Motorhaveri - V-twin Ducati 03 1000 Si.e

998

FD raceförare, nu med duccar på loftet.
Gick med
26 Dec 2005
Ort
Sverige
Hoj
Ducati
Har du fått ett original brev med förklaring från Ducati sverige/ducati italien???
Det låter lite som att handlaren bara bortförklarar sig för att krypa tillbaka under den sten som han normalt bor!!!
Har den servats och de ger en garanti på matreal och arbete och skadan skett innom den tiden är det inte mycke att diskutera, tycker jag.
Men har tiden gått ut så förstår jag att ingen vill göra nått, det kostar ju pengar.
-Dock, ibland är det värt att ställa upp även på tveksamma fall för att visa sin goodwill, vilket ju ändera handlaren eller Ducati totalt bortsett från i dethär fallet...
Men, fick ni en skriftlig förklaring, av Ducati på det hela????

Om du nu skall fixa en motor själv så bör det gå att hitta en betydligt billigare än de 40.000:- som det snackas om. En beggad i sverige, tyskland eller england borde väll gå att få fram för 20' eller mindre...?? Nånstans finns det en motor som väntar...
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
998 skrev:
2552305Nånstans finns det en motor som väntar...

Jag vet att det fanns en 1000DS motor med ~350 mil till salu för ett tag sen i Stockholm. Jag kan luska vidare om det om det är intressant.

Trådstartaren eller ägaren till SS´n kan isåfall PM´a mig.
 

TRoos

Systemutvecklare
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
R6
998 skrev:
2552305 Har du fått ett original brev med förklaring från Ducati sverige/ducati italien???
Det låter lite som att handlaren bara bortförklarar sig för att krypa tillbaka under den sten som han normalt bor!!!
Har den servats och de ger en garanti på matreal och arbete och skadan skett innom den tiden är det inte mycke att diskutera, tycker jag.
Men har tiden gått ut så förstår jag att ingen vill göra nått, det kostar ju pengar.
-Dock, ibland är det värt att ställa upp även på tveksamma fall för att visa sin goodwill, vilket ju ändera handlaren eller Ducati totalt bortsett från i dethär fallet...
Men, fick ni en skriftlig förklaring, av Ducati på det hela????

Om du nu skall fixa en motor själv så bör det gå att hitta en betydligt billigare än de 40.000:- som det snackas om. En beggad i sverige, tyskland eller england borde väll gå att få fram för 20' eller mindre...?? Nånstans finns det en motor som väntar...

Alltså alla servicar är skötta inom rätt tid och så. Och du tycker att man ska begära papper från italien för att vad? Vad kan bli skillnaden, tror du att återförsäljaren försöker lura honom eller? Tveksam till om dom skulle ha mage att våga göra det, dom fick ju nys på tråden förut och blev helt skogstokiga, men va fan sköter man sig inte och värnar om sina kunder så kan det gott svida.
 

PeGe

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Isaac Sonic 2008
amullo skrev:
2552327 Jag vet att det fanns en 1000DS motor med ~350 mil till salu för ett tag sen i Stockholm. Jag kan luska vidare om det om det är intressant.

Fint inkörd är den åxå!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top