Silver Fang: Båda två uppfyller specifikationerna för din hoj. Det gör även oljan från xlmoto.
Personligen har jag kört med biltemas röda till min CBR600 i 7 år nu.
Till er andra:
Jag är helt med på popcornfaktorn, men kan vi inte låta ts få köpa en fungerande olja från biltema eller xlmoto, innan tråden spårar ur helt?
Att en olja är helsyntet betyder i sig inte mycket, då helsyntet inte är ett skyddat uttryck. Det betyder vad tillverkaren tycker att det betyder. Kanske bör vi börja just där, att titta i databladet innan vi ger svepande varningar och det blir ytterligare en urspårad oljetråd.
Troligen är xlmoto-oljan inte en ren esterolja, för det hade synts på prislappen. Att kylindustrin fick problem om de gick från ren mineralolja till esterolja förvånar mig inte. Mineralolja får packningar att svälla, det händer inte med en esterolja. Men vi ska inte glömma att additiv i oljan också kan göra all skillnad här.
Därför tycker jag vi bör undvika att göra jämförelser mellan olika branscher och deras specifika oljor, såvida vi inte ska diskutera hur en ren olja utan additiv eller eller annan inblandning beter sig. Men då ingen av oss fyller på en ren och additivfri olja i våra motorcyklar, så gör sig en sån diskussion bättre som en teoritråd i teknikforumet.