Du är väldigt velig i din beskrivning så det är väldigt väldigt svårt o veta till o från alla symtomer.
Till en början om den blitt sur o du har NGK stift så är det väldigt svårt att rädda stiftet så har du testat med nytt stift o innan du testat nytt stift har du kickat ut överflödig soppa ur cylindern, alternativ att du måste rulla en stund med växel i så den får pumpa ut soppan om det är mycke i den.
alternativ är att du stänger av soppakranen, tömer fuggen innan du ens börjar kicka eller rulla så du inte surar ner den yterligare.
Har du testat så det forfarande är starkgnista genom att jorda stiftet på toppen med tändhaten i o kicka o se så det finns bra gnista ?
I med nytt stift o kicka utan att sätta på soppakranen o sen ut med stiftet, är det tort är det bra, sen kan du sätta på kranen i några sek så den fyller upp fuggen o stäng av kranen.
Kicka på nytt, inte fulgas utan kanske yterst lite gass, går den igång ska du inte dra fullgas för oftast är stiftet en kallare hårdhet så det måste värmas upp innan du belastar det annars kommer samma sak hända på nytt.
När den väl startat o du haft igång den en liten stund så kommer soppan ta slut efter en stund då, det märker du, sätt på kranen när du märker direkt att soppan börjar ta slut o lått den den vara på o kör en sväng med crossen.
Många crossar är bestyckade för att bli rätt sura om man brumar runt på låga varv för länga för att den ska få sin kylning.
Du kan ju börja med detta o se, kanske kan ge lite hjälp.
Skulle den sura totalt på nytt så har troligen flotören hängt sig, av med fuggen o fixa flotören så den stänger bensintillförseln rätt i sin nålventil.