det lastbilschaffisen gjorde var betydligt grövre än det straff han fick. Visste inte att straffet var så lågt för att ha försökt döda en människa. MC-föraren hade lika väl kunnat ha oflyt och fastnat under lastbilen. Fan va förbannad man blir när man läser sånt här.

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Det är att jobba med ett kommunal jobb:gnissla

Hmm Kommunal är en fackförening, men om vi kortar ner ordet kommunal till kommun så blir det helt rätt och där kommer Lastbilchaffören få sona sitt straff, hoppas han för torkar bajs på sjukan.:tummenupp

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
Det är att jobba med ett kommunal jobb:gnissla

Då jag hör en nedlåtande ton mot kommunalare...?
Utan dom så skulle du inte kunna göra/använda så mycket i samhället...

Hört talas om Tekniska förvaltningen? :tummenupp

Tex...

-Skog och mark
-Fastigheter
-verkstadstekniker
-Gator och torg
-Rör och ledningar
-kontor

och mååånga många fler..

en liten mix av olika företag kan man säga..
fast då kommunalt...

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
VÄLDIGT billigt! Man hoppas ju att åklagaren överklagar fallet. Hovrätten skulle förmodligen skärpa straffet.

Tycker att mordförsök skulle varit en mer rättvisande anklagelsepunkt.

Ja, eller iaf dråpförsök.. Tycker nog chaffisen borde dö :hihi

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Ingen
De här råkade jag ut för förra helgen. Han gjorde det med flit 100%, låg långt till höger i filen tills jag nästan va ikapp honom då kastade han sig till vänster-höger 3 gånger... :mad:

De här fick jag me på kameran.
[YOUTUBE-ID]AP4RdO8VcYU[/YOUTUBE-ID]

Straff?

Edit: Pausa vid 27 sekunder :död

Last edited:

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Då jag hör en nedlåtande ton mot kommunalare...?
Utan dom så skulle du inte kunna göra/använda så mycket i samhället...

Hört talas om Tekniska förvaltningen? :tummenupp

Tex...

-Skog och mark
-Fastigheter
-verkstadstekniker
-Gator och torg
-Rör och ledningar
-kontor

och mååånga många fler..

en liten mix av olika företag kan man säga..
fast då kommunalt...

Är själv kommunalare:tummenupp så det vär ingen nedlåtande ton utan bara sanningen

Hmm Kommunal är en fackförening, men om vi kortar ner ordet kommunal till kommun så blir det helt rätt och där kommer Lastbilchaffören få sona sitt straff, hoppas han för torkar bajs på sjukan.:tummenupp

Brukar ofta vara inom vård omsorg

Last edited:

1wheeldrive

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2010
Hoj
2007 KTM 990 Superduke
Vilket jävla rövhål :arsele Suck, ibland skäms man verkligen över att vara lastbilschaufför.. Skottpengar på idioter utan trafikvett
:kulspruta :död
:machinegu

Ellex

Skånsk Wiking
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
En sån röd :)
Nä vänta, en lastbilschaffis som agerar som ett RÖVHÅLL i trafiken.. Menar du allvar!?!? stoppa pressarna!!

App app app, kör själv både lastbil å hoj ! Å jag skulle aldrig få för mej att göra en så fruktansvärt korkad grej, samma för d flesta av mina kolleger (många hojåkare). Men håller med, idioten skulle få känna på nåt likvärdigt (typ bli prejad av en suv när han sitter på dotterns trehjuling) :yoparty !

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Ingen
Vad sysslar han med??? :näsblod

Jadu, han tyckte väl att de kunde vara kul att skrämmas lite.

Va så sinnessjukt nära, kameran missar endel.
Blev inte bättre av att jag hade möte efter ett tag så hade jag blivit mer rädd å stannat några sekunder till i mötande så hade jag frontat...

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Blev inte bättre av att jag hade möte efter ett tag så hade jag blivit mer rädd å stannat några sekunder till i mötande så hade jag frontat...

Verkar vara en väl planerad omkörning....

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
Är själv kommunalare:tummenupp så det vär ingen nedlåtande ton utan bara sanningen

Brukar ofta vara inom vård omsorg

Jobbar du som mig, inom tekniska förvaltningen? :)
jag sliter i en verkstad.. ?
vad gör du själv? :)

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK

han vet inte vad han sysslar med, likaså kongubben etc., en mer oerfaren förare etc. så går det fort jävligt illa, bilarna bakom hade blivit fina vittnen ifall du hade frontat, hade nog vart jobbigt för föraren få se den filmen ifall du frontat......

Last edited:

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Ingen
Verkar vara en väl planerad omkörning....

Hade hyfsade marginaler tycker jag ialf. Hur långt hinner man på 4 sekunder i omkörningshastighet?

Men jag skulle såklart ha tänkt på att jag kan bli tvingad att stanna längre i mötande pga prejning av medtrafikanter

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln