Tydligen är motorcyklister som åker förbi bilköer rövhål? Iallafall i denna artikel
http://www.yttermera.se/lackochratt/pages/studie_motorcyklister.html
hmmm
hmmm
Finns den ftf kvar? Var ju uppe förra året vid denhär tiden med...snobben skrev:okey, skulle inte tro de!! mig gör de inget om jag stod i en kö och en mc körde förbi i vägrenen,säg nån person som skulle ställa asig i en kö med mc och vänta! finns inga sånna typ, om den där personen i fråga skulle ha mc så sätter jag 1000kr på att han också skulle göra så! det hör till mc s "rättigheter" om man kan säga så!
snobben skrev:okey, skulle inte tro de!! mig gör de inget om jag stod i en kö och en mc körde förbi i vägrenen,säg nån person som skulle ställa asig i en kö med mc och vänta! finns inga sånna typ, om den där personen i fråga skulle ha mc så sätter jag 1000kr på att han också skulle göra så! det hör till mc s "rättigheter" om man kan säga så!
Spiken skrev:Finns den ftf kvar? Var ju uppe förra året vid denhär tiden med...
XT600 skrev:Tydligen är motorcyklister som åker förbi bilköer rövhål? Iallafall i denna artikel
hmmm
L-Born skrev:Jag säger så här..Om jag skulle sitta i en bil kö med bil o samtidigt se någon mc förare köa då skulle jag bli sne...
L-Born skrev:Jag säger så här..Om jag skulle sitta i en bil kö med bil o samtidigt se någon mc förare köa då skulle jag bli sne...
Jerk Off skrev:Avundsjuk kanske men inte "sne"......
fluppen skrev:men är det olagligt ?? jag menar man korsar ju oftast heldragen linje...
fluppen skrev:men är det olagligt ?? jag menar man korsar ju oftast heldragen linje...
alakhai skrev:Nu har du nog läst meningen som jag oxo läste den först!! Han säger ju att om han ser en hoj köa så blir han sne!!!
R1 Uffe skrev:Hej Igen Fluppen,
Jag som är trafiklärare (igen....... ) kan nog svara på den här frågan.
1. Köra om på vägrenen får man inte, för då kör du om på fel sida, ja det räknas som att köra om om det är en bilkö & du passerar på vägrenen.
2. Du får köra om i en bilkö om du håller dig inom körfältet & passerar på vänsster sida om bilen. OBS, detta gäller om du kör i en "bra" hastighet.........
3. Är det flera filer så gäller samma sak, passera/kör om på vänster sida i en "bra" hastighet.
En annan sak om trafikförfattningar är: Att det finns mer undantag än lagar i trafiken ( Ett ordspråk som många Myndigheter & trafiskolor håller med om)
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|