Motorcyklister som åker förbi bilköer är rövhål?

snobben

stunt4life
Gick med
19 Apr 2003
Ort
kungliga huvudstaden
Hoj
ktm & suzuki
:rolleyes: okey, skulle inte tro de!! mig gör de inget om jag stod i en kö och en mc körde förbi i vägrenen,säg nån person som skulle ställa asig i en kö med mc och vänta! :eek: finns inga sånna typ, om den där personen i fråga skulle ha mc så sätter jag 1000kr på att han också skulle göra så! det hör till mc s "rättigheter" om man kan säga så! :fakta
 

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
snobben skrev:
:rolleyes: okey, skulle inte tro de!! mig gör de inget om jag stod i en kö och en mc körde förbi i vägrenen,säg nån person som skulle ställa asig i en kö med mc och vänta! :eek: finns inga sånna typ, om den där personen i fråga skulle ha mc så sätter jag 1000kr på att han också skulle göra så! det hör till mc s "rättigheter" om man kan säga så! :fakta
Finns den ftf kvar? Var ju uppe förra året vid denhär tiden med...
 

NordhNet

05´s första fortkörare? Japp
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Landskrona
Hoj
CBR900RR Eldblad -95
snobben skrev:
:rolleyes: okey, skulle inte tro de!! mig gör de inget om jag stod i en kö och en mc körde förbi i vägrenen,säg nån person som skulle ställa asig i en kö med mc och vänta! :eek: finns inga sånna typ, om den där personen i fråga skulle ha mc så sätter jag 1000kr på att han också skulle göra så! det hör till mc s "rättigheter" om man kan säga så! :fakta

Yttermera är en humorsajt. Allt där är skrivet på skoj :tummenupp
 

Jerk Off

Jag skrapar rutorna (bil)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholmarna
Hoj
Ducati 900ss
Re: Re: Motorcyklister som åker förbi bilköer är rövhål?

L-Born skrev:
Jag säger så här..Om jag skulle sitta i en bil kö med bil o samtidigt se någon mc förare köa då skulle jag bli sne...

Avundsjuk kanske men inte "sne"......
 

NeO

Krash Kungen!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-Haninge
Hoj
Yamaha R6 -01 R.I.P
Klart om man kan åka säker förbi alla bilar i kön så är det ju klart man gör det, lite onödigt att stå i kö om man kan åka före...

men men det finns alltid folk som ska gnälla!!

/NeO
 

alakhai

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
Suzuki 1000
Re: Re: Re: Motorcyklister som åker förbi bilköer är rövhål?

Jerk Off skrev:
Avundsjuk kanske men inte "sne"......

Nu har du nog läst meningen som jag oxo läste den först!! Han säger ju att om han ser en hoj köa så blir han sne!!! :tummenupp
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Enligt en ny studie gjord av en professor på Stockholms universitet!! (en kopia från sidan)

är det inte han som förtjänar d.. ? Får han pengar för denna studie? :confused:

kan inte varje person här på forumet lägga 1 kr var så kan vi anlita en prostituerad för en halvtimme åt honom så han blir tyst.

:tummenupp
 

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Piteå
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
fluppen skrev:
men är det olagligt ?? jag menar man korsar ju oftast heldragen linje...

Hej Igen Fluppen,

Jag som är trafiklärare (igen....... :D ) kan nog svara på den här frågan.

1. Köra om på vägrenen får man inte, för då kör du om på fel sida, ja det räknas som att köra om om det är en bilkö & du passerar på vägrenen.

2. Du får köra om i en bilkö om du håller dig inom körfältet & passerar på vänsster sida om bilen. OBS, detta gäller om du kör i en "bra" hastighet.........

3. Är det flera filer så gäller samma sak, passera/kör om på vänster sida i en "bra" hastighet.

En annan sak om trafikförfattningar är: Att det finns mer undantag än lagar i trafiken ( Ett ordspråk som många Myndigheter & trafiskolor håller med om)
 

Jerk Off

Jag skrapar rutorna (bil)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholmarna
Hoj
Ducati 900ss
Re: Re: Re: Re: Motorcyklister som åker förbi bilköer är rövhål?

alakhai skrev:
Nu har du nog läst meningen som jag oxo läste den först!! Han säger ju att om han ser en hoj köa så blir han sne!!! :tummenupp

:rodnar :lol
 

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Yamaha YZF R1
R1 Uffe skrev:
Hej Igen Fluppen,

Jag som är trafiklärare (igen....... :D ) kan nog svara på den här frågan.

1. Köra om på vägrenen får man inte, för då kör du om på fel sida, ja det räknas som att köra om om det är en bilkö & du passerar på vägrenen.

2. Du får köra om i en bilkö om du håller dig inom körfältet & passerar på vänsster sida om bilen. OBS, detta gäller om du kör i en "bra" hastighet.........

3. Är det flera filer så gäller samma sak, passera/kör om på vänster sida i en "bra" hastighet.

En annan sak om trafikförfattningar är: Att det finns mer undantag än lagar i trafiken ( Ett ordspråk som många Myndigheter & trafiskolor håller med om)

Du e rejält bra att ha till hands asså !!! :D

Med andra ord: kör om på vänster sida och håll dig inom körfältet...så funkar det...

Tack ! :tummenupp
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top